Práce se zabývá komunikační strategií zemské knihovny Dolního Rakouska (NÖ Lande-sbiblitohek v St. Pöltenu). Práce je postavena na teoretické základě, který úzce souvisí s danou problematikou. Objevují se zde pojmy jako plán marketingové komunikace v uve-dení jednotlivých kroků, vztahy s veřejností (Public Relations), image a veřejné mínění.
V další části se nachází analýza stávajícího stavu v knihovně v oblasti komunikace a pro-pagace. Tato analytická část je uvedena krátkou historií knihovny. Následuje situační ana-lýza z pohledu jednotlivých částí propagačního mixu a analýza příležitostí a ohrožení for-mou SWOT analýzy.
V závěrečné projektové části pokračuje marketingový plán definicí cílů komunikace a sta-novení strategie k dosažení těchto cílů. Na závěr je uveden způsob realizace a hodnocení navrhovaného marketingového plánu
Anotace v angličtině
This thesis is engaged in comunication strategy of NÖ Landesbiblitohek in St. Pölten in Niederösterreich. This work is based on theoretical part which is very close to chosen pro-blems. There are used words like the marketing plan, Public Relations, image and public opinion.
In the next part there is the analysis of the real level in communication and publicity. This analysis begins with a short historical introduction of the library. Then the situation analy-sis follows with a view of particular parts of promotion mix and the SWOT analysis.
The last part of thesis continues with the marketing plan with definitions of the goals of the communication and makes the strategie to real the goals. There is a method of realization and the classification of proposed marketing plan at the end of my thesis.
non-profit sector, non-profit organization, library, Austria, marketing plan, promotion mix, public relations, direct marketing, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
83 s., 4s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá komunikační strategií zemské knihovny Dolního Rakouska (NÖ Lande-sbiblitohek v St. Pöltenu). Práce je postavena na teoretické základě, který úzce souvisí s danou problematikou. Objevují se zde pojmy jako plán marketingové komunikace v uve-dení jednotlivých kroků, vztahy s veřejností (Public Relations), image a veřejné mínění.
V další části se nachází analýza stávajícího stavu v knihovně v oblasti komunikace a pro-pagace. Tato analytická část je uvedena krátkou historií knihovny. Následuje situační ana-lýza z pohledu jednotlivých částí propagačního mixu a analýza příležitostí a ohrožení for-mou SWOT analýzy.
V závěrečné projektové části pokračuje marketingový plán definicí cílů komunikace a sta-novení strategie k dosažení těchto cílů. Na závěr je uveden způsob realizace a hodnocení navrhovaného marketingového plánu
Anotace v angličtině
This thesis is engaged in comunication strategy of NÖ Landesbiblitohek in St. Pölten in Niederösterreich. This work is based on theoretical part which is very close to chosen pro-blems. There are used words like the marketing plan, Public Relations, image and public opinion.
In the next part there is the analysis of the real level in communication and publicity. This analysis begins with a short historical introduction of the library. Then the situation analy-sis follows with a view of particular parts of promotion mix and the SWOT analysis.
The last part of thesis continues with the marketing plan with definitions of the goals of the communication and makes the strategie to real the goals. There is a method of realization and the classification of proposed marketing plan at the end of my thesis.
non-profit sector, non-profit organization, library, Austria, marketing plan, promotion mix, public relations, direct marketing, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskovych organizaci. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Na základě výsledku analýzy zpracujte projektové řešení daného problému, zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskovych organizaci. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Na základě výsledku analýzy zpracujte projektové řešení daného problému, zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN T., Marketing pro neziskový sektor, Praha: Management press, 1999 ISBN 80-85943-07-7
JANEČKOVÁ L., VAŠÍKOVÁ M., Marketing měst a obcí, Praha: Grada 1999 ISBN 80-7169-750-8
KOTLER P, Marketing Management (10. rozšířené vydání), Praha: Grada, 2001 ISBN 80-247-0016-6
LEICHNER R., Prezentace na výstavách a veletrzích, Praha: Grada, 1994 ISBN 80-7169-107-0
NAGYOVÁ J., Marketingová komunikace, Praha: VŠE Praha, 1994 ISBN 80-7079-376-7
NAGYOVÁ J., Marketingová komunikace není pouze reklama, Praha: VOX, 1999 ISBN 80-86324-00-1
SVĚTLÍK J., Marketing - cesta k trhu, Zlín: EKKA Zlín, 1992 ISBN 80-900015-8-0
SVĚTLÍK J., SOUKALOVÁ R., Marketingová komunikace, Zlín: VOŠE Zlín, 1999
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN T., Marketing pro neziskový sektor, Praha: Management press, 1999 ISBN 80-85943-07-7
JANEČKOVÁ L., VAŠÍKOVÁ M., Marketing měst a obcí, Praha: Grada 1999 ISBN 80-7169-750-8
KOTLER P, Marketing Management (10. rozšířené vydání), Praha: Grada, 2001 ISBN 80-247-0016-6
LEICHNER R., Prezentace na výstavách a veletrzích, Praha: Grada, 1994 ISBN 80-7169-107-0
NAGYOVÁ J., Marketingová komunikace, Praha: VŠE Praha, 1994 ISBN 80-7079-376-7
NAGYOVÁ J., Marketingová komunikace není pouze reklama, Praha: VOX, 1999 ISBN 80-86324-00-1
SVĚTLÍK J., Marketing - cesta k trhu, Zlín: EKKA Zlín, 1992 ISBN 80-900015-8-0
SVĚTLÍK J., SOUKALOVÁ R., Marketingová komunikace, Zlín: VOŠE Zlín, 1999