Cílem této bakalářské práce je zpracovat analýzu konkurenčního prostředí firmy Greiner Assistec s.r.o.. Tato práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou.
V první části jsou uvedeny veškeré teoretické poznatky a pojmy týkající se daného tématu.
Ve druhé části je představena firma Greiner Assistec s.r.o. a její srovnání s hlavními konkurenty dle různých hledisek. Dále také obsahuje zpracování SWOT analýzy a Porterova modelu konkurenčních sil.
Závěrem je celkové zhodnocení dosažených výsledků a stanovení možných doporučení pro společnost.
Annotation in English
The goal of the thesis is an analysis of the competitive environment of firm Greiner Assistec, s.r.o.. This work is divided into two parts, theoretical and practical.
The first part provides theoretical knowledge and concepts releated to the topic.
The second part presents company Greiner Assistec, s.r.o. and it´s comparison with major competitors, according to various criteria. The work also includes a SWOT analysis and Porter´s competitive forces model.
Finally, is the overall evaluation of the results and possible recommendations for the company.
Keywords
Klíčová slova: konkurence, konkurenční prostředí, konkurenční výhoda, konkurenční strategie, SWOT analýza, Porterův model konkurenčních sil
Cílem této bakalářské práce je zpracovat analýzu konkurenčního prostředí firmy Greiner Assistec s.r.o.. Tato práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou.
V první části jsou uvedeny veškeré teoretické poznatky a pojmy týkající se daného tématu.
Ve druhé části je představena firma Greiner Assistec s.r.o. a její srovnání s hlavními konkurenty dle různých hledisek. Dále také obsahuje zpracování SWOT analýzy a Porterova modelu konkurenčních sil.
Závěrem je celkové zhodnocení dosažených výsledků a stanovení možných doporučení pro společnost.
Annotation in English
The goal of the thesis is an analysis of the competitive environment of firm Greiner Assistec, s.r.o.. This work is divided into two parts, theoretical and practical.
The first part provides theoretical knowledge and concepts releated to the topic.
The second part presents company Greiner Assistec, s.r.o. and it´s comparison with major competitors, according to various criteria. The work also includes a SWOT analysis and Porter´s competitive forces model.
Finally, is the overall evaluation of the results and possible recommendations for the company.
Keywords
Klíčová slova: konkurence, konkurenční prostředí, konkurenční výhoda, konkurenční strategie, SWOT analýza, Porterův model konkurenčních sil
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu práce.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenčního prostředí firmy Greiner Assistec, s.r.o.
Zhodnoťte dosažené výsledky analýzy.
Na základě dosažených výsledků navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy Greiner Assistec, s.r.o.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu práce.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenčního prostředí firmy Greiner Assistec, s.r.o.
Zhodnoťte dosažené výsledky analýzy.
Na základě dosažených výsledků navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy Greiner Assistec, s.r.o.
Závěr
Recommended resources
ČICHOVSKÝ, Ludvík, 2002. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix. ISBN 80-86031-35-7.
HERIBERT, Meffert, 1996. Marketing a management. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-329-4.
KOTLER, Philip, 2001. Marketing management. Vyd. 10. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0016-6.
PORTER, Michael E., 1993. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85605-12-0.
PŘIBOVÁ, Marie, 1998. Analýza konkurence a trhu. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-539-X.
Recommended resources
ČICHOVSKÝ, Ludvík, 2002. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix. ISBN 80-86031-35-7.
HERIBERT, Meffert, 1996. Marketing a management. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-329-4.
KOTLER, Philip, 2001. Marketing management. Vyd. 10. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0016-6.
PORTER, Michael E., 1993. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85605-12-0.
PŘIBOVÁ, Marie, 1998. Analýza konkurence a trhu. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-539-X.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí BP: 47 bodů
Mgr. Saramáková:
1. Která konkurenční strategie podle Vašeho názoru je nejvíce vhodná pro Greiner Assistec s. r. o.? - odpověděla zcela
Oponent BP: 49 bodů
doc. Ing. Světlík, Ph.D.:
1. Vysvětlete složení respondentů Vaší sondy (s. 48) a to, jak jste zajistila objektivizaci výsledků? - odpověděla částečně
2. Jaký je zdroj údajů v tabulce uvedené na této straně? - odpověděla zcela
3. V hodnocení firmy dle Portera jste provedla analýzy na str. 53-59. Jak jste zabezpečila objektivitu v těchto případech? - odpověděla zcela
4. V doporučení uvádíte nutnost dostat firmu do "paměti" zákazníků (povědomí?) a rovněž rozšíření výrobního sortimentu. Konkretizujte tyto své návrhy, jak? - odpověděla částečně