V mojí bakalářské práci se zabývám návrhem setu stolního nádobí z ohýbaných bukových dýh. Jedná se o tradiční japonskou techniku bunako a výsledné produkty jsou dokončeny přírodním lakem. Cílem je navrhnout stolní nádobí z přírodních materiálů, které budou vysoce kvalitní, jak po stránce funkční, tak estetické, se silným ohledem na minimální negativní dopad na životní prostředí.
Teoretická část se zabývá historickým vývojem stolního nádobí a stolováním. Především se zaměřuje na japonský způsob stolování a japonskou kuchyni.
Praktická část se zaměřuje na současný trend ekologického myšlení a jeho opodstatnění. Obsahuje analýzu trhu produktů, které jsou vytvořeny technikou bunako.
Praktická část ukazuje vývoj konceptu a jeho finální podobu.
Anotace v angličtině
In my bachelor´s work I concentrate on design of a tableware set, made from thin beech veneer. It is made by traditional Japanese technique bunaco and final products are finished by natural lacquer. A goal is to design tableware from natural resources, which have high quality, as functionally, so aesthetically, with strong aspect on minimal negative impact on our environment.
Theoretical part is about historical development of tableware and dining. It is focused Jap-anese way of dining and Japanese cuisine.
Practical part is focused on current trend of ecological way of thinking and its foundation.
It contains market research of products created by bunaco technique.
Practical part also shows progress and development of a concept and its final look.
Klíčová slova
udržitelnost, přírodní materiály, Japonsko
Klíčová slova v angličtině
sustainability, natural materials, Japan
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
AN
Anotace
V mojí bakalářské práci se zabývám návrhem setu stolního nádobí z ohýbaných bukových dýh. Jedná se o tradiční japonskou techniku bunako a výsledné produkty jsou dokončeny přírodním lakem. Cílem je navrhnout stolní nádobí z přírodních materiálů, které budou vysoce kvalitní, jak po stránce funkční, tak estetické, se silným ohledem na minimální negativní dopad na životní prostředí.
Teoretická část se zabývá historickým vývojem stolního nádobí a stolováním. Především se zaměřuje na japonský způsob stolování a japonskou kuchyni.
Praktická část se zaměřuje na současný trend ekologického myšlení a jeho opodstatnění. Obsahuje analýzu trhu produktů, které jsou vytvořeny technikou bunako.
Praktická část ukazuje vývoj konceptu a jeho finální podobu.
Anotace v angličtině
In my bachelor´s work I concentrate on design of a tableware set, made from thin beech veneer. It is made by traditional Japanese technique bunaco and final products are finished by natural lacquer. A goal is to design tableware from natural resources, which have high quality, as functionally, so aesthetically, with strong aspect on minimal negative impact on our environment.
Theoretical part is about historical development of tableware and dining. It is focused Jap-anese way of dining and Japanese cuisine.
Practical part is focused on current trend of ecological way of thinking and its foundation.
It contains market research of products created by bunaco technique.
Practical part also shows progress and development of a concept and its final look.
Klíčová slova
udržitelnost, přírodní materiály, Japonsko
Klíčová slova v angličtině
sustainability, natural materials, Japan
Zásady pro vypracování
1. Analýza výrobků podobného zaměření nebo charakteru
2. Kresebné koncepční návrhy
3. Ergonomická studie
4. Propracování vybraných návrhů ve vhodném měřítku
5. Modelové řešení konečné varianty
6. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Analýza výrobků podobného zaměření nebo charakteru
2. Kresebné koncepční návrhy
3. Ergonomická studie
4. Propracování vybraných návrhů ve vhodném měřítku
5. Modelové řešení konečné varianty
6. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
JACKSON, Albert. The Complete Manual of Woodworking, London: William Collins
Sons& Co LTD, 1989, 320 s., ISBN 10: 0004115651 / ISBN 13: 9780004115658
CHUNDELA, Lubor. Ergonomie, Praha: ČVUT, 2001., 172 s. ISBN 80-01-02301-X.
FIELL, Peter & Charlotte. Design pro 21.století, Praha: Slovart, 188 s.,
ISBN 80-7209-619-2
NORMAN, Donald Arthur. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. 272 s.
ISBN 978-80-7363-314-1.
Seznam doporučené literatury
JACKSON, Albert. The Complete Manual of Woodworking, London: William Collins
Sons& Co LTD, 1989, 320 s., ISBN 10: 0004115651 / ISBN 13: 9780004115658
CHUNDELA, Lubor. Ergonomie, Praha: ČVUT, 2001., 172 s. ISBN 80-01-02301-X.
FIELL, Peter & Charlotte. Design pro 21.století, Praha: Slovart, 188 s.,
ISBN 80-7209-619-2
NORMAN, Donald Arthur. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. 272 s.
ISBN 978-80-7363-314-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svůj projekt. Byl přečten oponentský posudek, student zodpověděl všechny dotazy komise a po diskuzi byl klasifikován.