Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje cestovního ruchu města Zlína a zejména možnostmi komunikace v této oblasti.
Cílem práce je vypracovat účinnou komunikační strategii města Zlína v oblasti cestovního ruchu s přesahem pro celý region Zlínsko, jehož je město Zlín přirozeným, historickým, kulturním i společenským centrem.
Samotnému návrhu komunikační strategie předchází analýza současné situace v oblasti cestovního ruchu, která zahrnuje SWOT analýzu města Zlína i analýzu nynější komunikace zlínského magistrátu v této oblasti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the problems of the development of the town Zlín, in particular with the communication-possibilities in this area.
The aim of the work is to build an effective strategy for the communication of the town Zlín in the domain of tourism with an outcome that would comprise the whole region Zlínsko, of which the town Zlín is the natural, historic, cultural and social centre.
The draft of the communication-strategy is preceded by the analysis of the contemporary situation in the tourism in this area which comprises the SWOT analysis of the town Zlín as well as the analysis of the present communication-situation pursued by the Zlín municipality in this area.
Klíčová slova
cestovní ruch, město Zlín, komunikační strategie, marketingový a komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
tourism, the town Zlín, communication-strategy, marketing and communication-mix
Rozsah průvodní práce
70 s., 3 s.obr.příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje cestovního ruchu města Zlína a zejména možnostmi komunikace v této oblasti.
Cílem práce je vypracovat účinnou komunikační strategii města Zlína v oblasti cestovního ruchu s přesahem pro celý region Zlínsko, jehož je město Zlín přirozeným, historickým, kulturním i společenským centrem.
Samotnému návrhu komunikační strategie předchází analýza současné situace v oblasti cestovního ruchu, která zahrnuje SWOT analýzu města Zlína i analýzu nynější komunikace zlínského magistrátu v této oblasti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the problems of the development of the town Zlín, in particular with the communication-possibilities in this area.
The aim of the work is to build an effective strategy for the communication of the town Zlín in the domain of tourism with an outcome that would comprise the whole region Zlínsko, of which the town Zlín is the natural, historic, cultural and social centre.
The draft of the communication-strategy is preceded by the analysis of the contemporary situation in the tourism in this area which comprises the SWOT analysis of the town Zlín as well as the analysis of the present communication-situation pursued by the Zlín municipality in this area.
Klíčová slova
cestovní ruch, město Zlín, komunikační strategie, marketingový a komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
tourism, the town Zlín, communication-strategy, marketing and communication-mix
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti cestovního ruchu, marketingu a marketingových komunikací.Definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu komunikační strategie města Zlína v oblasti cestovního ruchu.
2. Analyzujte současný stav cestovního ruchu města Zlína a komunikační strategii města Zlína v oblasti cestovního ruchu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a navrhněte řešení.
4. Vytvořte účinnou komunikační strategii města Zlína v oblasti cestovního ruchu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti cestovního ruchu, marketingu a marketingových komunikací.Definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu komunikační strategie města Zlína v oblasti cestovního ruchu.
2. Analyzujte současný stav cestovního ruchu města Zlína a komunikační strategii města Zlína v oblasti cestovního ruchu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a navrhněte řešení.
4. Vytvořte účinnou komunikační strategii města Zlína v oblasti cestovního ruchu.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P, Armstrong, G.: Marketing, Praha, Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0513-3
Pelsmacker, P., Guens, M., Van den Bergh, J.: Marketingové komunikace, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
Čertík, M.: Cestovní ruch - vývoj, organizace a řízení, Praha, OFF s.r.o. 2000, ISBN 80-238-6275-8
Drobná, D., Morávková, E.: Cestovní ruch pro střední školy a veřejnost, Praha, Fortuna 2004, ISBN 80-7168-901-7
Morrison, A.M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu, Praha, Victoria Publishing 1989, ISBN 80-85605-90-2
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Praha, Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0207-X
Orieška, J.: Technika služeb cestovního ruchu, Praha, Idea Servis 1999, ISBN 80-85970-27-9
Holeček, M., Mariot, P., Střída, M.: Zeměpis cestovního ruchu, Praha, Nakladatelství České geografické společnosti 1999, ISBN 80-86034-39-9
Kesner, L.: Marketing a management muzeí a památek, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-1104-4
Lukáš, M.: Městský informační management, Praha, Grada Publishing 2000, ISBN 80-7169-554-8
Kopšo, E., Černý, V.B., Noska, S.: Zeměpis cestovního ruchu, Praha, Státní pedagogické nakladatelství 1967
Kučerová, I.: Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch, Praha, Idea Servis 1997, ISBN 80-85970-14-7
Čech, J.: Malá encyklopedie cestovního ruchu, Praha, Idea Servis 1998, ISBN 80-85970-19-8
Coolbergen, A., Tuinstra, C.: The Tourism Market in the Czech Republic, Praha, Studio 13 1996
Seznam doporučené literatury
Kotler, P, Armstrong, G.: Marketing, Praha, Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0513-3
Pelsmacker, P., Guens, M., Van den Bergh, J.: Marketingové komunikace, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
Čertík, M.: Cestovní ruch - vývoj, organizace a řízení, Praha, OFF s.r.o. 2000, ISBN 80-238-6275-8
Drobná, D., Morávková, E.: Cestovní ruch pro střední školy a veřejnost, Praha, Fortuna 2004, ISBN 80-7168-901-7
Morrison, A.M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu, Praha, Victoria Publishing 1989, ISBN 80-85605-90-2
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Praha, Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0207-X
Orieška, J.: Technika služeb cestovního ruchu, Praha, Idea Servis 1999, ISBN 80-85970-27-9
Holeček, M., Mariot, P., Střída, M.: Zeměpis cestovního ruchu, Praha, Nakladatelství České geografické společnosti 1999, ISBN 80-86034-39-9
Kesner, L.: Marketing a management muzeí a památek, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-1104-4
Lukáš, M.: Městský informační management, Praha, Grada Publishing 2000, ISBN 80-7169-554-8
Kopšo, E., Černý, V.B., Noska, S.: Zeměpis cestovního ruchu, Praha, Státní pedagogické nakladatelství 1967
Kučerová, I.: Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch, Praha, Idea Servis 1997, ISBN 80-85970-14-7
Čech, J.: Malá encyklopedie cestovního ruchu, Praha, Idea Servis 1998, ISBN 80-85970-19-8
Coolbergen, A., Tuinstra, C.: The Tourism Market in the Czech Republic, Praha, Studio 13 1996