Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí firmy TAJMAC-ZPS v Malenovicích. V první části jsou obsaženy poznatky z teorie o daném tématu jako je postup při analýze konkurence, Porterův pětifaktorový model, SWOT analýza a tři obecné konkurenční strategie. V druhé části je popsána firma TAJMAC-ZPS spolu s ostatními firmami, které jsou největšími konkurenty firmy TAJMAC-ZPS. Poté jsou firmy mezi sebou porovnány a výsledky znázorněny do grafů. Cílem této bakalářské práce je návrh možnosti jak zvýšit konkurenceschopnost firmy.
Anotace v angličtině
The bachelor work is focused on analyzing the competitive environment of company TAJMAC-ZPS in Zlin, Malenovice. The first part contains the theory of knowledge about this topic like the procedure for analyze competition Porter´s five forces and three general competitive strategies. In the second part is described TAJMAC-ZPS with other companies, which are the biggest competitors of TAJMAC-ZPS. After wards is made a comparision between TAJMAC-ZPS other companies and the results are illustrated in graphs. The aim of his bachelor works is to design ways to increase the competitiveness of the firm.
The analysis, competition, Porter´s five forces, bargaining power, competitive strategies
Rozsah průvodní práce
62 + 1 s. (74 712 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí firmy TAJMAC-ZPS v Malenovicích. V první části jsou obsaženy poznatky z teorie o daném tématu jako je postup při analýze konkurence, Porterův pětifaktorový model, SWOT analýza a tři obecné konkurenční strategie. V druhé části je popsána firma TAJMAC-ZPS spolu s ostatními firmami, které jsou největšími konkurenty firmy TAJMAC-ZPS. Poté jsou firmy mezi sebou porovnány a výsledky znázorněny do grafů. Cílem této bakalářské práce je návrh možnosti jak zvýšit konkurenceschopnost firmy.
Anotace v angličtině
The bachelor work is focused on analyzing the competitive environment of company TAJMAC-ZPS in Zlin, Malenovice. The first part contains the theory of knowledge about this topic like the procedure for analyze competition Porter´s five forces and three general competitive strategies. In the second part is described TAJMAC-ZPS with other companies, which are the biggest competitors of TAJMAC-ZPS. After wards is made a comparision between TAJMAC-ZPS other companies and the results are illustrated in graphs. The aim of his bachelor works is to design ways to increase the competitiveness of the firm.
The analysis, competition, Porter´s five forces, bargaining power, competitive strategies
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem ke konkurenci se zaměřením na Porterův pětifaktorový model a tři obecné konkurenční strategie.
II. Praktická část
Charakterizujte konkurenční firmy
Proveďte analýzu konkurence
Navrhněte řešení, jak zvýšit konkurenceschopnost firmy
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem ke konkurenci se zaměřením na Porterův pětifaktorový model a tři obecné konkurenční strategie.
II. Praktická část
Charakterizujte konkurenční firmy
Proveďte analýzu konkurence
Navrhněte řešení, jak zvýšit konkurenceschopnost firmy
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1535-3.
DEDOUCHOVÁ, Marcela, 2001. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav, VYKYPĚL, Oldřich, 2006. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-453-8.
PORTER , Michael E., 1994. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, Michael E., 1993. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85605-12-0.
SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel, 2006. Strategická analýza. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-367-1.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1535-3.
DEDOUCHOVÁ, Marcela, 2001. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav, VYKYPĚL, Oldřich, 2006. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-453-8.
PORTER , Michael E., 1994. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, Michael E., 1993. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85605-12-0.
SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel, 2006. Strategická analýza. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-367-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 14 bodů
Ing. Kubíčková, Ph.D.:
1. Z čeho jste čerpala informace pro SWOT analýzu (s. 32) a podle čeho usuzujete, že slabou stránkou firmy je logistika a plánování výroby? Odpověděla zcela.
2. Vysvětlete návrh na proniknutí firmy na trhy Indie a Číny. Odpověděla částečně.
3. Spolupracuje firma s některou vědeckou nebo vzdělávací institucí? Odpověděla částečně.
4. Jakou cenovou strategii využívá firma pro své výrobky? Odpověděla částečně.
Oponent BP: 14 bodů
Ing. Krenar:
1. Na str. 47 v Tabulce 7 uvádíte jednotlivé tržní podíly firem. Objasněte, jakou konkrétní metodu jste pro jejich stanovení využila? Odpověděla částečně.
2. Vysvětlete, na základě jakých vnitřních a vnějších analýz (předpoklad) jste sestavila SWOT analýzu firmy? Odpověděla částečně.
Ing. Laštůvka:
1. Jakou má firma TAJMAC-ZPS stanovenou konkurenční strategii? Odpověděla zcela.