Práce poskytuje základní informace o systému vnitřní i vnější komunikace školy z pohledu její poradenské činnosti. Na základě analýzy je vytvořen projekt, jehož stěžejní cílovou skupinou jsou rodiče a žáci Střední školy cestovního ruchu s.r.o. Cílem projektu je změnit tradiční způsob komunikace za partnerský model, umožňující přímé zapojení rodičů do školního výchovného procesu. Od realizace projektu se očekává usnadnění komunikace a vzájemné interakce mezi jednotlivými subjekty. V neposlední řadě také pomáhá pedagogům aplikovat jejich IT znalosti a vytváří základy k rozvoji nových výukových programů, které je možno v budoucnu dále realizovat.
Anotace v angličtině
This publication provides basic information about internal and external school communication system in the view of its advisory service. Project is built on analysis base and its fundamental destination group are parents and students of Secondary School of Tourist Trade Ltd. Project aim is to change traditional way of communication to partner model enabling direct involvement of parents to school education process. We expect that the project realisation will make communication and mutual interaction between singular subjects easier. Also it will help teachers to apply their IT knowledge and make basic stones to the development of new education programs which will be possible to realise in the future.
Klíčová slova
Marketing školy, trh vzdělávacích služeb, sociálně patologické jevy, poruchy chování, komunikační prostředí školy, poradenská činnost, preventivní činnost, kariérové poradenství, výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitel, Minimální preventivní program.
Klíčová slova v angličtině
School marketing, education service market, socially-pathological phenomena, behaviour defects, communication environment of school, consultant service, prevention activity, carrier consultancy, education consultant, school prevention methodist, class teacher, Minimal prevention program.
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce poskytuje základní informace o systému vnitřní i vnější komunikace školy z pohledu její poradenské činnosti. Na základě analýzy je vytvořen projekt, jehož stěžejní cílovou skupinou jsou rodiče a žáci Střední školy cestovního ruchu s.r.o. Cílem projektu je změnit tradiční způsob komunikace za partnerský model, umožňující přímé zapojení rodičů do školního výchovného procesu. Od realizace projektu se očekává usnadnění komunikace a vzájemné interakce mezi jednotlivými subjekty. V neposlední řadě také pomáhá pedagogům aplikovat jejich IT znalosti a vytváří základy k rozvoji nových výukových programů, které je možno v budoucnu dále realizovat.
Anotace v angličtině
This publication provides basic information about internal and external school communication system in the view of its advisory service. Project is built on analysis base and its fundamental destination group are parents and students of Secondary School of Tourist Trade Ltd. Project aim is to change traditional way of communication to partner model enabling direct involvement of parents to school education process. We expect that the project realisation will make communication and mutual interaction between singular subjects easier. Also it will help teachers to apply their IT knowledge and make basic stones to the development of new education programs which will be possible to realise in the future.
Klíčová slova
Marketing školy, trh vzdělávacích služeb, sociálně patologické jevy, poruchy chování, komunikační prostředí školy, poradenská činnost, preventivní činnost, kariérové poradenství, výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitel, Minimální preventivní program.
Klíčová slova v angličtině
School marketing, education service market, socially-pathological phenomena, behaviour defects, communication environment of school, consultant service, prevention activity, carrier consultancy, education consultant, school prevention methodist, class teacher, Minimal prevention program.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na specifika školství a subjektů školního poradenství, dále dostupnou literaturu z oblasti výchovného poradenství s důrazem na problematiku prevence sociálně patologických jevů. Formulujte teoretická východiska pro analýzu činnosti a komunikační strategii Střední školy cestovního ruchu s.r.o. v oblasti výchovného a preventivního poradenství.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu stávající úrovně výchovného a preventivního poradenství Střední školy cestovního ruchu s.r.o. v Rožnově pod Radhoštěm.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz. Vyvoďte závěry.
4. Na základě získaných výsledků provedené analýzy navrhněte vlastní koncepci výchovného a preventivního poradenství Střední školy cestovního ruchu s.r.o. v Rožnově pod Radhoštěm, jejímž cílem by byl příznivý průběh výchovného a vzdělávacího procesu a dosažení optimálního vývoje žáka při realizaci školní docházky. Součástí projektu bude i návrh praktické realizace a ověření jeho účinnosti v praxi.
5. V závěrečné části zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na specifika školství a subjektů školního poradenství, dále dostupnou literaturu z oblasti výchovného poradenství s důrazem na problematiku prevence sociálně patologických jevů. Formulujte teoretická východiska pro analýzu činnosti a komunikační strategii Střední školy cestovního ruchu s.r.o. v oblasti výchovného a preventivního poradenství.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu stávající úrovně výchovného a preventivního poradenství Střední školy cestovního ruchu s.r.o. v Rožnově pod Radhoštěm.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz. Vyvoďte závěry.
4. Na základě získaných výsledků provedené analýzy navrhněte vlastní koncepci výchovného a preventivního poradenství Střední školy cestovního ruchu s.r.o. v Rožnově pod Radhoštěm, jejímž cílem by byl příznivý průběh výchovného a vzdělávacího procesu a dosažení optimálního vývoje žáka při realizaci školní docházky. Součástí projektu bude i návrh praktické realizace a ověření jeho účinnosti v praxi.
5. V závěrečné části zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace.1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996. Počet stran 205. ISBN 80-85943-07-7
NĚMEC, P. Public relations - komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1. vyd. Praha, Management Press 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
CANGELOSI, J. Strategie řízení třídy. 1. vyd. Portál, Praha 1994. Počet stran 289, ISBN 80-7178-083-9
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. 2. vyd. Portál, Praha 2003. Počet stran 383, ISBN 80-7178-626-8
MUSIL, J. Pedagogická psychologie. 1 vyd. Zlín, UTB - Academia centrum Zlín 2005. Počet stran 116, ISBN 80-7318-191-2
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Portál, Praha 1999. Počet stran 190, ISBN 80-7178-262-9
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Portál, Praha 2001. Počet stran 198, ISBN 80-7178-503-2
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. 1. vyd. Karolinum, Praha 1997. Počet stran 353, ISBN 80-7184-317-2
ŠVEC, V. Cesta k učitelské profesi: Utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno 2002. Počet stran 306, ISBN 80-7315-035-2
VÝROST, J. SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. 1. vyd. ISV, Praha 1997. Počet stran 453, 80-7178-384-9
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace.1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996. Počet stran 205. ISBN 80-85943-07-7
NĚMEC, P. Public relations - komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1. vyd. Praha, Management Press 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
CANGELOSI, J. Strategie řízení třídy. 1. vyd. Portál, Praha 1994. Počet stran 289, ISBN 80-7178-083-9
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. 2. vyd. Portál, Praha 2003. Počet stran 383, ISBN 80-7178-626-8
MUSIL, J. Pedagogická psychologie. 1 vyd. Zlín, UTB - Academia centrum Zlín 2005. Počet stran 116, ISBN 80-7318-191-2
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Portál, Praha 1999. Počet stran 190, ISBN 80-7178-262-9
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Portál, Praha 2001. Počet stran 198, ISBN 80-7178-503-2
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. 1. vyd. Karolinum, Praha 1997. Počet stran 353, ISBN 80-7184-317-2
ŠVEC, V. Cesta k učitelské profesi: Utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno 2002. Počet stran 306, ISBN 80-7315-035-2
VÝROST, J. SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. 1. vyd. ISV, Praha 1997. Počet stran 453, 80-7178-384-9