Diplomová práce se zabývá významem a rolí značky v soudobých marketingových komunikacích. V teoretické části práce jsou shrnuty soudobé odborné poznatky o řešené problematice zejména oblasti vzniku a významu značky. Blíže je zkoumána i oblast řízení a budování značky. Praktická část je složena ze sekundárního a primárního výzkumu, který je zaměřen na oblast minerálních vod v České republice, hlavně pak na značku Hanácká kyselka. Marketingová situační analýza je doplněna primárními daty získanými prostřednictvím výzkumné marketingové sondy. Výstupy z výzkumu jsou shrnuty ve SWOT analýze. Na základě zjištěných skutečností je v projektové části navržena krátkodobá marketingová strategie s důrazem zejména na oblast integrovaných marketingových komunikací, která postihuje návrh komunikačního mixu, kreativní strategii i návrh rozpočtu.
Anotace v angličtině
This Dissertation is dealing with the importance and role of brands in the contemporary marketing communications. In the Theoretical part there is a summary of up-to-date knowledge of the whole issue, mainly of brand inception and significance. Closely examined is the area of brand building and brand management. The Practical part consists of secondary and primary research, that is focused on the segment of mineral waters in the Czech Republic, mainly the Hanácká kyselka brand. Marketing Situation Analysis is supplemented with primary data obtained through a marketing survey. Outputs from the surveys are summarized in SWOT analysis. Based on foundings from the above mentioned activites, the Project part of the thesis contains proposal of short-term marketing strategy, highlighting integrated marketing communications, covering proposed communications mix, creative strategy and proposed budget.
Brand, marketing, advertising, mineral waters, branding.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá významem a rolí značky v soudobých marketingových komunikacích. V teoretické části práce jsou shrnuty soudobé odborné poznatky o řešené problematice zejména oblasti vzniku a významu značky. Blíže je zkoumána i oblast řízení a budování značky. Praktická část je složena ze sekundárního a primárního výzkumu, který je zaměřen na oblast minerálních vod v České republice, hlavně pak na značku Hanácká kyselka. Marketingová situační analýza je doplněna primárními daty získanými prostřednictvím výzkumné marketingové sondy. Výstupy z výzkumu jsou shrnuty ve SWOT analýze. Na základě zjištěných skutečností je v projektové části navržena krátkodobá marketingová strategie s důrazem zejména na oblast integrovaných marketingových komunikací, která postihuje návrh komunikačního mixu, kreativní strategii i návrh rozpočtu.
Anotace v angličtině
This Dissertation is dealing with the importance and role of brands in the contemporary marketing communications. In the Theoretical part there is a summary of up-to-date knowledge of the whole issue, mainly of brand inception and significance. Closely examined is the area of brand building and brand management. The Practical part consists of secondary and primary research, that is focused on the segment of mineral waters in the Czech Republic, mainly the Hanácká kyselka brand. Marketing Situation Analysis is supplemented with primary data obtained through a marketing survey. Outputs from the surveys are summarized in SWOT analysis. Based on foundings from the above mentioned activites, the Project part of the thesis contains proposal of short-term marketing strategy, highlighting integrated marketing communications, covering proposed communications mix, creative strategy and proposed budget.
Brand, marketing, advertising, mineral waters, branding.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte principy současné teorie řízení značek.
2. Proveďte analýzu vybrané značky z hlediska marketingu a marketingové komunikace.
3. Na základě zjištěných poznatků navrhněte marketingovou a komunikační strategii vybrané značky.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte principy současné teorie řízení značek.
2. Proveďte analýzu vybrané značky z hlediska marketingu a marketingové komunikace.
3. Na základě zjištěných poznatků navrhněte marketingovou a komunikační strategii vybrané značky.
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. Jak psát reklamní text. 1. vyd. Praha, Grada 1999. Počet stran 128. ISBN 80-7169-308-1
KOTLER, P.: Marketing management, 9. vyd. Praha, Grada 1998. Počet stran 703. ISBN 80-7169-600-5
OGILVY, D. O reklamě, 1. vyd., Praha, Management press 1996. Počet stran 223. ISBN 80-85943-25-5
PŘIBOVÁ, M., a kolektiv, Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha, Ekopress 2000. Počet stran 148. ISBN 80-86112-27-0
SCHMETTERER, B., Skok do budoucnosti. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 239. ISBN 80-7261-108-9
TELLIS, G.J., Reklama a podpora prodeje, 1. vyd. Praha, Grada 1994. Počet stran 620. ISBN 80-7169-997-7
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 255. ISBN 80-7261-107-0
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. Jak psát reklamní text. 1. vyd. Praha, Grada 1999. Počet stran 128. ISBN 80-7169-308-1
KOTLER, P.: Marketing management, 9. vyd. Praha, Grada 1998. Počet stran 703. ISBN 80-7169-600-5
OGILVY, D. O reklamě, 1. vyd., Praha, Management press 1996. Počet stran 223. ISBN 80-85943-25-5
PŘIBOVÁ, M., a kolektiv, Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha, Ekopress 2000. Počet stran 148. ISBN 80-86112-27-0
SCHMETTERER, B., Skok do budoucnosti. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 239. ISBN 80-7261-108-9
TELLIS, G.J., Reklama a podpora prodeje, 1. vyd. Praha, Grada 1994. Počet stran 620. ISBN 80-7169-997-7
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 255. ISBN 80-7261-107-0