Ve své diplomové práci se zabývám problematikou vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. Vzdělání a celoživotní systematické vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vychází ze zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na vymezení základních pojmů v sociálních službách, na objasnění a popis zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, a věnuji se také výkladu struktury zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání. Strukturu zaměstnanců doplňuji ještě o výčet odborných předpokladů pracovníků pro danou profesi.
V praktické části diplomové práce popisuji úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách společně s výčtem školských zařízení, kde je možno se teoreticky připravit pro danou profesi. Možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců hodnotím pomocí dotazníkového šetření. Protože jsem dotazníky předložila k zodpovězení zaměstnancům vybraného domova pro seniory, popisuji organizační strukturu daného zařízení a personální zajištění v domovech pro seniory celkově.
Závěr práce je věnován možnostem dalšího vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách a celkovému zhodnocení úrovně vzdělanosti v této sociální oblasti.
Anotace v angličtině
I am engaged in problems of employee´s education in our social services in my thesis. The education and lifelong methodical education of social workers and employees in social services goes by law ( number) 108/ 2006 about social services.
In a theoretical part of this my thesis I specialize in definition of elementary names in social services. Then I clarificate and describe the law number 108/ 2006 about social services. I applay yourself to interpretation of structure of employees in social services in dependence on existing education, too. The structure of employees I complement by amount of expert makings of this proffesion.
In a practical part of my thesis I characterize the level of employee´s education in social services and amount of school centres where it is possible to prepare theoreticaly for this proffesion. I appraise chances,opportunities and duties of employee´s education by means of questionnaires. The respondents are employees of chosen old people´s home that is why I describe the organisation´s structure of this home and personal ensuring in these old people´s homes on the whole.
At the end of my thesis I pay attention to the possibilities of additional education of employees in social services and I appraise in general the level of education in this social sphere .
Klíčová slova
sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, vzdělávání, kvalifikace, sociální činnost
Klíčová slova v angličtině
social worker, worker in social services, education, qualification, social activity
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. Vzdělání a celoživotní systematické vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vychází ze zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na vymezení základních pojmů v sociálních službách, na objasnění a popis zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, a věnuji se také výkladu struktury zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání. Strukturu zaměstnanců doplňuji ještě o výčet odborných předpokladů pracovníků pro danou profesi.
V praktické části diplomové práce popisuji úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách společně s výčtem školských zařízení, kde je možno se teoreticky připravit pro danou profesi. Možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců hodnotím pomocí dotazníkového šetření. Protože jsem dotazníky předložila k zodpovězení zaměstnancům vybraného domova pro seniory, popisuji organizační strukturu daného zařízení a personální zajištění v domovech pro seniory celkově.
Závěr práce je věnován možnostem dalšího vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách a celkovému zhodnocení úrovně vzdělanosti v této sociální oblasti.
Anotace v angličtině
I am engaged in problems of employee´s education in our social services in my thesis. The education and lifelong methodical education of social workers and employees in social services goes by law ( number) 108/ 2006 about social services.
In a theoretical part of this my thesis I specialize in definition of elementary names in social services. Then I clarificate and describe the law number 108/ 2006 about social services. I applay yourself to interpretation of structure of employees in social services in dependence on existing education, too. The structure of employees I complement by amount of expert makings of this proffesion.
In a practical part of my thesis I characterize the level of employee´s education in social services and amount of school centres where it is possible to prepare theoreticaly for this proffesion. I appraise chances,opportunities and duties of employee´s education by means of questionnaires. The respondents are employees of chosen old people´s home that is why I describe the organisation´s structure of this home and personal ensuring in these old people´s homes on the whole.
At the end of my thesis I pay attention to the possibilities of additional education of employees in social services and I appraise in general the level of education in this social sphere .
Klíčová slova
sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, vzdělávání, kvalifikace, sociální činnost
Klíčová slova v angličtině
social worker, worker in social services, education, qualification, social activity
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte základní pojmy v sociálních službách.
Charakterizujte strukturu zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání.
II. Praktická část
Zhodnoťte úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách.
Zhodnoťte prostřednictvím dotazníku možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců vybraného zařízení sociálních služeb.
Zhodnoťte kompetence pracovníků v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání a následném celoživotním vzdělávání.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte základní pojmy v sociálních službách.
Charakterizujte strukturu zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání.
II. Praktická část
Zhodnoťte úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách.
Zhodnoťte prostřednictvím dotazníku možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců vybraného zařízení sociálních služeb.
Zhodnoťte kompetence pracovníků v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání a následném celoživotním vzdělávání.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HAVRDOVÁ, Z. Profesní struktura a kvalifikační předpoklady pracovníků v sociálních službách. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2001. 113 s. ISBN 80-238-8221-X.
[2] MATOUŠEK, O. et al. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. 309 s. ISBN 80-7178-473-7.
[3] MLČÁK, Z. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. 300 s. ISBN 80-7368-129-3.
Seznam doporučené literatury
[1] HAVRDOVÁ, Z. Profesní struktura a kvalifikační předpoklady pracovníků v sociálních službách. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2001. 113 s. ISBN 80-238-8221-X.
[2] MATOUŠEK, O. et al. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. 309 s. ISBN 80-7178-473-7.
[3] MLČÁK, Z. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. 300 s. ISBN 80-7368-129-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: 44 b.
Oponent: 28 b.
Otázka vedoucí: Existují rozdíly ve vzdělávání zdravotnických a sociálních pracovníků?
Otázka zodpovězena kompletně
Otázka oponenta: Jaké systematické změny a jaká konkrétní opatření pro zlepšení vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách byste doporučila?
Otázka zodpovězena kompletně