Aby reklama mohla prodat, musí nejprve spotřebitele zaujmout. Kreativní strategie dává reklamnímu život, finální podobu. Má také vliv na to, jak reklama na zákazníka zapů-sobí. Skládá se z pěti dílčích částí, které se navzájem prolínají, ovlivňují a určují úspěšnost a originalitu reklamy.
Tato bakalářská práce se věnuje kreativní strategii v televizní reklamě českého mo-bilního operátora. V teoretické části je vymezena charakteristika oblasti reklamy, televizní reklamy a problematiky kreativní strategie. Praktická část podrobně analyzuje kreativní strategii dvou nejúspěšnějších reklamních kampaní operátora T-Mobile z posledních let.
Anotace v angličtině
An advertisement, that can sell, must attract the consumer?s attention in the first place. Creative strategy gives a final shape to the advertising message. It also influences the impact of the advertisement on the customer. It contains five main parts that blend into each other, influence each other and define the success rate and the originality of the advertisement.
This bachelor thesis is focused on creative strategy in television advertising of a Czech mobile network operator. In the theoretical part there is the specification of the characteristics of advertising, TV advertising and the issue of creative strategy. The practi-cal part analyses in detail the creative strategy of two most successful advertising cam-paigns of the T-Mobile operator from the past years.
Klíčová slova
Televizní reklama, Kreativní strategie, Strategie reklamního sdělení, Reklamní apely, Infor-mační kategorie, Formát reklamy, Provedení reklamy
Klíčová slova v angličtině
Television advertising, Creative strategy, Strategy of advertising message, Advertising appeals, Information category, Format of advertising, Advertising execution
Rozsah průvodní práce
78 s. (94 950 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Aby reklama mohla prodat, musí nejprve spotřebitele zaujmout. Kreativní strategie dává reklamnímu život, finální podobu. Má také vliv na to, jak reklama na zákazníka zapů-sobí. Skládá se z pěti dílčích částí, které se navzájem prolínají, ovlivňují a určují úspěšnost a originalitu reklamy.
Tato bakalářská práce se věnuje kreativní strategii v televizní reklamě českého mo-bilního operátora. V teoretické části je vymezena charakteristika oblasti reklamy, televizní reklamy a problematiky kreativní strategie. Praktická část podrobně analyzuje kreativní strategii dvou nejúspěšnějších reklamních kampaní operátora T-Mobile z posledních let.
Anotace v angličtině
An advertisement, that can sell, must attract the consumer?s attention in the first place. Creative strategy gives a final shape to the advertising message. It also influences the impact of the advertisement on the customer. It contains five main parts that blend into each other, influence each other and define the success rate and the originality of the advertisement.
This bachelor thesis is focused on creative strategy in television advertising of a Czech mobile network operator. In the theoretical part there is the specification of the characteristics of advertising, TV advertising and the issue of creative strategy. The practi-cal part analyses in detail the creative strategy of two most successful advertising cam-paigns of the T-Mobile operator from the past years.
Klíčová slova
Televizní reklama, Kreativní strategie, Strategie reklamního sdělení, Reklamní apely, Infor-mační kategorie, Formát reklamy, Provedení reklamy
Klíčová slova v angličtině
Television advertising, Creative strategy, Strategy of advertising message, Advertising appeals, Information category, Format of advertising, Advertising execution
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu vybraných českých TV reklam mobilních operátorů. Stanovte si kritéria pro analýzu a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu vybraných českých TV reklam mobilních operátorů. Stanovte si kritéria pro analýzu a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Kulturní aspekty české a evropské reklamy: Cultural aspects of Czech and European advertising. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2005, 34 s. ISBN 80-731-8271-8.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace: Cultural aspects of Czech and European advertising. 1. vyd. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4 (VáZ.).
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5 (VáZ.).
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Kulturní aspekty české a evropské reklamy: Cultural aspects of Czech and European advertising. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2005, 34 s. ISBN 80-731-8271-8.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace: Cultural aspects of Czech and European advertising. 1. vyd. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4 (VáZ.).
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5 (VáZ.).
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
1. Podle zadání byste měla navrhnout i možné změny. Jsou nějaká doporučení?
Odpověď: Otázka zodpovězena.
2. Str. 70 - Závěr. Kterou zemi a z jakého důvodu
byste zvolila pro případný budoucí výzkum kreativní strategie v reklamě mobilních operátorů?
Odpověď: Otázka zodpovězena.
Doplňující otázka (prof. Pavelka): Která z kampaní je dle vašeho názoru nejvíce kreativní? Otázka zodpovězena.