Péče o životní prostředí se stává velice aktuálním a diskutovaným tématem. Společnost Skanska, která je největší stavební společností v České republice, přijala v této oblasti řadu opatření a od roku 2005 je vztah k životnímu prostředí také hlavním tématem její komunikační strategie. V diplomové práci bylo demonstrováno, jakým způsobem je možné komunikační strategii zaměřenou na životní prostředí ve stavební firmě implementovat na jed-notlivé stávající prvky komunikačního mixu, a protože je Skanska společností nadnárodní, byla zde rovněž prokázána míra vlivu mateřské společnosti na interní a externí komunika-ci.
Anotace v angličtině
Environmental management has become a very actual and discussed issue. The firm Skanska, that is the greatest constructive company in the Czech Republic, adopted in this field a lot of measures and since 2005 the relationship to environment has also been the main topic of its communication strategy. In the Master thesis there was demonstrated, how the communication strategy focused on environment is possible to be implemented into the existing specific elements of communication mix. Due to the fact, that Skanska is a transnational company, also a magnitude of influence of the parent company on internal and external communications was presented.
Klíčová slova
Externí a interní komunikace, Komunikační mix, Nadace Partnerství, Skanska, Společenská odpovědnost firem, Životní prostředí
Klíčová slova v angličtině
External and Internal Communication, Communication mix, Partnership Foundation, Skanska, Social Responsibility, Environment
Rozsah průvodní práce
80 s., 11 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Péče o životní prostředí se stává velice aktuálním a diskutovaným tématem. Společnost Skanska, která je největší stavební společností v České republice, přijala v této oblasti řadu opatření a od roku 2005 je vztah k životnímu prostředí také hlavním tématem její komunikační strategie. V diplomové práci bylo demonstrováno, jakým způsobem je možné komunikační strategii zaměřenou na životní prostředí ve stavební firmě implementovat na jed-notlivé stávající prvky komunikačního mixu, a protože je Skanska společností nadnárodní, byla zde rovněž prokázána míra vlivu mateřské společnosti na interní a externí komunika-ci.
Anotace v angličtině
Environmental management has become a very actual and discussed issue. The firm Skanska, that is the greatest constructive company in the Czech Republic, adopted in this field a lot of measures and since 2005 the relationship to environment has also been the main topic of its communication strategy. In the Master thesis there was demonstrated, how the communication strategy focused on environment is possible to be implemented into the existing specific elements of communication mix. Due to the fact, that Skanska is a transnational company, also a magnitude of influence of the parent company on internal and external communications was presented.
Klíčová slova
Externí a interní komunikace, Komunikační mix, Nadace Partnerství, Skanska, Společenská odpovědnost firem, Životní prostředí
Klíčová slova v angličtině
External and Internal Communication, Communication mix, Partnership Foundation, Skanska, Social Responsibility, Environment
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu.
2. Charakterizujte stávající komunikační strategii Skanska CZ a.s.
3. Analyzujte komunikační strategii z hlediska:
- hypotéz
- národnosti x nadnárodnosti
- ekologického přístupu
4. V projektové části navrhněte zlepšení či celkovou restrukturalizaci cílů komunikační strategie vzhledem k ekologickému pojetí.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu.
2. Charakterizujte stávající komunikační strategii Skanska CZ a.s.
3. Analyzujte komunikační strategii z hlediska:
- hypotéz
- národnosti x nadnárodnosti
- ekologického přístupu
4. V projektové části navrhněte zlepšení či celkovou restrukturalizaci cílů komunikační strategie vzhledem k ekologickému pojetí.
Seznam doporučené literatury
Šindler P., Event marketing - Jak využít emoce v marketingové komunikaci, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6
Pelsmacker De, P., Geuens, M., Bergh Van den, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 600s. ISBN 80-247-0254-1
Světlík J., Marketing pro evropský trh, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
Vysekalová J., Hrubalová M., Girgašová J., Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej, 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2004. 159 s. ISBN 80-247-0894-9
Lesly P., Public relations: teorie a praxe, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7
Kotler P., Marketing management, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Tellis Gerard J., Reklama a podpora prodeje, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7
Caywood Clarke L., Public relations řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4
Vysekalová J., Komárková R., Psychologie reklamy, 2. vyd., Praha, Grada Publishing 2002. 264 s. ISBN 80-247-0402-1
Trnková J., Společenská odpovědnost firem - kompletní průvodce tématem a závěry z průzkumu v ČR, Business Leaders Forum 2004, 56 s.
Seznam doporučené literatury
Šindler P., Event marketing - Jak využít emoce v marketingové komunikaci, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6
Pelsmacker De, P., Geuens, M., Bergh Van den, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 600s. ISBN 80-247-0254-1
Světlík J., Marketing pro evropský trh, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
Vysekalová J., Hrubalová M., Girgašová J., Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej, 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2004. 159 s. ISBN 80-247-0894-9
Lesly P., Public relations: teorie a praxe, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7
Kotler P., Marketing management, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Tellis Gerard J., Reklama a podpora prodeje, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7
Caywood Clarke L., Public relations řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4
Vysekalová J., Komárková R., Psychologie reklamy, 2. vyd., Praha, Grada Publishing 2002. 264 s. ISBN 80-247-0402-1
Trnková J., Společenská odpovědnost firem - kompletní průvodce tématem a závěry z průzkumu v ČR, Business Leaders Forum 2004, 56 s.