Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na základní škole. Pozornost je věnována aktérům šikany, vývojovým stádiím, řešením šikany a její prevencí. V praktické části se věnuji zjišťováním postojů žáků jedné základní školy k problematice šikany.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deal with the isme oj bullying at elementary school. The attention is jocused to the participants oj bullying, developmental phases as well as to solutvont and preventiv oj bullying. Practikal part is engeged in hooling inlo the attitudes to the problem oj bullying.
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na základní škole. Pozornost je věnována aktérům šikany, vývojovým stádiím, řešením šikany a její prevencí. V praktické části se věnuji zjišťováním postojů žáků jedné základní školy k problematice šikany.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deal with the isme oj bullying at elementary school. The attention is jocused to the participants oj bullying, developmental phases as well as to solutvont and preventiv oj bullying. Practikal part is engeged in hooling inlo the attitudes to the problem oj bullying.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně
konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení základních pojmů jako je agrese, agresor, oběť
- na hledání příčin výskytu šikany a jaké může mít šikana následky
- na prevenci a možnosti snížení výskytu šikany
Součástí práce bude průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený
na zjištění vztahů mezi žáky a především jak na šikanu pohlížejí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně
konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení základních pojmů jako je agrese, agresor, oběť
- na hledání příčin výskytu šikany a jaké může mít šikana následky
- na prevenci a možnosti snížení výskytu šikany
Součástí práce bude průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený
na zjištění vztahů mezi žáky a především jak na šikanu pohlížejí.
Seznam doporučené literatury
Kolář, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001.
Pothe, P. Dítě v ohrožení. Praha: G plus, 1999.
Elliot, M. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 2000.
Erb, Helmuth, H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000.
Bourcet. Šikana ve škole, na ulici, doma. Praha: Albatros, 2006.
Vágnerová, K. Minimalizace šikany. Praha: Portál, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Kolář, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001.
Pothe, P. Dítě v ohrožení. Praha: G plus, 1999.
Elliot, M. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 2000.
Erb, Helmuth, H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000.
Bourcet. Šikana ve škole, na ulici, doma. Praha: Albatros, 2006.
Vágnerová, K. Minimalizace šikany. Praha: Portál, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - S jakými formami šikany jste se setkala v praxi?Znáte některé projekty, které se řešením šikany zabývají?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Jůzlová - Na s. 3 jste uvedla , že sociální deviace může být i pozitivní. Vysvětlete.
- odpověděla dobře