Tato bakalářská práce se zaměřuje na zjištění spokojenosti zákazníků společnosti SPUR a.s. Porovnání vztahu mezi cenou a kvalitou jako hlavního aspektu rozhodování zákazníků při jejich nakupování.
Teoretická část se zabývá marketingovým výzkumem a jeho postupy, řízení vztahů se zákazníky a jejich kupním chováním. V rámci podpory prodeje se orientuje na analýzu spokojenosti zákazníků a možnosti segmentace. V praktické části je charakterizováno prostředí firmy, její zákazníci a tržní segmentace. Dále praktická část obsahuje dotazníkové šetření sledované problematiky. V závěru této práce jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření a navrhnuta doporučení. Tato doporučení by měla vést ke zvýšení spokojenosti zákazníků a jejich opětovnému nákupu. Také ke zvýšení prodeje, zisku a udržení dobrého postavení na trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on determining the current satisfaction of company SPUR Inc. Compare the relationship between price and quality as the main aspect decision-making customers in their shopping.
The theoretical part deals with the marketing research and its processes, customer relationship management and their purchasing conduct. Sales promotion focuses on the analysis of customer satisfaction and market segmentation. The practical part is characterized the company environment, its customers and market segmentation. Below, the practical part contains questionnaire survey monitored issues. In conclusion the results of the questionnaire survey along with proposal recommendation. These recommendation should lead to increase customer satisfaction and their repeated purchase. Also to increase sales, profits, and maintain a good position in the manufacturing market.
Klíčová slova
Komunikační mix, marketingový výzkum, analýza spokojenosti zákazníků, dotazníkové šetření, řízení vztahů se zákazníky, segmentace.
Klíčová slova v angličtině
Communication Mix, Marketing Research, Analysis of Customer Satisfaction, Questionnaire Survey, Customer Relationship Management, Segmentation.
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zjištění spokojenosti zákazníků společnosti SPUR a.s. Porovnání vztahu mezi cenou a kvalitou jako hlavního aspektu rozhodování zákazníků při jejich nakupování.
Teoretická část se zabývá marketingovým výzkumem a jeho postupy, řízení vztahů se zákazníky a jejich kupním chováním. V rámci podpory prodeje se orientuje na analýzu spokojenosti zákazníků a možnosti segmentace. V praktické části je charakterizováno prostředí firmy, její zákazníci a tržní segmentace. Dále praktická část obsahuje dotazníkové šetření sledované problematiky. V závěru této práce jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření a navrhnuta doporučení. Tato doporučení by měla vést ke zvýšení spokojenosti zákazníků a jejich opětovnému nákupu. Také ke zvýšení prodeje, zisku a udržení dobrého postavení na trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on determining the current satisfaction of company SPUR Inc. Compare the relationship between price and quality as the main aspect decision-making customers in their shopping.
The theoretical part deals with the marketing research and its processes, customer relationship management and their purchasing conduct. Sales promotion focuses on the analysis of customer satisfaction and market segmentation. The practical part is characterized the company environment, its customers and market segmentation. Below, the practical part contains questionnaire survey monitored issues. In conclusion the results of the questionnaire survey along with proposal recommendation. These recommendation should lead to increase customer satisfaction and their repeated purchase. Also to increase sales, profits, and maintain a good position in the manufacturing market.
Klíčová slova
Komunikační mix, marketingový výzkum, analýza spokojenosti zákazníků, dotazníkové šetření, řízení vztahů se zákazníky, segmentace.
Klíčová slova v angličtině
Communication Mix, Marketing Research, Analysis of Customer Satisfaction, Questionnaire Survey, Customer Relationship Management, Segmentation.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového mixu a marketingového výzkumu.
Proveďte literární průzkum a analýzu teoretických a metodologických východisek řešení zadaného úkolu.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost.
Vytvořte dotazníkové šetření k dané problematice.
Doporučte managementu firmy řešení sledovaného problému.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového mixu a marketingového výzkumu.
Proveďte literární průzkum a analýzu teoretických a metodologických východisek řešení zadaného úkolu.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost.
Vytvořte dotazníkové šetření k dané problematice.
Doporučte managementu firmy řešení sledovaného problému.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1]DOHNAL, Jan, 2002. Řízení vztahů se zákazníky: Procesy, Pracovníci, Technologie. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0401-3.
[2]FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ, 2003. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0385-8.
[3]KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0513-3.
[4]KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. 12.vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5.
[5]ZBOŘIL, Kamil, 1998. Marketingový výzkum: Metodika a aplikace.Praha: Vysoká Škola Ekonomická v Praze. Fakulta Podnikohospodářská. ISBN 80-7079-394-5.
Seznam doporučené literatury
[1]DOHNAL, Jan, 2002. Řízení vztahů se zákazníky: Procesy, Pracovníci, Technologie. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0401-3.
[2]FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ, 2003. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0385-8.
[3]KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0513-3.
[4]KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. 12.vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5.
[5]ZBOŘIL, Kamil, 1998. Marketingový výzkum: Metodika a aplikace.Praha: Vysoká Škola Ekonomická v Praze. Fakulta Podnikohospodářská. ISBN 80-7079-394-5.
Přílohy volně vložené
propagační materiály společnosti SPUR a.s.
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 52 bodů
Nejsou otázky.
Oponent BP: 28 bodů
Ing. Vorlová:
1. Proč bylo osloveno jen 55 z celkových 215 aktivních zákazníků firmy v daném sortimentu (viz str. 28)? Odpověděla částečně.
2. V práci postrádám vazbu výzkumu na komunikační mix - prosím uveďte. Odpověděla částečně.
3. Vysvětlete prosím pojmy a vazby mezi nimi: reklama, propagace, podpora prodeje (souvislost s kapitolou 9). Odpověděla částečně.
doc. Kozák:
1. Objasněte rozdíly mezi pojmy marketingovým výzkumem a marketingovým průzkumem? Odpověděla částečně.