Tato práce pojednává o souvztažnosti dramatické struktury filmového díla a emocí diváka. Nabízí základní přehled poznatků z kognitivní psychologie, neuropsychologie a kognitiv-ních filmových teorií na poli percepce a emocí. Zkoumá vliv emocí na celkovou soudržnost a rytmus filmu i některé konkrétní prvky vyprávění a v neposlední řadě se snaží porovnat emocionální dopad klasické (kanonické) a abstraktní či lyrické narativní struktury.
Anotace v angličtině
This thesis dissertates about correlation between films? dramatic structure and percipient?s emotions. It offers basic overview of findings of cognitive psychology, neuropsychology and film theories relating to perception and emotion. It searches for the emotion?s influence on the cohesity and rythm of a film story, as well as on particular narrative features. And last but not least it tries to compare two different approaches, and thus the one of a classical (canonic) narative structure against more abstract and lyrical one.
Tato práce pojednává o souvztažnosti dramatické struktury filmového díla a emocí diváka. Nabízí základní přehled poznatků z kognitivní psychologie, neuropsychologie a kognitiv-ních filmových teorií na poli percepce a emocí. Zkoumá vliv emocí na celkovou soudržnost a rytmus filmu i některé konkrétní prvky vyprávění a v neposlední řadě se snaží porovnat emocionální dopad klasické (kanonické) a abstraktní či lyrické narativní struktury.
Anotace v angličtině
This thesis dissertates about correlation between films? dramatic structure and percipient?s emotions. It offers basic overview of findings of cognitive psychology, neuropsychology and film theories relating to perception and emotion. It searches for the emotion?s influence on the cohesity and rythm of a film story, as well as on particular narrative features. And last but not least it tries to compare two different approaches, and thus the one of a classical (canonic) narative structure against more abstract and lyrical one.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks
práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v
elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo předložte na 1 ks CD (nosič řádně popište) a 3 ks scénáře v kroužkové vazbě (řádně popsané).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře Prohlášení autora bakalářské práce, podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks
práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v
elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo předložte na 1 ks CD (nosič řádně popište) a 3 ks scénáře v kroužkové vazbě (řádně popsané).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře Prohlášení autora bakalářské práce, podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
TORBEN GRODAL: Embodied Visions: Evolution, Emotion, Culture, and Film
TORBEN GRODAL: Moving Pictures - A New Theory of Film Genres, Feelings, and Cognition
GREG M. SMITH: Film Structure and the Emotion System
ED TAN: Emotion and the Structure of Narrative Film: Film As An Emotion Machine
ANTONIO DAMASIO: Subcortical and cortical brain activity during the feeling of self-generated emotions
ANTONIO DAMASIO: The Feeling of What Happens:
Body, Emotion and the Making of Consciousness
ANTONIO DAMASIO: Emotion, decision making and the orbitofrontal cortex
ARISTOTELES: Poetika
KRISTIN THOMPSON: Breaking the Glass Armor
DAVID BORDWELL: The Way Hollywood Tells It: Story and Style in Modern Movies
ROBERT MCKEE: The story
SCHACHTER; SINGER: Cognitive, Social, and Physiological Determinants of Emotional State
DECETY, ICKES: The Social Neuroscience of Empathy
FRANCESCO CASETTI: Filmové teorie 1945-1990
KATEŘINA MIŠÍKOVÁ: Mysl a příběh ve filmové fikci : o kognitivistických přístupech k teorii filmové narace
GRAHAME HILL: Moderní psychologie
CHRISTIAN METZ: Imaginární signifikant
GILLES DELEUZE: Obraz-pohyb
GILLES DELEUZE: Obraz-čas
sborník PSYCHOLOGICAL INQUIRY,
ILUMINACE
Seznam doporučené literatury
TORBEN GRODAL: Embodied Visions: Evolution, Emotion, Culture, and Film
TORBEN GRODAL: Moving Pictures - A New Theory of Film Genres, Feelings, and Cognition
GREG M. SMITH: Film Structure and the Emotion System
ED TAN: Emotion and the Structure of Narrative Film: Film As An Emotion Machine
ANTONIO DAMASIO: Subcortical and cortical brain activity during the feeling of self-generated emotions
ANTONIO DAMASIO: The Feeling of What Happens:
Body, Emotion and the Making of Consciousness
ANTONIO DAMASIO: Emotion, decision making and the orbitofrontal cortex
ARISTOTELES: Poetika
KRISTIN THOMPSON: Breaking the Glass Armor
DAVID BORDWELL: The Way Hollywood Tells It: Story and Style in Modern Movies
ROBERT MCKEE: The story
SCHACHTER; SINGER: Cognitive, Social, and Physiological Determinants of Emotional State
DECETY, ICKES: The Social Neuroscience of Empathy
FRANCESCO CASETTI: Filmové teorie 1945-1990
KATEŘINA MIŠÍKOVÁ: Mysl a příběh ve filmové fikci : o kognitivistických přístupech k teorii filmové narace
GRAHAME HILL: Moderní psychologie
CHRISTIAN METZ: Imaginární signifikant
GILLES DELEUZE: Obraz-pohyb
GILLES DELEUZE: Obraz-čas
sborník PSYCHOLOGICAL INQUIRY,
ILUMINACE
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího TČ: C - dobře
Hodnocení vedoucího PČ: C - dobře
Hodnocení oponenta TČ: E - dostatečně
Hodnocení oponenta PČ: B - velmi dobře až C - dobře
Student obhájil odpovězením otázek oponenta a komisi svoji závěrečnou práci.