Práce pojednává o marketingové komunikační strategii regionálního deníku Zlínské noviny vůči jeho cílové skupině, čtenářům. Je rozdělena na tři části - teoretickou, analytickou a projektovou. První část vymezuje základní teoretická východiska, která se tématu dotýkají. Analytická část postihuje vnitřní fungování deníku. Poukazuje na zásadní komunikační a obsahové chyby, nedostatky a bariéry, jež listu brání v realizaci a rozvoji jeho cílů, kterými jsou snahy o omlazení předplatitelského kmene a vytvoření výjimečných regionálních novin. Projekt nabízí čtyři základní předpoklady, které vytvoří nezbytnou platformu pro úspěšnou realizaci výše uvedených cílů.
Anotace v angličtině
This work deals with the marketing communication strategy of the regional daily newspaper Zlínské noviny towards it‘ s target group, readers. It is devided into three parts - the theoretical, the analytic and the project part. First part defines the basic theoretical ressources that links the whole theme.
The analytic part affects the inner fuctioning of the newspaper. Showes and explains the fundamental communication and content mistakes , it‘ s defections and bariers that holds the newspaper back from it‘ s aims, goals and realizations. Which would be the rejuvenation of the subcribe stem and creation of the exceptional regional newspaper.
The project offers four basic conditions, that might help to create a necessary platform for the succesful realization of the mentioned aims.
Klíčová slova
Marketing, marketingové komunikace, média, komunikace, masová komunikace, public relations, podpora prodeje, reklama, stabilita, zacílení, strategie a spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, media, communication, mass communication, public relation, sale support, advertising, stability, aim, strategy and cooperation.
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o marketingové komunikační strategii regionálního deníku Zlínské noviny vůči jeho cílové skupině, čtenářům. Je rozdělena na tři části - teoretickou, analytickou a projektovou. První část vymezuje základní teoretická východiska, která se tématu dotýkají. Analytická část postihuje vnitřní fungování deníku. Poukazuje na zásadní komunikační a obsahové chyby, nedostatky a bariéry, jež listu brání v realizaci a rozvoji jeho cílů, kterými jsou snahy o omlazení předplatitelského kmene a vytvoření výjimečných regionálních novin. Projekt nabízí čtyři základní předpoklady, které vytvoří nezbytnou platformu pro úspěšnou realizaci výše uvedených cílů.
Anotace v angličtině
This work deals with the marketing communication strategy of the regional daily newspaper Zlínské noviny towards it‘ s target group, readers. It is devided into three parts - the theoretical, the analytic and the project part. First part defines the basic theoretical ressources that links the whole theme.
The analytic part affects the inner fuctioning of the newspaper. Showes and explains the fundamental communication and content mistakes , it‘ s defections and bariers that holds the newspaper back from it‘ s aims, goals and realizations. Which would be the rejuvenation of the subcribe stem and creation of the exceptional regional newspaper.
The project offers four basic conditions, that might help to create a necessary platform for the succesful realization of the mentioned aims.
Klíčová slova
Marketing, marketingové komunikace, média, komunikace, masová komunikace, public relations, podpora prodeje, reklama, stabilita, zacílení, strategie a spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, media, communication, mass communication, public relation, sale support, advertising, stability, aim, strategy and cooperation.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, marketingu a marketingových komunikací, tištěných médií s důrazem na regionální vydání novin. Definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, definujte cílovou skupinu, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů zpracujte projekt marketingové a komunikační strategie pro Zlínské noviny, která by efektivně oslovila cílovou skupinu, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, marketingu a marketingových komunikací, tištěných médií s důrazem na regionální vydání novin. Definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, definujte cílovou skupinu, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů zpracujte projekt marketingové a komunikační strategie pro Zlínské noviny, která by efektivně oslovila cílovou skupinu, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v realizaci.
Seznam doporučené literatury
Defleur, M. L., Ballová-Rokeachová, S. J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996.
Foret, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, MU, 1997.
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Burton, G., Jirák, J. Úvod do studia médií. Barrister&Principal, Brno 2003
Seznam doporučené literatury
Defleur, M. L., Ballová-Rokeachová, S. J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996.
Foret, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, MU, 1997.
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Burton, G., Jirák, J. Úvod do studia médií. Barrister&Principal, Brno 2003