Tato bakalářská práce se zabývá tématem analýzy konkurence pneumatik pro vysokozdvižné vozíky firmy Mitas a. s., konkrétně na evropském trhu. Cílem této práce, je provést analýzu hlavních výrobců pneumatik pro vysokozdvižné vozíky a určit pozici firmy Mitas a. s. v této oblasti. Práce je rozčleněna do dvou částí. V první, teoretické části, bude rozebrána problematika konkurence a konkurenčního prostředí na základě prostudované literatury. Druhá je praktická část, kde za pomocí provedených analýz a výzkumů zjistím pozici firmy na evropském trhu a srovnám ji s hlavními konkurenty. V závěru práce uvádím výsledky výzkumu a doporučení pro zlepšení pozice na trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of competition for the company Mitas a. s. specifically for tires for forklift trucks in the European market. The aim of this thesis is to implement a competition analysis of the main tires for forklift truck makers and determine the company Mitas a. s.´s market position in this area. Thesis is divided into two parts. In the first theoretical part will be analysed competition issues and competitive environment based on the literature. Second is analytical part where using analysis described above and researches to determine position of the company at the European and comparing it with main competitors. In conclusion I mention results of research and recommendation for improvement of market position.
Klíčová slova
SWOT analýza, konkurence, evropský trh, PEST analýza, vysokozdvižné vozíky
Klíčová slova v angličtině
SWOT analysis, competition, European market, PEST analysis, forklift trucks
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem analýzy konkurence pneumatik pro vysokozdvižné vozíky firmy Mitas a. s., konkrétně na evropském trhu. Cílem této práce, je provést analýzu hlavních výrobců pneumatik pro vysokozdvižné vozíky a určit pozici firmy Mitas a. s. v této oblasti. Práce je rozčleněna do dvou částí. V první, teoretické části, bude rozebrána problematika konkurence a konkurenčního prostředí na základě prostudované literatury. Druhá je praktická část, kde za pomocí provedených analýz a výzkumů zjistím pozici firmy na evropském trhu a srovnám ji s hlavními konkurenty. V závěru práce uvádím výsledky výzkumu a doporučení pro zlepšení pozice na trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of competition for the company Mitas a. s. specifically for tires for forklift trucks in the European market. The aim of this thesis is to implement a competition analysis of the main tires for forklift truck makers and determine the company Mitas a. s.´s market position in this area. Thesis is divided into two parts. In the first theoretical part will be analysed competition issues and competitive environment based on the literature. Second is analytical part where using analysis described above and researches to determine position of the company at the European and comparing it with main competitors. In conclusion I mention results of research and recommendation for improvement of market position.
Klíčová slova
SWOT analýza, konkurence, evropský trh, PEST analýza, vysokozdvižné vozíky
Klíčová slova v angličtině
SWOT analysis, competition, European market, PEST analysis, forklift trucks
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu, která se týká konkurence a konkurenčního prostředí.
Zvolte vhodný teoretický základ pro vypracování analýzy konkurence na základě prostudované literatury.
II. Praktická část
Pomocí interních dat porovnejte cenovou a výrobkovou konkurenci v oblasti pneumatik pro vysokozdvižné vozíky na evropském trhu a proveďte Porterovu pětifaktorovou analýzu.
Vykonejte marketingový výzkum na téma Rozvoj sortimentu v oblasti pneumatik pro vysokozdvižné vozíky.
Na základě provedených analýz shrňte výsledky pomocí SWOT analýzy.
Vyhodnoťte zjištěné informace a navrhněte prodejní strategii nového produktu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu, která se týká konkurence a konkurenčního prostředí.
Zvolte vhodný teoretický základ pro vypracování analýzy konkurence na základě prostudované literatury.
II. Praktická část
Pomocí interních dat porovnejte cenovou a výrobkovou konkurenci v oblasti pneumatik pro vysokozdvižné vozíky na evropském trhu a proveďte Porterovu pětifaktorovou analýzu.
Vykonejte marketingový výzkum na téma Rozvoj sortimentu v oblasti pneumatik pro vysokozdvižné vozíky.
Na základě provedených analýz shrňte výsledky pomocí SWOT analýzy.
Vyhodnoťte zjištěné informace a navrhněte prodejní strategii nového produktu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík, 2002. Marketing konkurenceschopnosti (I): Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1.vyd. Praha: Radix. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, 2005. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
PORTER, Michael E., 1994. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-856-0511-2.
PORTER, Michael E. Porter, 1997. Konkurenční výhoda: Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha: Victoria. ISBN 80-856-0512-0.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík, 2002. Marketing konkurenceschopnosti (I): Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1.vyd. Praha: Radix. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, 2005. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
PORTER, Michael E., 1994. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-856-0511-2.
PORTER, Michael E. Porter, 1997. Konkurenční výhoda: Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha: Victoria. ISBN 80-856-0512-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 51 bodů
Nejsou otázky.
Oponent BP: 20 bodů (BP nesplňuje kritéria pro obhajobu)
Ing. Krenar:
1. Vysvětlete, na základě jakých vnějších, zejména pak vnitřních analýz (předpoklad) jste sestavila SWOT analýzu firmy? Odpověděla částečně.
2. Měla jste možnost své zlepšující návrhy konzultovat s vedením společnosti? Jaké byly jejich reakce? Odpověděla zcela.
3. Objasněte, proč jste do přehledu významných konkurentů pro firmu Mitas nezahrnula firmu Michelin? Odpověděla zcela.