Tématem bakalářské práce je analýza konkurence firmy XYZ se zaměřením na znalost značky. Obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. V první části je zpracován vhodný teoretický podklad k tématu na základě poznatků z odborné literatury. Ve druhé, praktické části jsou nejprve provedeny modelové analýzy za použití SWOT analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil a poté následuje analýza konkurentů společnosti. Nakonec je proveden marketingový výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření, zaměřený na znalost firmy vzhledem k vybraným konkurentům. Po vyhodnocení daných analýz jsou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is competition analysis for the company XYZ focusing primarily on brand awareness. The content of thesis is divided into two main parts. The first part is processed by a siutable theoretical basis for topic on the basis of professional literature. In the second, practical part are first performed model analysis using SWOT analysis and Porter´s Five Forces Analysis and this analysis are followed by competition analyses of company. Finally, marketing research is made through survey focusing on company awareness due to competition. After evaluation of selected analyses are suggested recommendation for increase the competitiveness of company.
Klíčová slova
Konkurence, SWOT analýza, porterův model pěti konkurenčních sil, marketingový výzkum, značka.
Klíčová slova v angličtině
Competition, SWOT Analysis, Porter´s Five Forces Analysis, Marketing Reasearch, Brand.
Rozsah průvodní práce
75 s. (75 769 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je analýza konkurence firmy XYZ se zaměřením na znalost značky. Obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. V první části je zpracován vhodný teoretický podklad k tématu na základě poznatků z odborné literatury. Ve druhé, praktické části jsou nejprve provedeny modelové analýzy za použití SWOT analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil a poté následuje analýza konkurentů společnosti. Nakonec je proveden marketingový výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření, zaměřený na znalost firmy vzhledem k vybraným konkurentům. Po vyhodnocení daných analýz jsou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is competition analysis for the company XYZ focusing primarily on brand awareness. The content of thesis is divided into two main parts. The first part is processed by a siutable theoretical basis for topic on the basis of professional literature. In the second, practical part are first performed model analysis using SWOT analysis and Porter´s Five Forces Analysis and this analysis are followed by competition analyses of company. Finally, marketing research is made through survey focusing on company awareness due to competition. After evaluation of selected analyses are suggested recommendation for increase the competitiveness of company.
Klíčová slova
Konkurence, SWOT analýza, porterův model pěti konkurenčních sil, marketingový výzkum, značka.
Klíčová slova v angličtině
Competition, SWOT Analysis, Porter´s Five Forces Analysis, Marketing Reasearch, Brand.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu a zvolte vhodný teoretický podklad pro vypracování daného tématu.
II. Praktická část
Analyzujte firmu XYZ a její vybrané konkurenty.
Proveďte výzkum zaměřený na znalost značky vzhledem ke konkurenci.
Na základě výsledků provedených analýz navrhněte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy XYZ.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu a zvolte vhodný teoretický podklad pro vypracování daného tématu.
II. Praktická část
Analyzujte firmu XYZ a její vybrané konkurenty.
Proveďte výzkum zaměřený na znalost značky vzhledem ke konkurenci.
Na základě výsledků provedených analýz navrhněte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy XYZ.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana et al., 2002. Marketing. Praha: C.H.Beck. ISBN 80-7179-577-1.
ČICHOVSKÝ, Ludvík, 2002. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: RADIX. ISBN 80-86031-35-7.
HAUGE, Paul, 2003. Průzkum trhu. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-917-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman et al., 2011. Moderní techniky a metody marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3527-6.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana et al., 2002. Marketing. Praha: C.H.Beck. ISBN 80-7179-577-1.
ČICHOVSKÝ, Ludvík, 2002. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: RADIX. ISBN 80-86031-35-7.
HAUGE, Paul, 2003. Průzkum trhu. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-917-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman et al., 2011. Moderní techniky a metody marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3527-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 44 bodů
Ing. J. Šilhánová:
1. Ve svých návrzích uvádíte, že v rámci zvýšení konkurenceschopnosti firmy XYZ, by měla firma rozšířit svůj sortiment. Můžete, prosím, toto své doporučení blíže specifikovat? (odpověděl částečně)
Oponent BP: 51 bodů
Ing. M. Kubíčková, Ph.D.:
1. Co je konkurenční výhodou firmy? (odpověděl zcela)
2. Kolik procent v sortimentu tvoří nabídka hraček z Číny? (odpověděl zcela)
doc. Ing. Josef Kacr,CSc.
Jak jste hodnotil efektivnost webových stránek? (odpověděl zcela)