Cílem diplomové práce bylo popsat realizovatelný projekt měření efektivity reklamních kampaní na vozech MHD. V první fázi jsem analyzovala možnosti marketingového výzkumu a zvolila vhodnou metodiku měření.V druhé fázi bylo nutno analyzovat trh venkovní reklamy v sekci dopravních prostředků a představit jej v širším měřítku v začlenění do out-of-home médií. Dále jsem provedla analýzu současného stavu měření efektivity out-of-home médií, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Z tohoto pohledu jsem stanovila vhodné výstupy, které by mělo měření přinést. Projekt řeší konkrétní model výzkumu efektivity reklamní kampaně na autobusech. Výsledky měření by měly být použi-telnými veličinami při sestavování mediálních plánů reklamními agenturami, či zadavateli reklamy.
Anotace v angličtině
This final thesis is aimed to describe a viable project of effectiveness research of advertising campaigns used on the public transport vehicles. In the first phase I analyzed the contingencies of marketing research and chose the most suitable research methodics. In the second phase it was necessary to analyze the market of out-of-home advertising in the section of means of transport and introduce it in wider basis within its incorporation into out-of-home media. Furthermore, I made analysis of the actual state of out-of-home media effectiveness research, both in The Czech Republic and abroad. From this point of view I set down suitable outputs which should be carried out by the research. The project deals with a concrete model of effectiveness research of advertising capaign on buses. The final research outputs should serve
as applicable quantities for drawing up medial plans by advertising agencies or advertising submitters.
Klíčová slova
marketingový výzkum, měření efektivity, out-of-home média, reklama na dopravních prostředcích
Klíčová slova v angličtině
marketing research, effectiveness research, out-of-home media, advertising on vehicles of public transport
Rozsah průvodní práce
87 s., 11 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo popsat realizovatelný projekt měření efektivity reklamních kampaní na vozech MHD. V první fázi jsem analyzovala možnosti marketingového výzkumu a zvolila vhodnou metodiku měření.V druhé fázi bylo nutno analyzovat trh venkovní reklamy v sekci dopravních prostředků a představit jej v širším měřítku v začlenění do out-of-home médií. Dále jsem provedla analýzu současného stavu měření efektivity out-of-home médií, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Z tohoto pohledu jsem stanovila vhodné výstupy, které by mělo měření přinést. Projekt řeší konkrétní model výzkumu efektivity reklamní kampaně na autobusech. Výsledky měření by měly být použi-telnými veličinami při sestavování mediálních plánů reklamními agenturami, či zadavateli reklamy.
Anotace v angličtině
This final thesis is aimed to describe a viable project of effectiveness research of advertising campaigns used on the public transport vehicles. In the first phase I analyzed the contingencies of marketing research and chose the most suitable research methodics. In the second phase it was necessary to analyze the market of out-of-home advertising in the section of means of transport and introduce it in wider basis within its incorporation into out-of-home media. Furthermore, I made analysis of the actual state of out-of-home media effectiveness research, both in The Czech Republic and abroad. From this point of view I set down suitable outputs which should be carried out by the research. The project deals with a concrete model of effectiveness research of advertising capaign on buses. The final research outputs should serve
as applicable quantities for drawing up medial plans by advertising agencies or advertising submitters.
Klíčová slova
marketingový výzkum, měření efektivity, out-of-home média, reklama na dopravních prostředcích
Klíčová slova v angličtině
marketing research, effectiveness research, out-of-home media, advertising on vehicles of public transport
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte možnosti MKT výzkumu a zvolte vhodnou metodiku.
2. Stanovte hypotézy (kritéria měření, možnosti dosažení hmatatelných výsledků, použitelnost a srozumitelnost pro klienty, stanovení efektivnosti).
3. Současný stav měření v sektoru venkovní reklamy.
4. Stanovte vhodné výstupy měření.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte možnosti MKT výzkumu a zvolte vhodnou metodiku.
2. Stanovte hypotézy (kritéria měření, možnosti dosažení hmatatelných výsledků, použitelnost a srozumitelnost pro klienty, stanovení efektivnosti).
3. Současný stav měření v sektoru venkovní reklamy.
4. Stanovte vhodné výstupy měření.
Seznam doporučené literatury
KOTLER P., Marketing management
TELLIS G., Reklama a podpora prodeje
FORET M., Marketingová komunikace
JANEČKOVÁ L., VAŠTÍKOVÁ M., Marketing služeb
NAGYOVÁ J., Image firmy
ŘEZNÍĆEK B., ŠARADÍN P., Marketing v dopravě
FORET M., STÁVKOVÁ J., Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky
ZBOŘIL K., Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace
HAGUE P., Průzkum trhu
PŘÍBOVÁ M., Marketingový výzkum v praxi
Marketing & Média
Strategie
Sign-Znamení doby
Fresch magazín - Nápady, které vydělávají peníze
Seznam doporučené literatury
KOTLER P., Marketing management
TELLIS G., Reklama a podpora prodeje
FORET M., Marketingová komunikace
JANEČKOVÁ L., VAŠTÍKOVÁ M., Marketing služeb
NAGYOVÁ J., Image firmy
ŘEZNÍĆEK B., ŠARADÍN P., Marketing v dopravě
FORET M., STÁVKOVÁ J., Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky
ZBOŘIL K., Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace
HAGUE P., Průzkum trhu
PŘÍBOVÁ M., Marketingový výzkum v praxi
Marketing & Média
Strategie
Sign-Znamení doby
Fresch magazín - Nápady, které vydělávají peníze