Předmětem bakalářské práce je analýza motivace a poskytovaných benefitů ve spořitelním družstvu Moravský Peněžní Ústav. Cílem této práce je na základě provedení analýzy navrhnout možnosti řešení, které by zdokonalily a zlepšily současnou situaci zkoumané oblasti. Práce je rozdělena na dvě oblasti. V první, teoretické části bakalářské práce, nalezneme teoretické poznatky vztahující se k motivaci zaměstnanců a poznatky týkající se zaměstnaneckých benefitů. Druhá, praktická část bakalářské práce vychází z teoretického základu, zde jsou uvedeny základní údaje o spořitelním družstvu a zhodnocení současného stavu benefitů a motivace. Dále v praktické části analyzuji zaměstnanecké benefity a motivaci pomocí dotazníkového šetření. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena řešení a doporučení ke zlepšení současného stavu.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is the Analysis of Motivation and Benefits in the Savings Cooperative Moravský Peněžní Ústav. The aim of this thesis is to propose possible solutions on the base of analysis that would perfect and improve the current situation of the examined area. The thesis is divided into two main areas. In the first, theoretical part of the thesis, we could find the theoretical knowledge related to employee´s motivation and knowledge related to employee´s benefits. The second, practical part of this thesis, come out from theoretical basis. This part contains the basic details of cooperative savings and the assessment of current situation benefits and motivation. In the practical part I analyze employee´s benefits and motivation by means of a questionnaire ressearch. There are proposed solutions and recommendations to improve the current situation in the base of discovered results.
Klíčová slova
Klíčová slova: motivace, benefit, zaměstnanec, cafeteria systém, dotazník, návrh
Předmětem bakalářské práce je analýza motivace a poskytovaných benefitů ve spořitelním družstvu Moravský Peněžní Ústav. Cílem této práce je na základě provedení analýzy navrhnout možnosti řešení, které by zdokonalily a zlepšily současnou situaci zkoumané oblasti. Práce je rozdělena na dvě oblasti. V první, teoretické části bakalářské práce, nalezneme teoretické poznatky vztahující se k motivaci zaměstnanců a poznatky týkající se zaměstnaneckých benefitů. Druhá, praktická část bakalářské práce vychází z teoretického základu, zde jsou uvedeny základní údaje o spořitelním družstvu a zhodnocení současného stavu benefitů a motivace. Dále v praktické části analyzuji zaměstnanecké benefity a motivaci pomocí dotazníkového šetření. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena řešení a doporučení ke zlepšení současného stavu.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is the Analysis of Motivation and Benefits in the Savings Cooperative Moravský Peněžní Ústav. The aim of this thesis is to propose possible solutions on the base of analysis that would perfect and improve the current situation of the examined area. The thesis is divided into two main areas. In the first, theoretical part of the thesis, we could find the theoretical knowledge related to employee´s motivation and knowledge related to employee´s benefits. The second, practical part of this thesis, come out from theoretical basis. This part contains the basic details of cooperative savings and the assessment of current situation benefits and motivation. In the practical part I analyze employee´s benefits and motivation by means of a questionnaire ressearch. There are proposed solutions and recommendations to improve the current situation in the base of discovered results.
Klíčová slova
Klíčová slova: motivace, benefit, zaměstnanec, cafeteria systém, dotazník, návrh
Popište současný stav motivace a benefitů v Moravském Peněžním Ústavu - spořitelním družstvu.
Analyzujte současný stav poskytovaných benefitů a motivace.
Vyhodnoťte poznatky z provedené analýzy a navrhněte řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 2007. Řízení lidských zdrojů. Vyd. 10. Praha: Grada. ISBN 987-80-247-1407-3.
D´AMBROSOVÁ, Hana et al., 2009. Abeceda personalistky. Vyd. 3. Olomouc: ANAG. ISBN 978-80-7263-512-2.
JANOUŠKOVÁ, Jana a Helena KOLIBOVÁ, 2005. Zaměstnanecké výhody a daně. Praha: Grada. ISBN 80-247-1364-0.
KLOUBEK, Josef, 2000. ABC praktické personalistiky. Praha: LINDE. ISBN 80-86131-25-4.
MARQUES, Carlos a František JIRÁSEK, 1996. Řízení lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha: Bankovní institut. ISBN 80-7265-018-1.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 2007. Řízení lidských zdrojů. Vyd. 10. Praha: Grada. ISBN 987-80-247-1407-3.
D´AMBROSOVÁ, Hana et al., 2009. Abeceda personalistky. Vyd. 3. Olomouc: ANAG. ISBN 978-80-7263-512-2.
JANOUŠKOVÁ, Jana a Helena KOLIBOVÁ, 2005. Zaměstnanecké výhody a daně. Praha: Grada. ISBN 80-247-1364-0.
KLOUBEK, Josef, 2000. ABC praktické personalistiky. Praha: LINDE. ISBN 80-86131-25-4.
MARQUES, Carlos a František JIRÁSEK, 1996. Řízení lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha: Bankovní institut. ISBN 80-7265-018-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 51 bodů
Ing. Hanáková:
1. Jakým způsobem by družstvo mohlo kontrolovat, že při navrhované caffeterii formou poukázek je budou skutečně čerpat zaměstnanci a ne např. jejich rodinní příslušníci? (odpověděla zcela)
2. Autorka uvádí, jako problémovou oblast motivace pracovní dobou. Ta je ale upravena příslušnými předpisy, čeho konkrétně se výhrady pracovníků týkaly? (odpověděla zcela)
3. Jakým způsobem firma uvažuje s benefity vzhledem k plánované transformaci na banku a s tím spojeným náborem nových pracovníků do všech 3 poboček? Budou rozšířeny nebo regionálně diferencovány? (odpověděla zcela)
Oponent BP: 54 bodů
PaedDr. Rydlo:
1. Jaký význam má finanční odměna (např. udělená mimořádná odměna) pro motivaci pracovníka z časového hlediska? (odpověděla zcela)
2. Do jaké míry byly návrhy autorky BP prodiskutovány s managementem spotřebního družstva a s jakým výsledkem? (odpověděla zcela)
Komise
Ing. Pavel Rada:
Který benefit není využívaný? (odpověděla zcela)
doc. Ing. Josef Kacr, CSc.:
Je vypovídající schopnost dotazníku dostatečná? Jaká byla návratnost dotazníku? (odpověděla zcela)