Bakalářská práce je koncipována z pohledu pojišťovacího poradce pracujícího pro Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group a zabývá se identifikací cílových skupin zákazníků a následnou nabídkou pojistných produktů těmto cílovým skupinám. V teoretické části budou zpracovány teoretické poznatky z oblasti marketingu a z oblasti pojišťovnictví. V praktické části bude provedeno primární členění pojištění, kde bude na každou skupinu pojištění aplikován vhodný typ segmentace zákazníků a poté budou těmto zákazníkům navrženy konkrétní pojistné produkty. Před samotnou identifikací budou stručně analyzovány činnosti pojišťovacího poradce. Přínos práce tkví v nalezení správné cesty ke klientům na základě uspořádání těchto klientů do skupin s podobnými charakteristikami s cílem maximálně jim vyhovět.
Annotation in English
This bachelor thesis is conceived from the point of view of the insurance advisor who works for the insurance company Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group and deals with the identification of customer target groups and insurance product offer for these groups. In the theoretical part theoretical knowledge of marketing and insurance will be processed. In the practical part the primary division of the insurance will be made and for each group of insurance will be applied and appropriate type of customer segmentation. Then, products suitable for these target groups will be proposed. Prior to the identification the activities of an insurance advisor will be briefly analyzed. The contribution of the work lies in the finding the right way to the clients based on the organization of these clients into the groups with similar characteristics in order to satisfy them up.
Keywords
Cílová skupina, segmentace, pojišťovna Kooperativa, klient, pojišťovací poradce, pojistný produkt.
Bakalářská práce je koncipována z pohledu pojišťovacího poradce pracujícího pro Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group a zabývá se identifikací cílových skupin zákazníků a následnou nabídkou pojistných produktů těmto cílovým skupinám. V teoretické části budou zpracovány teoretické poznatky z oblasti marketingu a z oblasti pojišťovnictví. V praktické části bude provedeno primární členění pojištění, kde bude na každou skupinu pojištění aplikován vhodný typ segmentace zákazníků a poté budou těmto zákazníkům navrženy konkrétní pojistné produkty. Před samotnou identifikací budou stručně analyzovány činnosti pojišťovacího poradce. Přínos práce tkví v nalezení správné cesty ke klientům na základě uspořádání těchto klientů do skupin s podobnými charakteristikami s cílem maximálně jim vyhovět.
Annotation in English
This bachelor thesis is conceived from the point of view of the insurance advisor who works for the insurance company Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group and deals with the identification of customer target groups and insurance product offer for these groups. In the theoretical part theoretical knowledge of marketing and insurance will be processed. In the practical part the primary division of the insurance will be made and for each group of insurance will be applied and appropriate type of customer segmentation. Then, products suitable for these target groups will be proposed. Prior to the identification the activities of an insurance advisor will be briefly analyzed. The contribution of the work lies in the finding the right way to the clients based on the organization of these clients into the groups with similar characteristics in order to satisfy them up.
Keywords
Cílová skupina, segmentace, pojišťovna Kooperativa, klient, pojišťovací poradce, pojistný produkt.
Prostudujte odbornou literaturu a zpracujte teoretické poznatky z oblasti marketingu a z oblasti pojišťovnictví.
Formulujte cíle a hypotézy práce.
II. Praktická část
Proveďte základní členění pojištění a poté identifikujte cílové skupiny.
Na základě studia interních materiálů navrhněte identifikovaným cílovým skupinám pojistné produkty a stručně je popište.
Formulujte závěr a přínos práce pro pojišťovacího poradce.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu a zpracujte teoretické poznatky z oblasti marketingu a z oblasti pojišťovnictví.
Formulujte cíle a hypotézy práce.
II. Praktická část
Proveďte základní členění pojištění a poté identifikujte cílové skupiny.
Na základě studia interních materiálů navrhněte identifikovaným cílovým skupinám pojistné produkty a stručně je popište.
Formulujte závěr a přínos práce pro pojišťovacího poradce.
Závěr
Recommended resources
DAŇHEL, Jaroslav, 2002. Kapitoly z pojistné teorie. Praha: Oeconomica. ISBN 80-245-0306-9.
DUCHÁČKOVÁ, Eva, 2005. Principy pojištění a pojišťovnictví. 2. aktualiz. vyd. Praha: Ekopress. ISBN 80-86119-92-0.
KINCL, Jan, 2004. Marketing podle trhů. Praha: Alfa Publishing. ISBN 80-86851-02-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing Management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - Cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
Recommended resources
DAŇHEL, Jaroslav, 2002. Kapitoly z pojistné teorie. Praha: Oeconomica. ISBN 80-245-0306-9.
DUCHÁČKOVÁ, Eva, 2005. Principy pojištění a pojišťovnictví. 2. aktualiz. vyd. Praha: Ekopress. ISBN 80-86119-92-0.
KINCL, Jan, 2004. Marketing podle trhů. Praha: Alfa Publishing. ISBN 80-86851-02-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing Management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - Cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí BP: 54 bodů
Ing. Goišová:
1. Proč je nutné pro práci pojišťovacího poradce identifikovat cílové skupiny zákazníků? - odpověděla zcela
2. Jaká pojistná ochrana je pro klienty prvotní? - odpověděla zcela
3. Co je důležité ve vztahu poradce x klient? - odpověděla zcela
Oponent BP: 58 bodů
Ing. Šedová, Ph.D.:
1. Kam patří osoby od 60 do 85 let v případě úrazového pojištění? I když jste je zařadila do cílové skupiny 15-85 let, kolik by platil muž do 60 let a kolik by platil muž od 60 let? Znázorněte na modelovém příkladu. - odpověděla zcela
2. Má pojištění pro spotřebitele "nějaké" finanční výhody? Např. z hlediska daní. Pokud ano, který druh pojištění? - odpověděla zcela