Tato práce se zabývá tématem prostorového zobrazení designu. Přináší pohled na to, jakým způsobem se během historie vyvíjely způsoby i postupy znázornění prostorového světa kolem nás. Krátce jsou zde vysvětleny obecné principy stereoskopického vidění.
Zároveň předkládá shrnutí současných 3D technologii pro zobrazení obsahu, a také se pokouší nastínit vize, jak by tyto nové možnosti, mohly mít v budoucnu vliv na vytváření designu.
Anotace v angličtině
The theme of these thesis is spatial representation of design. It provides insight into how the history developed ways and methods of spatial representation of the world around us. Briefly explained, there are general principles of stereoscopic vision.
It also presents a summary of today's 3D technology to display content, and also attempts to outline a vision of how these new possibilities in the future might have influence on design.
spatial represenatation, design, perspective, principles of vision, perspective projection, anaglyphs, stereograms, 3D projection.
Rozsah průvodní práce
97 s. (90 067 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá tématem prostorového zobrazení designu. Přináší pohled na to, jakým způsobem se během historie vyvíjely způsoby i postupy znázornění prostorového světa kolem nás. Krátce jsou zde vysvětleny obecné principy stereoskopického vidění.
Zároveň předkládá shrnutí současných 3D technologii pro zobrazení obsahu, a také se pokouší nastínit vize, jak by tyto nové možnosti, mohly mít v budoucnu vliv na vytváření designu.
Anotace v angličtině
The theme of these thesis is spatial representation of design. It provides insight into how the history developed ways and methods of spatial representation of the world around us. Briefly explained, there are general principles of stereoscopic vision.
It also presents a summary of today's 3D technology to display content, and also attempts to outline a vision of how these new possibilities in the future might have influence on design.
spatial represenatation, design, perspective, principles of vision, perspective projection, anaglyphs, stereograms, 3D projection.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Možnosti prostorového zobrazení obsahu, analýza současného stavu a prognózy
vývoje, ukázky plus komentáře.
2. Praktická část:
Realizace designu za využití 3D zobrazení.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Možnosti prostorového zobrazení obsahu, analýza současného stavu a prognózy
vývoje, ukázky plus komentáře.
2. Praktická část:
Realizace designu za využití 3D zobrazení.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Jiří, K. HOLDEN a W. LIDWELL. Univerzální principy designu. Praha:
Computer Press, 2011. 272 s. ISBN 9788025135402.
MENDIBURU, Bernard. 3D TV and 3D Cinema: Tools and Processes for Creative
Stereoscopy. Focal Press, 2011. 242 s. ISBN 9780240814612.
MENDIBURU, Bernard. 3D Movie Making: Stereoscopic Digital Cinema from Script
to Screen. Focal Press, 2009. 223 s. ISBN 9780240811376.
ZONE, Ray. Stereoscopic cinema & the origins of 3-D film, 1838-1952. Kentucky:
University Press of Kentucky, 2007. 220 s. ISBN 9780813124612.
ACKLAND, William. How to take stereoscopic pictures. Oxford: University
of Oxford, 2011. 52 s. ISBN 9781179465234.
MAYER, Cris a T. MAYER. Adobe After Effects. Praha: Computer Press, 2010. 416
s. ISBN 9788025125007.
DYCKMAN, Dan. Skryté rozměry. Praha: Knižní klub, 1995. 64 s. ISBN 8071761591.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Jiří, K. HOLDEN a W. LIDWELL. Univerzální principy designu. Praha:
Computer Press, 2011. 272 s. ISBN 9788025135402.
MENDIBURU, Bernard. 3D TV and 3D Cinema: Tools and Processes for Creative
Stereoscopy. Focal Press, 2011. 242 s. ISBN 9780240814612.
MENDIBURU, Bernard. 3D Movie Making: Stereoscopic Digital Cinema from Script
to Screen. Focal Press, 2009. 223 s. ISBN 9780240811376.
ZONE, Ray. Stereoscopic cinema & the origins of 3-D film, 1838-1952. Kentucky:
University Press of Kentucky, 2007. 220 s. ISBN 9780813124612.
ACKLAND, William. How to take stereoscopic pictures. Oxford: University
of Oxford, 2011. 52 s. ISBN 9781179465234.
MAYER, Cris a T. MAYER. Adobe After Effects. Praha: Computer Press, 2010. 416
s. ISBN 9788025125007.
DYCKMAN, Dan. Skryté rozměry. Praha: Knižní klub, 1995. 64 s. ISBN 8071761591.