Diplomová práce se zabývá vztahem autorských děl a prostředí internetu. V teoretické části jsou popsány základní právní úpravy autorských děl v Česku. Podrobně je rozebrána práv-ní problematika peer-to-peer technologií, prostřednictvím kterých dochází nejčastěji a zda-leka v největším měřítku k nezákonným výměnám autorských děl v prostředí celosvětové sítě (World Wide Web). Praktická část diplomové práce uvádí do souvislostí obchodování na jednotlivých webových trzích autorských děl (zejména hudbou, textem a filmem, tzn. na těch nejdůležitějších) s těmi etapami globalizačního procesu, které zásadním způsobem přispěly k rozvoji internetového obchodování. V projektové části je popsán projekt www.studentisobe.cz, který je praktickým pokusem o vytvoření vhodného prostředí pro elektronický obchod s elektronickými autorskými díly.
Anotace v angličtině
The thesis is about the relationship between the internet and authorial rights (copyrights). In the theoretical part there is a description of basic copyrights' laws valid in the Czech Republic. In detail there are described peer-to-peer technologies that are mostly used for the exchange of authorial works without the authors' permission. Practical part of thesis is about the connection between the sales with digitized authorial works on the main markets (especially with music, texts and movies) and the breaking forces of globalization process, which fundamentally influenced e-commerce. In the last part there is a description of www.studentisobe.cz project. This project tries to establish suitable marketplace for e-commerce with the digitized authorial works.
Klíčová slova
autor - autorské dílo - autorský zákon - e-knihovna - elektronický obchod - globalizace - internet - iTunes - Napster - peer-to-peer - sdílení dat - seminární práce - World Wide Web - www.studentisobe.cz
Klíčová slova v angličtině
author - authorial works - copyrights - data exchange - e-commerce - e-library - essays - globalization - internet - iTunes - Napster - peer-to-peer - World Wide Web - www.studentisobe.cz
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vztahem autorských děl a prostředí internetu. V teoretické části jsou popsány základní právní úpravy autorských děl v Česku. Podrobně je rozebrána práv-ní problematika peer-to-peer technologií, prostřednictvím kterých dochází nejčastěji a zda-leka v největším měřítku k nezákonným výměnám autorských děl v prostředí celosvětové sítě (World Wide Web). Praktická část diplomové práce uvádí do souvislostí obchodování na jednotlivých webových trzích autorských děl (zejména hudbou, textem a filmem, tzn. na těch nejdůležitějších) s těmi etapami globalizačního procesu, které zásadním způsobem přispěly k rozvoji internetového obchodování. V projektové části je popsán projekt www.studentisobe.cz, který je praktickým pokusem o vytvoření vhodného prostředí pro elektronický obchod s elektronickými autorskými díly.
Anotace v angličtině
The thesis is about the relationship between the internet and authorial rights (copyrights). In the theoretical part there is a description of basic copyrights' laws valid in the Czech Republic. In detail there are described peer-to-peer technologies that are mostly used for the exchange of authorial works without the authors' permission. Practical part of thesis is about the connection between the sales with digitized authorial works on the main markets (especially with music, texts and movies) and the breaking forces of globalization process, which fundamentally influenced e-commerce. In the last part there is a description of www.studentisobe.cz project. This project tries to establish suitable marketplace for e-commerce with the digitized authorial works.
Klíčová slova
autor - autorské dílo - autorský zákon - e-knihovna - elektronický obchod - globalizace - internet - iTunes - Napster - peer-to-peer - sdílení dat - seminární práce - World Wide Web - www.studentisobe.cz
Klíčová slova v angličtině
author - authorial works - copyrights - data exchange - e-commerce - e-library - essays - globalization - internet - iTunes - Napster - peer-to-peer - World Wide Web - www.studentisobe.cz
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému na základě existujících sekundárních zdrojů vč. právního rámce pro publikování, vydávání, půjčování a prodej autorských děl na internetu.
2. Proveďte OT analýzu on-line obchodu s autorskými díly.
3. Proveďte porovnání současného on-line trhu s autorskými díly v ČR a ve světě.
4. V praktické části práce analyzujte vývoj projektů StudentiSobe.cz a UciteleSobe.cz a srovnejte je s konkurenčními weby.
5. Navrhněte obecné zásady pro obchod s autorskými díly na internetu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému na základě existujících sekundárních zdrojů vč. právního rámce pro publikování, vydávání, půjčování a prodej autorských děl na internetu.
2. Proveďte OT analýzu on-line obchodu s autorskými díly.
3. Proveďte porovnání současného on-line trhu s autorskými díly v ČR a ve světě.
4. V praktické části práce analyzujte vývoj projektů StudentiSobe.cz a UciteleSobe.cz a srovnejte je s konkurenčními weby.
5. Navrhněte obecné zásady pro obchod s autorskými díly na internetu.
Seznam doporučené literatury
Allen, R. G.: Mnohonásobný zdroj příjmů, PRAGMA, Praha 2000, první vydání, počet stran 341, ISBN 80-7205-161-X
Cohenová, J.: Neobyčejně užitečná kniha o webu, SoftPress, Praha 2004, první vydání, počet stran 371, ISBN 80-86497-63-1
Čermák, J.: Internet a autorské právo, Linde Praha, Praha 2003, 2. aktualizované a rozšířené vydání, počet stran 251, ISBN 80-7201-423-4
Dru, J.-M.: Změňte pravidla byznysu ve svůj prospěch: Metoda Disruption, Grada Publishing, Praha 2006, první vydání, počet stran 292, ISBN 80-247-1396-9
Gates, B.: Byznys rychlostí myšlenky: Jak uspět v digitálním věku, Management Press, Praha 1999, 1. vydání, počet stran 354, ISBN 80-85943-97-2
Gates, B.: The Road Ahead, Penguin Books, Londýn 1996, 2. vydání, počet stran 332, ISBN 0-14-024351-8
Hartz, P.: Job Revolution: Nové trendy ve světě práce, Management Press, Praha 2003, první vydání, počet stran 176, ISBN 80-7261-067-8
Kaufman, H.: O penězích a trhu, Prostor, Praha 2004, první vydání, počet stran 343, ISBN 80-7260-112-1
Kotler, P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001, 10. (rozšířené) vydání, počet stran 719, ISBN 80-247-0016-6
Kříž, J., Holcová, I., Korda, J., Křesťanová, V.: Autorský zákon - komentář a předpisy související, Linde Praha a. s., Praha 2005, 2. aktualizované vydání, počet stran 792, ISBN 80-7201-546-X
Malý, J.: Obchod nehmotnými statky: patenty, vynálezy, know-how, ochranné známky, C. H. Beck, Praha 2002, první vydání, počet stran 257, ISBN 80-7179-320-5
Světlík, J.: Euromarketing, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2003, první vydání, počet stran 158, ISBN 80-7318-144-4
Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000, první vydání, počet stran 602, ISBN 80-7169-997-7
Seznam doporučené literatury
Allen, R. G.: Mnohonásobný zdroj příjmů, PRAGMA, Praha 2000, první vydání, počet stran 341, ISBN 80-7205-161-X
Cohenová, J.: Neobyčejně užitečná kniha o webu, SoftPress, Praha 2004, první vydání, počet stran 371, ISBN 80-86497-63-1
Čermák, J.: Internet a autorské právo, Linde Praha, Praha 2003, 2. aktualizované a rozšířené vydání, počet stran 251, ISBN 80-7201-423-4
Dru, J.-M.: Změňte pravidla byznysu ve svůj prospěch: Metoda Disruption, Grada Publishing, Praha 2006, první vydání, počet stran 292, ISBN 80-247-1396-9
Gates, B.: Byznys rychlostí myšlenky: Jak uspět v digitálním věku, Management Press, Praha 1999, 1. vydání, počet stran 354, ISBN 80-85943-97-2
Gates, B.: The Road Ahead, Penguin Books, Londýn 1996, 2. vydání, počet stran 332, ISBN 0-14-024351-8
Hartz, P.: Job Revolution: Nové trendy ve světě práce, Management Press, Praha 2003, první vydání, počet stran 176, ISBN 80-7261-067-8
Kaufman, H.: O penězích a trhu, Prostor, Praha 2004, první vydání, počet stran 343, ISBN 80-7260-112-1
Kotler, P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001, 10. (rozšířené) vydání, počet stran 719, ISBN 80-247-0016-6
Kříž, J., Holcová, I., Korda, J., Křesťanová, V.: Autorský zákon - komentář a předpisy související, Linde Praha a. s., Praha 2005, 2. aktualizované vydání, počet stran 792, ISBN 80-7201-546-X
Malý, J.: Obchod nehmotnými statky: patenty, vynálezy, know-how, ochranné známky, C. H. Beck, Praha 2002, první vydání, počet stran 257, ISBN 80-7179-320-5
Světlík, J.: Euromarketing, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2003, první vydání, počet stran 158, ISBN 80-7318-144-4
Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000, první vydání, počet stran 602, ISBN 80-7169-997-7