Drážní inspekce je státní instituce, která garantuje bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy. Jejím dlouhodobým cílem je zlepšování stavu v oblasti mimořádných událostí na všech drahách v České republice. To se jí podaří nejen důsledným dohlížením nad objektivním šetřením nehod, ale také účinnou osvětovou činností.
Cílem této diplomové práce je stanovit komunikační strategii Drážní inspekce takovým způsobem, aby instituce dokázala efektivně plnit své poslání. V teoretické části, která je postavená na literárních pramenech z oblasti marketingové komunikace, jsou popsána pravidla fungování instituce, definována východiska a pracovní hypotézy pro analýzu interní a externí komunikace. V části praktické je platnost stanovených hypotéz ověřována, a to situační analýzou SWOT, obsahovou analýzou mediálních výstupů, průzkumem image Drážní inspekce a její externí komunikace mezi nejdůležitějšími cílovými skupinami a analýzou interní komunikace mezi zaměstnanci. Na základě výsledků těchto analýz je v projektové části navržena optimální podoba komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The Rail Safety Inspection Office is an independent body to guarantee the safety opperation of the whole Czech rail system. Its long-term objective is to improve the situation in the area of rail accidents and incidents within the Czech rail system. This Office should fill these objectives sucessfully by consistent supervising the objective results of the accidents and effective public education.
The aim of my final thesis is to set up a communication strategy of the Rail Safety Inspection Office to be highly effective in its application. This thesis is divided into several parts. The first part, which is written according to expert marketing books, describes the rules of application of this institution, defines basis working hypothesis for analysis of internal/external communication. The second one, practical verifies these hypothesis by SWOT analysis, content analysis of the media outputs, image research of the Rail Safety Inspection Office, and its external communication among the most important target groups and internal communication among own employees.
According to this results, the optimal form of communication strategy is defined in the final project part of my final thesis.
Klíčová slova
Drážní inspekce, komunikační strategie, marketingová komunikace, public relations
Klíčová slova v angličtině
The Rail Safety Inspection Office, Communication Strategy, Marketing Communication, Public Relations
Rozsah průvodní práce
94 s., 33 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Drážní inspekce je státní instituce, která garantuje bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy. Jejím dlouhodobým cílem je zlepšování stavu v oblasti mimořádných událostí na všech drahách v České republice. To se jí podaří nejen důsledným dohlížením nad objektivním šetřením nehod, ale také účinnou osvětovou činností.
Cílem této diplomové práce je stanovit komunikační strategii Drážní inspekce takovým způsobem, aby instituce dokázala efektivně plnit své poslání. V teoretické části, která je postavená na literárních pramenech z oblasti marketingové komunikace, jsou popsána pravidla fungování instituce, definována východiska a pracovní hypotézy pro analýzu interní a externí komunikace. V části praktické je platnost stanovených hypotéz ověřována, a to situační analýzou SWOT, obsahovou analýzou mediálních výstupů, průzkumem image Drážní inspekce a její externí komunikace mezi nejdůležitějšími cílovými skupinami a analýzou interní komunikace mezi zaměstnanci. Na základě výsledků těchto analýz je v projektové části navržena optimální podoba komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The Rail Safety Inspection Office is an independent body to guarantee the safety opperation of the whole Czech rail system. Its long-term objective is to improve the situation in the area of rail accidents and incidents within the Czech rail system. This Office should fill these objectives sucessfully by consistent supervising the objective results of the accidents and effective public education.
The aim of my final thesis is to set up a communication strategy of the Rail Safety Inspection Office to be highly effective in its application. This thesis is divided into several parts. The first part, which is written according to expert marketing books, describes the rules of application of this institution, defines basis working hypothesis for analysis of internal/external communication. The second one, practical verifies these hypothesis by SWOT analysis, content analysis of the media outputs, image research of the Rail Safety Inspection Office, and its external communication among the most important target groups and internal communication among own employees.
According to this results, the optimal form of communication strategy is defined in the final project part of my final thesis.
Klíčová slova
Drážní inspekce, komunikační strategie, marketingová komunikace, public relations
Klíčová slova v angličtině
The Rail Safety Inspection Office, Communication Strategy, Marketing Communication, Public Relations
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární prameny z oblasti marketingové komunikace s důrazem na public relations a tvorbu komunikačních strategií, definujte pojmy, se kterými budete pracovat, popište současný stav a poslání Drážní inspekce, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu externí a interní komunikace Drážní inspekce.
2. V analytické části zpracujte SWOT analýzu a navrhněte metodu šetření s přihlédnutím k cílovým skupinám a poslání Drážní inspekce.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte z toho patřičné závěry.
4. V projektové části na základě svých závěrů navrhněte žádoucí podobu komunikační strategie Drážní inspekce pro následující období, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení a případná rizika v realizaci.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární prameny z oblasti marketingové komunikace s důrazem na public relations a tvorbu komunikačních strategií, definujte pojmy, se kterými budete pracovat, popište současný stav a poslání Drážní inspekce, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu externí a interní komunikace Drážní inspekce.
2. V analytické části zpracujte SWOT analýzu a navrhněte metodu šetření s přihlédnutím k cílovým skupinám a poslání Drážní inspekce.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte z toho patřičné závěry.
4. V projektové části na základě svých závěrů navrhněte žádoucí podobu komunikační strategie Drážní inspekce pro následující období, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení a případná rizika v realizaci.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii, 1. vyd., Praha: Management Press, 2003, 150 s., ISBN 80-7261-096-1.
BOUKAL, Petr, VÁVROVÁ, Hana, NOVOTNÝ, Jiří. Ekonomika a řízení neziskových organizací - Pracovní sešit, 1. vyd., Praha: Vysoká škola ekonomická, 2003, 66 s. ISBN 80-245-0604-1.
BRANNAN, Tom. Jak se dělá účinná reklama, 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 180 s., ISBN 80-85603-99-3.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations, 1. vyd., Brno: Computer Press, 2004, 604 s., ISBN 80-7226-886-4.
ČEPELKA, Oldřich a přátelé. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, 1. vyd. Liberec.: Nadace Omega, 1997, 251 s. ISBN: 80-902376-0-6.
FAIRCHAILD, Michael. Jak zjistit skutečnou hodnotu v Public relations, 1. vyd., Praha: vydala APRA, 1999, 1. vyd., 51 s., ISBN 80-239-1264-X.
FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2003, 160 s., Praha 2003, ISBN 80-247-0385-8.
HANNAGAN, Tim J., Marketing pro neziskový sektor, 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 205 s., ISBN: 80-85943-07-7.
DAŇOVÁ, Dana. Public Relations, 1. vyd., Olomouc: SDV FF UP, 2001, 60 s.
HAVLÍK, Karel. Jak komunikovat s médii a jak se přesvědčivě prezentovat, 1. vyd., Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002, 48 s., ISBN 80-903093-3-X.
KŘÍŽEK, Zdeněk, CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text, Praha: Grada Publishing Praha, 2003, 192 s., ISBN 80-247-0556-7.
KUBA, Martin, Elektronický marketing, 1. vyd., Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 118 s., ISBN 80-7318-114-2.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace, 1. vyd., Praha: Grada, 2003, 581 s., ISBN: 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii, 1. vyd., Praha: Management Press, 2003, 150 s., ISBN 80-7261-096-1.
BOUKAL, Petr, VÁVROVÁ, Hana, NOVOTNÝ, Jiří. Ekonomika a řízení neziskových organizací - Pracovní sešit, 1. vyd., Praha: Vysoká škola ekonomická, 2003, 66 s. ISBN 80-245-0604-1.
BRANNAN, Tom. Jak se dělá účinná reklama, 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 180 s., ISBN 80-85603-99-3.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations, 1. vyd., Brno: Computer Press, 2004, 604 s., ISBN 80-7226-886-4.
ČEPELKA, Oldřich a přátelé. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, 1. vyd. Liberec.: Nadace Omega, 1997, 251 s. ISBN: 80-902376-0-6.
FAIRCHAILD, Michael. Jak zjistit skutečnou hodnotu v Public relations, 1. vyd., Praha: vydala APRA, 1999, 1. vyd., 51 s., ISBN 80-239-1264-X.
FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2003, 160 s., Praha 2003, ISBN 80-247-0385-8.
HANNAGAN, Tim J., Marketing pro neziskový sektor, 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 205 s., ISBN: 80-85943-07-7.
DAŇOVÁ, Dana. Public Relations, 1. vyd., Olomouc: SDV FF UP, 2001, 60 s.
HAVLÍK, Karel. Jak komunikovat s médii a jak se přesvědčivě prezentovat, 1. vyd., Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002, 48 s., ISBN 80-903093-3-X.
KŘÍŽEK, Zdeněk, CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text, Praha: Grada Publishing Praha, 2003, 192 s., ISBN 80-247-0556-7.
KUBA, Martin, Elektronický marketing, 1. vyd., Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 118 s., ISBN 80-7318-114-2.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace, 1. vyd., Praha: Grada, 2003, 581 s., ISBN: 80-247-0254-1.