Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání v oblasti veřejné správy na stře-doškolském stupni. Hlavním cílem práce je zmapovat zájem žáků o tento obor a pohled na perspektivu studovaného oboru v rámci jejich budoucího uplatnění.
V teoretické části je čtenář seznámen se základními pojmy spojenými s tématem bakalářské práce, s legislativní základnou a s kurikulárními dokumenty, které koncepčně vymezují dva sledované obory vzdělávání.
Praktickou část tvoří analýza daného tématu zaměřená na střední školy ve Zlínském kraji, které poskytují vzdělání v oblasti veřejné správy. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření a následnou interpretací SWOT analýzy jsou čtenáři předložena navrhovaná opatření k podpoře a rozvoji vzdělávání v oblasti veřejné správy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with issues of education in area of the public administration on highschool level. The main aim of this work is to map the interest of the students in this branch of study and the perspective view on the studied area in terms of their future vocation.
In the theoretical part of this work, the reader is acquainted with basical terms connected with the theme of the bachelor's thesis, legislative base and with curricular documents that conceptually limit the two watched branches of education.
The practical part is composed of an analysis of the given theme focussed on high schools in the region of Zlín that provide an education in the area of the public administration. Based on the evaluation of the questianary examination and the resulting interpretation of SWOT analysis, the readers are exposed to the proposed measures towards the support and the developement of the education in the area of the public administration.
Public autority, education, educational program, Zlín region, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání v oblasti veřejné správy na stře-doškolském stupni. Hlavním cílem práce je zmapovat zájem žáků o tento obor a pohled na perspektivu studovaného oboru v rámci jejich budoucího uplatnění.
V teoretické části je čtenář seznámen se základními pojmy spojenými s tématem bakalářské práce, s legislativní základnou a s kurikulárními dokumenty, které koncepčně vymezují dva sledované obory vzdělávání.
Praktickou část tvoří analýza daného tématu zaměřená na střední školy ve Zlínském kraji, které poskytují vzdělání v oblasti veřejné správy. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření a následnou interpretací SWOT analýzy jsou čtenáři předložena navrhovaná opatření k podpoře a rozvoji vzdělávání v oblasti veřejné správy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with issues of education in area of the public administration on highschool level. The main aim of this work is to map the interest of the students in this branch of study and the perspective view on the studied area in terms of their future vocation.
In the theoretical part of this work, the reader is acquainted with basical terms connected with the theme of the bachelor's thesis, legislative base and with curricular documents that conceptually limit the two watched branches of education.
The practical part is composed of an analysis of the given theme focussed on high schools in the region of Zlín that provide an education in the area of the public administration. Based on the evaluation of the questianary examination and the resulting interpretation of SWOT analysis, the readers are exposed to the proposed measures towards the support and the developement of the education in the area of the public administration.
Public autority, education, educational program, Zlín region, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popiště základní pojmy z oblasti veřejné správy a definujte cíle práce.
Zpracujte literární rešerši k danému tématu.
Uveďte legislativní rámce tématu a koncepci školství v oboru veřejná správa.
II. Praktická část
Analyzujte vzdělávání v oboru veřejná správa na vybraných středních školách formou dotazníkového šetření.
Zpracujte na základě výsledku dotazníkového šetření analýzu SWOT.
Navrhněte projekt na podporu rozvoje výuky vybraných oborů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popiště základní pojmy z oblasti veřejné správy a definujte cíle práce.
Zpracujte literární rešerši k danému tématu.
Uveďte legislativní rámce tématu a koncepci školství v oboru veřejná správa.
II. Praktická část
Analyzujte vzdělávání v oboru veřejná správa na vybraných středních školách formou dotazníkového šetření.
Zpracujte na základě výsledku dotazníkového šetření analýzu SWOT.
Navrhněte projekt na podporu rozvoje výuky vybraných oborů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KÁŇA, P. Základy veřejné správy. 3. vyd. Ostrava: Montanex, 2010. 352 s. ISBN 80-7225-139-2.
[2] KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. 2. vyd. Praha: Grada, 2009. 199 s. ISBN 978-80-247-2834-6.
[3] MAŇAK, J., ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. 1. vyd. Brno: Paido Masarykova univerzita, 2005. 134 s. ISBN 80-7315-102-2.
[4] MAREK, D., KANTOR, T. Příprava a řízení projektů ze strukturálních fondů EU. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2007. 210 s. ISBN 978-80-87029-13-8.
Seznam doporučené literatury
[1] KÁŇA, P. Základy veřejné správy. 3. vyd. Ostrava: Montanex, 2010. 352 s. ISBN 80-7225-139-2.
[2] KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. 2. vyd. Praha: Grada, 2009. 199 s. ISBN 978-80-247-2834-6.
[3] MAŇAK, J., ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. 1. vyd. Brno: Paido Masarykova univerzita, 2005. 134 s. ISBN 80-7315-102-2.
[4] MAREK, D., KANTOR, T. Příprava a řízení projektů ze strukturálních fondů EU. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2007. 210 s. ISBN 978-80-87029-13-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: 42 b.
Oponent: 45 b.
Otázky oponenta Mgr. Jiří Novosák, Ph.D.
Jakým způsobem vnímáte uplatnitelnost absolventů oborů veřejná správa na trhu práce v současnosti?
Otázka zodpovězena částečně
Otázka prof. JUDr. PhDr. Miloš Večeřa, CS.
Jaký zájem mají studenti o studium oboru Veřejné správy?
Otázka zodpovězena částečně