Práce se zabývá otázkou výkladních skříní a jejich podobou. V knižním vydání se objevilo jen omezené množství publikací, a byť jsou tyto práce kvalitní a dobře svým obsahem pokrývají dané téma, systém těchto prací je neucelený, roztříštěný na jednotlivé názory různých autorů zpracovávajících pouze dílčí celky. Cílem práce je zjistit, zda dnešní zákazníci ještě vnímají výkladní skříně, zda a jak velkou roli pro ně hrají při jejich rozhodování vstoupit či nevstoupit do prodejny a k jakým proměnám výkladních skříní dochází postupem času. Poslední desetiletí se stalo obdobím kvantitativního i kvalitativního rozmachu nových komunikačních technologií a jejich širokého uplatnění. Jedním z cílů je také zjištění, zda v dnešní uspěchané době považují zákazníci výkladní skříň jako vítaného pomocníka při výběru vyhovujícího obchodu.
Anotace v angličtině
The work deals with the shopwindows and their arrangements. Only a limited number of such publications appeared as books. Even if the qualitz of these works is good and they cover the subject matter quite well, the whole system of the works is unintegral and split into individual views of various authors who process only partial units.The aim of the work is to find out if the customers have perceived the shopwindows yet and if the shopwindows play an important role when the customers decide whether they enter the bookshop or they don‘t enter and which transormation of shopwindows occurs in the course of time. The last desade became the time of qualitative and quantitative expansion of mass media technologies and their widespread application. The digitalization and 3D visual graphic arts offer new possibilities of effectiveness to the customers. One of the aims is also to discover whether the customers take the shopwindows as their welcome help in finding of proper bookshop in present hurried time.
Klíčová slova
výkladní skříně, knihkupectví, zákazníci, komunikační technologie, reklama, propagace, aranžmá, signmaking, barvy a barevnost, marketing
Klíčová slova v angličtině
shopwindows, bookshops, customers, mass media technologies, advertising, publicity, arrangement, signmaking, colour spektrum, marketing
Rozsah průvodní práce
69 s., 17 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá otázkou výkladních skříní a jejich podobou. V knižním vydání se objevilo jen omezené množství publikací, a byť jsou tyto práce kvalitní a dobře svým obsahem pokrývají dané téma, systém těchto prací je neucelený, roztříštěný na jednotlivé názory různých autorů zpracovávajících pouze dílčí celky. Cílem práce je zjistit, zda dnešní zákazníci ještě vnímají výkladní skříně, zda a jak velkou roli pro ně hrají při jejich rozhodování vstoupit či nevstoupit do prodejny a k jakým proměnám výkladních skříní dochází postupem času. Poslední desetiletí se stalo obdobím kvantitativního i kvalitativního rozmachu nových komunikačních technologií a jejich širokého uplatnění. Jedním z cílů je také zjištění, zda v dnešní uspěchané době považují zákazníci výkladní skříň jako vítaného pomocníka při výběru vyhovujícího obchodu.
Anotace v angličtině
The work deals with the shopwindows and their arrangements. Only a limited number of such publications appeared as books. Even if the qualitz of these works is good and they cover the subject matter quite well, the whole system of the works is unintegral and split into individual views of various authors who process only partial units.The aim of the work is to find out if the customers have perceived the shopwindows yet and if the shopwindows play an important role when the customers decide whether they enter the bookshop or they don‘t enter and which transormation of shopwindows occurs in the course of time. The last desade became the time of qualitative and quantitative expansion of mass media technologies and their widespread application. The digitalization and 3D visual graphic arts offer new possibilities of effectiveness to the customers. One of the aims is also to discover whether the customers take the shopwindows as their welcome help in finding of proper bookshop in present hurried time.
Klíčová slova
výkladní skříně, knihkupectví, zákazníci, komunikační technologie, reklama, propagace, aranžmá, signmaking, barvy a barevnost, marketing
Klíčová slova v angličtině
shopwindows, bookshops, customers, mass media technologies, advertising, publicity, arrangement, signmaking, colour spektrum, marketing
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte a zhodnoťte literaturu popisující současnou úroveň výkladové tvorby v rámci marketingové komunikace a vyvoďte některé závěry pro Vaše téma.
2. Stanovte hypotézy pro řešené téma z hlediska současných znalostí problematiky.
3. Popište současný systém výkladních skříní z hlediska jejich základní typologie a definujte výhody a nevýhody jednotlivých typů z hlediska kreativních aktivit aranžérů a vhodnosti komunikace informací o užitné hodnotě nabízeného zboží, či vytváření image prodejních jednotek.
4. Analyzujte změny v komunikaci obchodních jednotek prostřednictvím výkladních skříní z hlediska využívání nových komunikačních technologií, zejména elektronických.
5. Definujte možné směry vývoje výkladních skříní, jejich možné proměny z hlediska komunikačních rolí.
6. Posuďte míru naplnění-potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte a zhodnoťte literaturu popisující současnou úroveň výkladové tvorby v rámci marketingové komunikace a vyvoďte některé závěry pro Vaše téma.
2. Stanovte hypotézy pro řešené téma z hlediska současných znalostí problematiky.
3. Popište současný systém výkladních skříní z hlediska jejich základní typologie a definujte výhody a nevýhody jednotlivých typů z hlediska kreativních aktivit aranžérů a vhodnosti komunikace informací o užitné hodnotě nabízeného zboží, či vytváření image prodejních jednotek.
4. Analyzujte změny v komunikaci obchodních jednotek prostřednictvím výkladních skříní z hlediska využívání nových komunikačních technologií, zejména elektronických.
5. Definujte možné směry vývoje výkladních skříní, jejich možné proměny z hlediska komunikačních rolí.
6. Posuďte míru naplnění-potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
Seznam doporučené literatury
SZALAY, J., JONÁŠ, R.: Propagace. 1. vyd. Praha : SPN, 1962
KOTLER, P. Marketing management. 7. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1992. 782 s. ISBN 80-85605-08-2
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 208 s. ISBN 80-7261-082-1
PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X
MIKULÁŠTÍK, M. : Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 361 s. Manžer. ISBN 80-247-0650-4
KUBÍČEK, J. Aranžování nejen pro prodavače : propagace, reklama, kompozice, písmo, kresba. 1. vyd. Zdounky : Jiří Rotschedl, 2004. 105 s. ISBN 80-903367-0-1
PAULERBERG, H. Die Kunst, Bücher zu verkaufen : Wirkungsvoll präsentieren, Kompetent beraten, Kunden gewinnen. 1. Auflage. Würzburg : Lexika Verlag, 1999. 206 s. ISBN 3-89694-254-9
ZACHAR, M. Recepce a vstup : Firemní image - 2. část seriálu. In-Store Marketing. 2005, č. 07, s. 58.
Posviťme si na reklamu. In-Store Marketing. 2005, č. 07, s. 67.
Seznam doporučené literatury
SZALAY, J., JONÁŠ, R.: Propagace. 1. vyd. Praha : SPN, 1962
KOTLER, P. Marketing management. 7. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1992. 782 s. ISBN 80-85605-08-2
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 208 s. ISBN 80-7261-082-1
PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X
MIKULÁŠTÍK, M. : Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 361 s. Manžer. ISBN 80-247-0650-4
KUBÍČEK, J. Aranžování nejen pro prodavače : propagace, reklama, kompozice, písmo, kresba. 1. vyd. Zdounky : Jiří Rotschedl, 2004. 105 s. ISBN 80-903367-0-1
PAULERBERG, H. Die Kunst, Bücher zu verkaufen : Wirkungsvoll präsentieren, Kompetent beraten, Kunden gewinnen. 1. Auflage. Würzburg : Lexika Verlag, 1999. 206 s. ISBN 3-89694-254-9
ZACHAR, M. Recepce a vstup : Firemní image - 2. část seriálu. In-Store Marketing. 2005, č. 07, s. 58.
Posviťme si na reklamu. In-Store Marketing. 2005, č. 07, s. 67.