Diplomová práce se věnuje marketingovým strategiím veřejnoprávního a soukromého rádia. Shrnuje základní teoretické poznatky a na příkladu dvou stanic z Moravskoslezského kraje - Českého rozhlasu Ostrava a Radia Čas - demonstruje základní rozdíly v přístupu ke tvorbě marketingových komunikací s ohledem na princip fungování popisovaných médií. Práce zároveň definuje možné důsledky podceňování marketingu u veřejnoprávního Českého rozhlasu Ostrava, které ilustruje postavení konkurenčního Radia Čas na současném mediálním trhu v regionu.
Anotace v angličtině
The thesis compares public service and private radio marketing strategies. It summarizes essential theoretical observations. By using examples of two stations from the Moravian-Silesian region - Czech Radio Ostrava and Cas Radio - it shows elementary distinctions in approaching to creation of marketing communication strategies based on different operation principles. The thesis also defines possible effects of underestimation of marketing of the public service Czech Radio Ostrava illustrated with the rival Cas Radio position in the regional market.
Klíčová slova
marketingová strategie, marketingové komunikace, vysílání, média, Český rozhlas Ostrava, Radio Čas, veřejnoprávní, podíl na trhu, poslechovost, propagace, formát, Media Projekt, Radio Projekt, reklama, sponzoring
Klíčová slova v angličtině
: marketing strategy, marketing communications, broadcasting, massmedias, Czech radio Ostrava, Radio Čas, public service, share, weekly reach, promotion, format, Mediaprojekt, Radio Projekt, adverts, sponzorship
Rozsah průvodní práce
117
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje marketingovým strategiím veřejnoprávního a soukromého rádia. Shrnuje základní teoretické poznatky a na příkladu dvou stanic z Moravskoslezského kraje - Českého rozhlasu Ostrava a Radia Čas - demonstruje základní rozdíly v přístupu ke tvorbě marketingových komunikací s ohledem na princip fungování popisovaných médií. Práce zároveň definuje možné důsledky podceňování marketingu u veřejnoprávního Českého rozhlasu Ostrava, které ilustruje postavení konkurenčního Radia Čas na současném mediálním trhu v regionu.
Anotace v angličtině
The thesis compares public service and private radio marketing strategies. It summarizes essential theoretical observations. By using examples of two stations from the Moravian-Silesian region - Czech Radio Ostrava and Cas Radio - it shows elementary distinctions in approaching to creation of marketing communication strategies based on different operation principles. The thesis also defines possible effects of underestimation of marketing of the public service Czech Radio Ostrava illustrated with the rival Cas Radio position in the regional market.
Klíčová slova
marketingová strategie, marketingové komunikace, vysílání, média, Český rozhlas Ostrava, Radio Čas, veřejnoprávní, podíl na trhu, poslechovost, propagace, formát, Media Projekt, Radio Projekt, reklama, sponzoring
Klíčová slova v angličtině
: marketing strategy, marketing communications, broadcasting, massmedias, Czech radio Ostrava, Radio Čas, public service, share, weekly reach, promotion, format, Mediaprojekt, Radio Projekt, adverts, sponzorship
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti strategického marketingu s důrazem na tvorbu marketingového plánu a volbu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu.
2. Charakterizujte veřenoprávní a komerční rádio. Definujte cílové skupiny, postavení na trhu vybraných stanic - Český rozhlas Ostrava, Rádio Čas.
3. Analyzujte marketingové strategie Českého rozhlasu Ostrava a Rádia Čas v letech 2003 - 2005. Shromážděte dokumentaci a proveďte dotazníkové šetření.
4. Na základě získaných informací a analýz navrhněte optimalizaci marketingové strategie Českého rozhlasu Ostrava a Rádia Čas.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti strategického marketingu s důrazem na tvorbu marketingového plánu a volbu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu.
2. Charakterizujte veřenoprávní a komerční rádio. Definujte cílové skupiny, postavení na trhu vybraných stanic - Český rozhlas Ostrava, Rádio Čas.
3. Analyzujte marketingové strategie Českého rozhlasu Ostrava a Rádia Čas v letech 2003 - 2005. Shromážděte dokumentaci a proveďte dotazníkové šetření.
4. Na základě získaných informací a analýz navrhněte optimalizaci marketingové strategie Českého rozhlasu Ostrava a Rádia Čas.
Seznam doporučené literatury
Horáková, H.: Strategický marketing, Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0447-1
Kotler, P.: Marketing Management, Grada Publishing, Praha 1998, ISBN 80-247-0016-6
Pelsmecker, P.,Geuens,M.: Bergh. J.V.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0254-1
Tomek, J.: Marketingová strategie podniku, Management Press, Praha 1992, ISBN 80-85603-03-9
Tomek, J.: Zásady tvorby marketingové strategie, Institut řízení, Praha 1991, ISBN 80-7014-035-6
Seznam doporučené literatury
Horáková, H.: Strategický marketing, Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0447-1
Kotler, P.: Marketing Management, Grada Publishing, Praha 1998, ISBN 80-247-0016-6
Pelsmecker, P.,Geuens,M.: Bergh. J.V.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0254-1
Tomek, J.: Marketingová strategie podniku, Management Press, Praha 1992, ISBN 80-85603-03-9
Tomek, J.: Zásady tvorby marketingové strategie, Institut řízení, Praha 1991, ISBN 80-7014-035-6