Cílem této práce je podat ucelený pohled na maloobchodní strukturu města Zlína. Je tvoře-na dvěma částmi, a to částí teoretickou a částí praktickou. Teoretická část se zabývá násti-nem hlavní problematiky maloobchodu, vymezením základních pojmů a také popisem transformace a vývojových trendů v maloobchodu. Část praktická obsahuje analýzu malo-obchodní sítě jako celku a také analýzu rozvojové tendence maloobchodu města Zlína do roku 2020. Současně se zde zaměřuji na strategii ?retail-led regenerace?.
Anotace v angličtině
The goal of this master thesis is to give a comprehensive view of retail structure in the city of Zlín. I tis made of two parts, which the first is theoretical part and the sekond is practipal part. Theoretical part is concerned with the outline of the principal issues of retail, by delimmitation of fundamental terms and description of development trends in retail too. Practical part contains analysis of retail network as a whole and the analysis of develop-ment tendency in the city of Zlín untill 2020. I also deal with strategy of ?retail-led regene-ration? parallelly in this part.
retail, retail network, sales unit, shopping center, Zlín, ?retail-led regeneration?.
Rozsah průvodní práce
89
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je podat ucelený pohled na maloobchodní strukturu města Zlína. Je tvoře-na dvěma částmi, a to částí teoretickou a částí praktickou. Teoretická část se zabývá násti-nem hlavní problematiky maloobchodu, vymezením základních pojmů a také popisem transformace a vývojových trendů v maloobchodu. Část praktická obsahuje analýzu malo-obchodní sítě jako celku a také analýzu rozvojové tendence maloobchodu města Zlína do roku 2020. Současně se zde zaměřuji na strategii ?retail-led regenerace?.
Anotace v angličtině
The goal of this master thesis is to give a comprehensive view of retail structure in the city of Zlín. I tis made of two parts, which the first is theoretical part and the sekond is practipal part. Theoretical part is concerned with the outline of the principal issues of retail, by delimmitation of fundamental terms and description of development trends in retail too. Practical part contains analysis of retail network as a whole and the analysis of develop-ment tendency in the city of Zlín untill 2020. I also deal with strategy of ?retail-led regene-ration? parallelly in this part.
retail, retail network, sales unit, shopping center, Zlín, ?retail-led regeneration?.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Podejte vymezení základní terminologie v oblasti maloobchodu u maloobchodních sítí.
Představte teorii hodnocení dopadu maloobchodu (retail impact assesment) na města v kontextu governance.
Popište rozvoj maloobchodní sítě v ČR po roce 1989.
II. Praktická část
Analyzujte statistické prostorovou strukturu maloobchodní sítě města Zlína.
Zpracujte rozvojové tendence maloobchodní sítě města Zlína ve výhledu na období do roku 2020.
Podejte návrh regulace maloobchodní sítě města Zlína, především ve vztahu k decentralizaci a koncentraci, retail-led městské regerace a potravinovým pouštím.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Podejte vymezení základní terminologie v oblasti maloobchodu u maloobchodních sítí.
Představte teorii hodnocení dopadu maloobchodu (retail impact assesment) na města v kontextu governance.
Popište rozvoj maloobchodní sítě v ČR po roce 1989.
II. Praktická část
Analyzujte statistické prostorovou strukturu maloobchodní sítě města Zlína.
Zpracujte rozvojové tendence maloobchodní sítě města Zlína ve výhledu na období do roku 2020.
Podejte návrh regulace maloobchodní sítě města Zlína, především ve vztahu k decentralizaci a koncentraci, retail-led městské regerace a potravinovým pouštím.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BEDNÁŘ, P. Geografie služeb I: geografie maloobchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. 57 s. ISBN 978-80-7368-352-8.
[2] CIMLER, P. Retail management: Lokalizace a provoz maloobchodu. Praha: Vysoká
škola ekonomická, 1997. 112 s. ISBN 80-7079-596-4.
[3] PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. Obchodní podnikání: detail management. Praha: Management Press, 2006. 876 s. ISBN 80-7261-059-7.
Seznam doporučené literatury
[1] BEDNÁŘ, P. Geografie služeb I: geografie maloobchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. 57 s. ISBN 978-80-7368-352-8.
[2] CIMLER, P. Retail management: Lokalizace a provoz maloobchodu. Praha: Vysoká
škola ekonomická, 1997. 112 s. ISBN 80-7079-596-4.
[3] PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. Obchodní podnikání: detail management. Praha: Management Press, 2006. 876 s. ISBN 80-7261-059-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: 28 b.
Oponent: 43 b.
Otázka vedoucího: Vyberte lokalitu ve měste Zlíně vhodnou pro retail-led regeneraci a navrhněte její řešení v rámci spolupráce veřejného a soukromého sektoru na základě koncesního zákona.
Otázka JUDr. Libor Šnedár, Ph.D.: Kdyby jste byla zahraniční investor, investovali by jste do konkrétní nemovitosti?
Otázka zodpovězena