MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE NAKLADATELSTVÍ PRO PODPORU PRODEJNOSTI KNIŽNÍHO TITULU
V České republice vydává knihy téměř 4 tisíce nakladatelů. Většina z nich pociťuje nedostatek financí, mnohá malá nakladatelství nevyužívají ani všech možností, které jim k prezentaci vydávaného titulu nabízí marketingové komunikace. Z tohoto důvodu jsme se zaměřili na hledání co nejefektivnější a zároveň co nejméně finančně náročné prezentace knihy. Úvodní část obecně charakterizuje knižní trh, následující kapitoly analyzují praktickou činnost českých nakladatelů. V realizační části je uvedeno sondážní šetření, které se zabývá prvky s rozhodujícím vlivem při nákupním rozhodování zákazníka. V závěru je zpracován návrh na realizaci marketingové komunikace na podporu prodejnosti knižního titulu.
Anotace v angličtině
There are almost four thousand publishers in The Czech Republic. Surprisingly, majority of them don’t feel any financial shortage, but many of them don’t even take advantage of the all possibilities, offered to them for the presentation of each and every published title of the marketing communications. Based on this reason, each work is focused to search for the most effective and the least financial presentation of the published book.
The introduction depicts the book market; the following chapters are analyzing the practical work of Czech publishers. In the middle (practical) section there is an inquiry research, explaining most important factors influencing customer’s decision to buy the book.
In the conclusion, there is a suggestion of how the marketing communication supports selling of each title.
Book marketing, publisher, presentation of book, marketing communication,marketing promotional mix, sale support, realization
Rozsah průvodní práce
82 s., 15 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE NAKLADATELSTVÍ PRO PODPORU PRODEJNOSTI KNIŽNÍHO TITULU
V České republice vydává knihy téměř 4 tisíce nakladatelů. Většina z nich pociťuje nedostatek financí, mnohá malá nakladatelství nevyužívají ani všech možností, které jim k prezentaci vydávaného titulu nabízí marketingové komunikace. Z tohoto důvodu jsme se zaměřili na hledání co nejefektivnější a zároveň co nejméně finančně náročné prezentace knihy. Úvodní část obecně charakterizuje knižní trh, následující kapitoly analyzují praktickou činnost českých nakladatelů. V realizační části je uvedeno sondážní šetření, které se zabývá prvky s rozhodujícím vlivem při nákupním rozhodování zákazníka. V závěru je zpracován návrh na realizaci marketingové komunikace na podporu prodejnosti knižního titulu.
Anotace v angličtině
There are almost four thousand publishers in The Czech Republic. Surprisingly, majority of them don’t feel any financial shortage, but many of them don’t even take advantage of the all possibilities, offered to them for the presentation of each and every published title of the marketing communications. Based on this reason, each work is focused to search for the most effective and the least financial presentation of the published book.
The introduction depicts the book market; the following chapters are analyzing the practical work of Czech publishers. In the middle (practical) section there is an inquiry research, explaining most important factors influencing customer’s decision to buy the book.
In the conclusion, there is a suggestion of how the marketing communication supports selling of each title.
Book marketing, publisher, presentation of book, marketing communication,marketing promotional mix, sale support, realization
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte obecně zaměření práce a stanovte hypotézu.
2. V rámci marketingových komunikací zařaďte uvedené téma a vypracujte teoretickou část.
3. Charakterizujte na konkrétních knižních titulech vztah marketingových komunikací k prodejnosti titulu.
4. Analyzujte uvedené skutečnosti, zhodnoťte a konfrontujte s hypotézou.
5. Vyvoďte závěry a navrhněte nejvhodnější způsob podpory prodejnosti knižního titulu.
6. Analýza marketingové politiky tří nakladatelství: CP Books, Moravská MOBA Bastei, JOTA
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte obecně zaměření práce a stanovte hypotézu.
2. V rámci marketingových komunikací zařaďte uvedené téma a vypracujte teoretickou část.
3. Charakterizujte na konkrétních knižních titulech vztah marketingových komunikací k prodejnosti titulu.
4. Analyzujte uvedené skutečnosti, zhodnoťte a konfrontujte s hypotézou.
5. Vyvoďte závěry a navrhněte nejvhodnější způsob podpory prodejnosti knižního titulu.
6. Analýza marketingové politiky tří nakladatelství: CP Books, Moravská MOBA Bastei, JOTA
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, C. L. Public relations řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4
KOTLER, P. Marketing management, 1. vyd. Praha, Grada publishing 2001.
Počet stran 719. ISBN 80-247-0016-6
MACÁKOVÁ, L. Mikroekonomie, 8.vyd. Melantrich 2003. Počet stran 275.
ISBN 80-86175-38-3
PISTORIUS, V. Jak se dělá kniha, 1. vyd. Český Těšín, Paseka 2003. Počet stran 256.
ISBN 80-7185-516-2
TELLIS, J. T. Reklama a podpora prodeje, 1. vyd. Praha, Grada 2000. Počet stran 602.
ISBN 80-7169-997-7
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, C. L. Public relations řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4
KOTLER, P. Marketing management, 1. vyd. Praha, Grada publishing 2001.
Počet stran 719. ISBN 80-247-0016-6
MACÁKOVÁ, L. Mikroekonomie, 8.vyd. Melantrich 2003. Počet stran 275.
ISBN 80-86175-38-3
PISTORIUS, V. Jak se dělá kniha, 1. vyd. Český Těšín, Paseka 2003. Počet stran 256.
ISBN 80-7185-516-2
TELLIS, J. T. Reklama a podpora prodeje, 1. vyd. Praha, Grada 2000. Počet stran 602.
ISBN 80-7169-997-7