Tato práce se zabývá projektovou strategií Nadace Terezy Maxové, která však může být nástrojem i pro jiné nestátní neziskové organizace při vytváření jejich vlastní projektové strategie. Strategie je založena na analýze tržního postředí, ve kterém se Nadace Terezy Maxové pohybuje a na rozborech stávajících nadačních projektů. Práce vychází z teorie komerčního marketingu s přihlédnutím k dostupným teoriím marketingu nestátních neziskových organizací, převážně s návazností na fundraising.
Annotation in English
This text contains project strategy for Tererza Maxová Foundation, which can be also used by other non profit organizations for creating their own project strategy. This strategy is grounded in the analysis of market enviroment, in which is Tereza Maxová Foundation operating and in the analysis of current projects of the foundation. The text is based on the Theory of Commercial Marketing with references to accesible marketing theories for non profit organizations, mainly within the context of foundraising.
Keywords
projekt, projektová řada, projektová strategie, analýza trhu, analýza prostředí, fundraising,marketing, nestátní nezisková organizace, nadace, občanské sdružení, dětský domov, kojenecký ústav, děti.
Keywords in English
project, project series, analysis of the market, analysis of the enviroment, fundraising,marketing, non profit organization, founadtion, cicvic association, children´s home, infant´s home, children.
Length of the covering note
71
Language
CZ
Annotation
Tato práce se zabývá projektovou strategií Nadace Terezy Maxové, která však může být nástrojem i pro jiné nestátní neziskové organizace při vytváření jejich vlastní projektové strategie. Strategie je založena na analýze tržního postředí, ve kterém se Nadace Terezy Maxové pohybuje a na rozborech stávajících nadačních projektů. Práce vychází z teorie komerčního marketingu s přihlédnutím k dostupným teoriím marketingu nestátních neziskových organizací, převážně s návazností na fundraising.
Annotation in English
This text contains project strategy for Tererza Maxová Foundation, which can be also used by other non profit organizations for creating their own project strategy. This strategy is grounded in the analysis of market enviroment, in which is Tereza Maxová Foundation operating and in the analysis of current projects of the foundation. The text is based on the Theory of Commercial Marketing with references to accesible marketing theories for non profit organizations, mainly within the context of foundraising.
Keywords
projekt, projektová řada, projektová strategie, analýza trhu, analýza prostředí, fundraising,marketing, nestátní nezisková organizace, nadace, občanské sdružení, dětský domov, kojenecký ústav, děti.
Keywords in English
project, project series, analysis of the market, analysis of the enviroment, fundraising,marketing, non profit organization, founadtion, cicvic association, children´s home, infant´s home, children.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na specifika získávání finančních zdrojů pro neziskové organizace. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současných fundraisingových metod využívaných Nadací Terezy Maxové v oblasti charity pečující o děti.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu stávajícího stavu projektů Nadace Terezy Maxové ze strany příjemce pomoci i z pohledu financovatele pomoci, a to s možností využití teorií platných pro komerční i nekomerční marketingové komunikace.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě získaných výsledků provedené analýzy navrhněte vlastní projektovou strategii pro Nadaci Terezy Maxové, která by ukázala nové cesty k dalším zdrojům financování činností neziskových organizací např. prostřednictvím vytváření nových metod pro zlepšení jejich řízení a současně zvýšení jejich profesionalizace., čímž by ve svém důsledku mohla být využita nejen NTM, ale i ostatními neziskovými organizacemi působícími v oblasti charity pečující o děti.
5. V závěrečné části zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na specifika získávání finančních zdrojů pro neziskové organizace. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současných fundraisingových metod využívaných Nadací Terezy Maxové v oblasti charity pečující o děti.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu stávajícího stavu projektů Nadace Terezy Maxové ze strany příjemce pomoci i z pohledu financovatele pomoci, a to s možností využití teorií platných pro komerční i nekomerční marketingové komunikace.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě získaných výsledků provedené analýzy navrhněte vlastní projektovou strategii pro Nadaci Terezy Maxové, která by ukázala nové cesty k dalším zdrojům financování činností neziskových organizací např. prostřednictvím vytváření nových metod pro zlepšení jejich řízení a současně zvýšení jejich profesionalizace., čímž by ve svém důsledku mohla být využita nejen NTM, ale i ostatními neziskovými organizacemi působícími v oblasti charity pečující o děti.
5. V závěrečné části zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Recommended resources
Rektořík, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací. Masarykova univerzita , Brno 1998.
Vajdová, T. Česká občanská společnost 2004: po 15 letech rozvoje, Cerm, Brno 2005
Kotler, P.: Marketing Management., Victoria Publishing, 1997 10.vyd. Praha,
Kotler, P., & Andreasen, A. R. Strategic marketing for nonprofit organizations (3rd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1998.
Mališová, I., Malý, I.. Hodnocení projektů, ESF MU, Brno 1997.
Kažmierski, T., Pelcl, P. Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace,REC ČR a CpKP, Praha 2003.
Adamec, F. Řízení projektů pomocí Projekt 2000, Grada Publishing, Praha 2001.
Čepelka, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega, Liberec 1997. Čepelka, O. Nestátní neziskové organizace v Evropské unii. Nadace Omega, Liberec 2003.
Ledvinová, J., Pešta, K. Základy fundraisingu aneb jak získat peníze na
prospěšnou činnost, Informační centrum nadací a jiných neziskových
organizací za podpory Nadace rozvoje občanské společnosti, Praha 1996.
Ledvinová, J., Pešta, K. Základy fundraisingu, ICN, Praha 1996.
Norton, M, Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace, Nadace VIA, Praha 2003.
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. EKOPRESS, Praha 2001.
Základní informace o neziskovém sektoru v ČR. Nadace rozvoje občanské společnosti, Praha 1996.
Hero, P. , Venture Philantrophy: A New Dynamoc for High Ipmact Corporate Community Involvement, Nadace VIA, Community Foundation Silicon Halley, Praha 2005.
Batra, R., Strategic Brand Management and Marketing Communications, University of Michigan Business Schoul, CMC, Praha 2005.
Recommended resources
Rektořík, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací. Masarykova univerzita , Brno 1998.
Vajdová, T. Česká občanská společnost 2004: po 15 letech rozvoje, Cerm, Brno 2005
Kotler, P.: Marketing Management., Victoria Publishing, 1997 10.vyd. Praha,
Kotler, P., & Andreasen, A. R. Strategic marketing for nonprofit organizations (3rd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1998.
Mališová, I., Malý, I.. Hodnocení projektů, ESF MU, Brno 1997.
Kažmierski, T., Pelcl, P. Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace,REC ČR a CpKP, Praha 2003.
Adamec, F. Řízení projektů pomocí Projekt 2000, Grada Publishing, Praha 2001.
Čepelka, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega, Liberec 1997. Čepelka, O. Nestátní neziskové organizace v Evropské unii. Nadace Omega, Liberec 2003.
Ledvinová, J., Pešta, K. Základy fundraisingu aneb jak získat peníze na
prospěšnou činnost, Informační centrum nadací a jiných neziskových
organizací za podpory Nadace rozvoje občanské společnosti, Praha 1996.
Ledvinová, J., Pešta, K. Základy fundraisingu, ICN, Praha 1996.
Norton, M, Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace, Nadace VIA, Praha 2003.
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. EKOPRESS, Praha 2001.
Základní informace o neziskovém sektoru v ČR. Nadace rozvoje občanské společnosti, Praha 1996.
Hero, P. , Venture Philantrophy: A New Dynamoc for High Ipmact Corporate Community Involvement, Nadace VIA, Community Foundation Silicon Halley, Praha 2005.
Batra, R., Strategic Brand Management and Marketing Communications, University of Michigan Business Schoul, CMC, Praha 2005.