Inzerát tvoří nedílnou součást téměř každého tištěného komerčního média. Kromě toho, že je v podstatě hlavním zdrojem zisku vydavatele, je navíc prezentací samotného zadavatele a inspirací pro čtenáře, možného budoucího zákazníka. K tomu, aby inzerát splnil cíle všech zainteresovaných, je třeba respektovat celou řadu pravidel týkajících se podoby inze-rátu, jeho výroby, výběru správného média a cílové skupiny, umístění ve zvoleném médiu, volby vhodné reklamní agentury, efektivní reklamní kampaně, načasování, etické stránky a mnohých dalších. Diplomová práce na téma Inzerce v tištěné podobě - prostředek komuni-kace zadavatele s potenciálními klienty odráží potřeby a cíle těch, kteří se soustředí přede-vším na bulvární deník Blesk.
Anotace v angličtině
An advertisment is an integral component of almost every printed commercial media. As the part of the main profit of publisher it is as well a presentation of submitter and also an inspiration for readers - potential new customers in future. Advertisment has to fulfill pur-poses of everyone interested, for that reason rules relating its representation, its production, choice of proper media and target group, its placement in media, choice of proper adverti-sing agency, advertising campaign, timing, ethic aspect and another targets must be respec-ted. The dissertation themed Printed advertisment - communication resource of submitter and potential clients reflects needs and purposes of those, who are interested especially in tabloid Blesk.
Klíčová slova
Inzerát, inzerce v deníku, inzerent, výběr médií, deník Blesk, podoba inze-rátu, emoce, reklamní kampaň, inzerce v bulvárním a seriózním deníku, reklamní a medi-ální agentura.
Klíčová slova v angličtině
Advertisment, daily ad, advertiser, choice of proper media, daily Blesk, appea-rance of an ad, emotion, advertising campaign, ads in tabloid and respectable daily, adver-tising ad media agency.
Rozsah průvodní práce
70 s., 26 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Inzerát tvoří nedílnou součást téměř každého tištěného komerčního média. Kromě toho, že je v podstatě hlavním zdrojem zisku vydavatele, je navíc prezentací samotného zadavatele a inspirací pro čtenáře, možného budoucího zákazníka. K tomu, aby inzerát splnil cíle všech zainteresovaných, je třeba respektovat celou řadu pravidel týkajících se podoby inze-rátu, jeho výroby, výběru správného média a cílové skupiny, umístění ve zvoleném médiu, volby vhodné reklamní agentury, efektivní reklamní kampaně, načasování, etické stránky a mnohých dalších. Diplomová práce na téma Inzerce v tištěné podobě - prostředek komuni-kace zadavatele s potenciálními klienty odráží potřeby a cíle těch, kteří se soustředí přede-vším na bulvární deník Blesk.
Anotace v angličtině
An advertisment is an integral component of almost every printed commercial media. As the part of the main profit of publisher it is as well a presentation of submitter and also an inspiration for readers - potential new customers in future. Advertisment has to fulfill pur-poses of everyone interested, for that reason rules relating its representation, its production, choice of proper media and target group, its placement in media, choice of proper adverti-sing agency, advertising campaign, timing, ethic aspect and another targets must be respec-ted. The dissertation themed Printed advertisment - communication resource of submitter and potential clients reflects needs and purposes of those, who are interested especially in tabloid Blesk.
Klíčová slova
Inzerát, inzerce v deníku, inzerent, výběr médií, deník Blesk, podoba inze-rátu, emoce, reklamní kampaň, inzerce v bulvárním a seriózním deníku, reklamní a medi-ální agentura.
Klíčová slova v angličtině
Advertisment, daily ad, advertiser, choice of proper media, daily Blesk, appea-rance of an ad, emotion, advertising campaign, ads in tabloid and respectable daily, adver-tising ad media agency.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje v oblasti tiskové propagace.
2. Charakterizujte tiskovou propagaci s přihlédnutím na klasický typ inzerce. Popište systém vzniku inzerátu (zadání, tvorba textu a grafiky, výběr média apod.). Charakterizujte také otázku cenovou, výrobní, etickou, možnosti spolupráce s agenturami atd.
3. Stanovte základní hypotézy pro zásady tvorby a realizace optimální inzertní kampaně.
4. Analyzujte konkrétní inzertní kampaň. Výsledky analýzy porovnejte se stanovenými hypotézami.
5. V projektové části vyjděte ze zjištěných skutečností a formulujte základní doporučení pro tvorbu a realizaci optimální inzertní kampaně. Pokuste se vytvořit prakticky použitelný manuál pro zadavatele tiskové propagace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje v oblasti tiskové propagace.
2. Charakterizujte tiskovou propagaci s přihlédnutím na klasický typ inzerce. Popište systém vzniku inzerátu (zadání, tvorba textu a grafiky, výběr média apod.). Charakterizujte také otázku cenovou, výrobní, etickou, možnosti spolupráce s agenturami atd.
3. Stanovte základní hypotézy pro zásady tvorby a realizace optimální inzertní kampaně.
4. Analyzujte konkrétní inzertní kampaň. Výsledky analýzy porovnejte se stanovenými hypotézami.
5. V projektové části vyjděte ze zjištěných skutečností a formulujte základní doporučení pro tvorbu a realizaci optimální inzertní kampaně. Pokuste se vytvořit prakticky použitelný manuál pro zadavatele tiskové propagace.
Seznam doporučené literatury
Jak psát reklamní text - Zdeněk Křížek, Ivan Crha, Grada 2003
Jak dělat reklamu - Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš, Grada 2003
Psychologie reklamy - Jitka Vysekalová, Růžena Komárková, 2. rozšířené a aktualizované vydání, nakladatelství Grada Publishing, a.s. - rok 2002
Marketing management (10. rozšířené vydání) - Philip Kotler, , Grada 2003
Marketingová komunikace - Patrick De Pelsmacker, Maggie Geu-ens, Joeri Van den Bergh, Grada 2003
Reklama a podpora prodeje - Gerard J. Tellis, Grada 2000
Můj život v reklamě - Reklama jako věda - Claude C. Hopkins, Filip Trend publishing 2003
Psychologie reklamy - Jitka Vysekalová, Růžena Komárková, 2. rozšířené a aktualizované vydání, nakladatelství Grada Publishing, a.s. - rok 2002
Týdeník Strategie z 9. června 2003, vydává Sanoma Magazines Praha, s.r.o.
Etika reklamy - Vladimír Šiller, Univerzita Palackého v Olomouci, rok 2000
Pravidla českého pravopisu - nakladatelství Pansofia 1996
Čeština, jak ji znáte i neznáte - Světla Čmejrková a kolektiv, nakladatelství Academia, rok 2001
Encyklopedie praktické žurnalistiky - Barbora Osvaldová, Jan Halad a kolektiv, rok 1999
Ceník inzerce deníku Blesk č. 14, platný od 1. ledna 2004
Ceník inzerce deníku Blesk č. 8, platný od 1. listopadu 1999
Seznam doporučené literatury
Jak psát reklamní text - Zdeněk Křížek, Ivan Crha, Grada 2003
Jak dělat reklamu - Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš, Grada 2003
Psychologie reklamy - Jitka Vysekalová, Růžena Komárková, 2. rozšířené a aktualizované vydání, nakladatelství Grada Publishing, a.s. - rok 2002
Marketing management (10. rozšířené vydání) - Philip Kotler, , Grada 2003
Marketingová komunikace - Patrick De Pelsmacker, Maggie Geu-ens, Joeri Van den Bergh, Grada 2003
Reklama a podpora prodeje - Gerard J. Tellis, Grada 2000
Můj život v reklamě - Reklama jako věda - Claude C. Hopkins, Filip Trend publishing 2003
Psychologie reklamy - Jitka Vysekalová, Růžena Komárková, 2. rozšířené a aktualizované vydání, nakladatelství Grada Publishing, a.s. - rok 2002
Týdeník Strategie z 9. června 2003, vydává Sanoma Magazines Praha, s.r.o.
Etika reklamy - Vladimír Šiller, Univerzita Palackého v Olomouci, rok 2000
Pravidla českého pravopisu - nakladatelství Pansofia 1996
Čeština, jak ji znáte i neznáte - Světla Čmejrková a kolektiv, nakladatelství Academia, rok 2001
Encyklopedie praktické žurnalistiky - Barbora Osvaldová, Jan Halad a kolektiv, rok 1999
Ceník inzerce deníku Blesk č. 14, platný od 1. ledna 2004
Ceník inzerce deníku Blesk č. 8, platný od 1. listopadu 1999
Přílohy volně vložené
č. 1: Ceník inzerce deníku Blesk k 1.1.2006
č. 2: Ukázka objednávkových listů (2x)
č. 3: Inzertní kampaň - ukázka zadání