Bakalářská práce ?Canisterapie a její uplatnění u žáků ZŠ praktické? pojednává o možnosti využití terapeutické metody canisterapie v rámci edukačního procesu u žáků s lehkou mentální retardací. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretické a zaměřují se na vymezení pojmů ? canisterapie, žáky s lehkou mentální retardací a edukace žáků s lehkou mentální retardací. Čtvrtá kapitola je výzkumným projektem, jehož hlavním cílem je zjištění vlivu canisterapie u žáků s lehkou mentální retardací ve speciálně pedagogické péči-logopedické.
Anotace v angličtině
Thesis "Animal assisted therapy and its application in primary school pupils," discusses the therapeutic possibilities of animal assisted therapy methods in the educational process for students with mild mental retardation. The thesis is divided into four chapters. The first three chapters are theoretical and are focused on defining the concept - canine, students with mild mental retardation and education of students with mild mental retardation. The fourth chapter is a research project whose main objective is to determine the effect of ani-mal assisted therapy for children with mild mental retardation in special education, speech therapy care.
Animal assisted therapy, mental retardation, education, speech therapy, school practical
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Canisterapie a její uplatnění u žáků ZŠ praktické? pojednává o možnosti využití terapeutické metody canisterapie v rámci edukačního procesu u žáků s lehkou mentální retardací. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretické a zaměřují se na vymezení pojmů ? canisterapie, žáky s lehkou mentální retardací a edukace žáků s lehkou mentální retardací. Čtvrtá kapitola je výzkumným projektem, jehož hlavním cílem je zjištění vlivu canisterapie u žáků s lehkou mentální retardací ve speciálně pedagogické péči-logopedické.
Anotace v angličtině
Thesis "Animal assisted therapy and its application in primary school pupils," discusses the therapeutic possibilities of animal assisted therapy methods in the educational process for students with mild mental retardation. The thesis is divided into four chapters. The first three chapters are theoretical and are focused on defining the concept - canine, students with mild mental retardation and education of students with mild mental retardation. The fourth chapter is a research project whose main objective is to determine the effect of ani-mal assisted therapy for children with mild mental retardation in special education, speech therapy care.
Animal assisted therapy, mental retardation, education, speech therapy, school practical
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. Praha: Grada, 1999. 160 s. ISBN 80-7169-789-3.
JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí. Praha: Triton, 2001. 158 s. ISBN 80-7254-192-7.
PIPEKOVÁ, Jarmila, et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. 234 s. ISBN 80-85931-65-6.
VALENTA, Milan; KREJČÍŘOVÁ, Olga. Psychopedie : Kapitoly z didaktiky mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr, 1997. 193 s. ISBN 80-902057-9-8.
VELEMÍNSKÝ, Miloš, et al. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. 335 s. ISBN 978-7322-109-6.
Seznam doporučené literatury
GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. Praha: Grada, 1999. 160 s. ISBN 80-7169-789-3.
JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí. Praha: Triton, 2001. 158 s. ISBN 80-7254-192-7.
PIPEKOVÁ, Jarmila, et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. 234 s. ISBN 80-85931-65-6.
VALENTA, Milan; KREJČÍŘOVÁ, Olga. Psychopedie : Kapitoly z didaktiky mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr, 1997. 193 s. ISBN 80-902057-9-8.
VELEMÍNSKÝ, Miloš, et al. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. 335 s. ISBN 978-7322-109-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Definujte výzkumné metody, které jste využila při realizaci Vašeho výzkumu (dr. Vávrová) Studentka - pedagogické, psychologické, zdravotnickou dokumentaci.