Diplomová práce si klade za cíl provést průzkum současných kulturně společenských aktivit na pozadí kulturního a historického vývoje tak významného urbanistického centra, jakým bezesporu Hradec Králové byl v minulosti, zůstává v současnosti a zcela jistě bude i dále. Na základě zpracovaného přehledu kulturně společenského dění byla provedena analytická část práce zabývající se podrobným přehledem všech turisticky významných akcí a zodpovídající otázku, položenou v názvu práce.
Na základě analytické části je pak provedena vlastní projektová část zabývající se identifikací potenciálu (nepokrytých míst) současných aktivit. Byl proveden průzkum veřejného mínění pomocí dotazníkové akce a jako možná atraktivní součást kulturního života určena užší spolupráce města s armádou ČR, jmenovitě pak posádkovou hudbou letectva v Hradci Králové.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is to carry out the survey of contemporary cultural activities connected with town Hradec Králové. The first part of the thesis summarizes the fundamental principles of marketing and tourism. The scope of both theories are focused on town and its life. The analytical part of the thesis is based on this survey. This part of work is dealing with all important travell activities and answer the question ''Has the city of Hradec Králové anything to offer to visitors ?‘‘ which is the real topic of thesis.
The identified potential of cultural activities was discovered in the last part of the thesis. The special opinion poll was conducted to identify the potential of cooperation between Army Orchestra based in town and Hradec Králové and several possible orchestral projects were proposed. The integral compound of the proposed projects are the marketing analysis and projected implementation procedure.
Klíčová slova
turismus, kultura, marketing, Hradec Králové
Klíčová slova v angličtině
tourism, culture, marketing, Hradec Králové
Rozsah průvodní práce
90 s., 5 s. obr. priloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl provést průzkum současných kulturně společenských aktivit na pozadí kulturního a historického vývoje tak významného urbanistického centra, jakým bezesporu Hradec Králové byl v minulosti, zůstává v současnosti a zcela jistě bude i dále. Na základě zpracovaného přehledu kulturně společenského dění byla provedena analytická část práce zabývající se podrobným přehledem všech turisticky významných akcí a zodpovídající otázku, položenou v názvu práce.
Na základě analytické části je pak provedena vlastní projektová část zabývající se identifikací potenciálu (nepokrytých míst) současných aktivit. Byl proveden průzkum veřejného mínění pomocí dotazníkové akce a jako možná atraktivní součást kulturního života určena užší spolupráce města s armádou ČR, jmenovitě pak posádkovou hudbou letectva v Hradci Králové.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is to carry out the survey of contemporary cultural activities connected with town Hradec Králové. The first part of the thesis summarizes the fundamental principles of marketing and tourism. The scope of both theories are focused on town and its life. The analytical part of the thesis is based on this survey. This part of work is dealing with all important travell activities and answer the question ''Has the city of Hradec Králové anything to offer to visitors ?‘‘ which is the real topic of thesis.
The identified potential of cultural activities was discovered in the last part of the thesis. The special opinion poll was conducted to identify the potential of cooperation between Army Orchestra based in town and Hradec Králové and several possible orchestral projects were proposed. The integral compound of the proposed projects are the marketing analysis and projected implementation procedure.
Klíčová slova
turismus, kultura, marketing, Hradec Králové
Klíčová slova v angličtině
tourism, culture, marketing, Hradec Králové
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích v oblasti cestovního ruchu a marketingu měst a obcí. Na základě aplikace zjištěných poznatků na konkrétní prostředí města Hradec Králové formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací města Hradec Králové a jeho významných kulturních institucí.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh zefektivnění marketingových komunikací města Hradec Králové v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na segment kultury.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích v oblasti cestovního ruchu a marketingu měst a obcí. Na základě aplikace zjištěných poznatků na konkrétní prostředí města Hradec Králové formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací města Hradec Králové a jeho významných kulturních institucí.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh zefektivnění marketingových komunikací města Hradec Králové v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na segment kultury.
Seznam doporučené literatury
Kolektiv autorů, 775 let města Hradec Králové, příloha Hradeckých novin, Hradec Králové, PNPRESS, a.s.,Vydavatelský dům a novinové centrum,30.6.2000. Počet stran 88.
Kolektiv autorů, 777 let města Hradec Králové, příloha Hradeckých novin, Hradec Králové, Vltava-Labe-Press, a.s.,divize VÝCHOD,29.3.2002. Počet stran 88.
Hradec Králové - Harmonie věků, 3. regionální číslo časopisu Země Koruny české. regionální řada 1995, Orbis Praha, 7.10.1995
Janečková,L./Vaštíková,M. Marketing měst a obcí, 1.vyd, Praha:Grada,1999 - 178str. ISBN 80-7169-750-8
Kesner,L. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budoání publika, strategický management, kommunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch, 1.vyd. Praha:Grada Publishing, 2005 - 304s. ISBN 80-247-1104-4
Blažek,J./Uhlíř,D. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. Vyd.1. Praha:Karolinum, 2002 - 211s. ISBN 80-246-0384-5
Foret,M/Foretová,V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Vyd.1. Praha:Grada 2001 - 178s. ISBN 80-247-0207-X
Seznam doporučené literatury
Kolektiv autorů, 775 let města Hradec Králové, příloha Hradeckých novin, Hradec Králové, PNPRESS, a.s.,Vydavatelský dům a novinové centrum,30.6.2000. Počet stran 88.
Kolektiv autorů, 777 let města Hradec Králové, příloha Hradeckých novin, Hradec Králové, Vltava-Labe-Press, a.s.,divize VÝCHOD,29.3.2002. Počet stran 88.
Hradec Králové - Harmonie věků, 3. regionální číslo časopisu Země Koruny české. regionální řada 1995, Orbis Praha, 7.10.1995
Janečková,L./Vaštíková,M. Marketing měst a obcí, 1.vyd, Praha:Grada,1999 - 178str. ISBN 80-7169-750-8
Kesner,L. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budoání publika, strategický management, kommunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch, 1.vyd. Praha:Grada Publishing, 2005 - 304s. ISBN 80-247-1104-4
Blažek,J./Uhlíř,D. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. Vyd.1. Praha:Karolinum, 2002 - 211s. ISBN 80-246-0384-5
Foret,M/Foretová,V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Vyd.1. Praha:Grada 2001 - 178s. ISBN 80-247-0207-X