Tato diplomová práce přináší do našeho povědomí izraelského fotografa Menahema Kahanu a jeho dílo. Díky jeho fotografiím se čtenář dozví mnohé o životě ultraortodoxních Židů, na které se Kahana zaměřuje v rámci svého projektu ?Haredim?. Vedle této duchovní tematiky se zaměříme také na problematiku izraelsko-palestinského konfliktu, vztahy lidí rozdílných náboženství v Izraeli a problémy, se kterými se tato militární země od svého vzniku potýká. Všechna tato témata budou představena prostřednictvím fotografií Menahema Kahany. Čtenář bude také seznámen s vývojem fotografie v zemi izraelské od počátku minulého století do současnosti, hlavně pak s problematikou fotožurnalistiky.
Anotace v angličtině
This thesis brings to our awareness an Israeli photographer, Menahem Kahana and his work. Through his photographs, the reader learns much about life of ultra-orthodox Jews, to which Kahana focuses with his project called "Haredim". In addition to this spiritual theme we will focus on issues of the Israeli-Palestinian conflict, the relations of people of different religions in Israel and the problems that this military country has to deal with since its inception. All these topics will be presented by Menahem Kahana´s photography. The reader will also be familiar with the development of photography in the land of Israel since the beginning of last century to the present, especially with the issues of photojournalism.
Tato diplomová práce přináší do našeho povědomí izraelského fotografa Menahema Kahanu a jeho dílo. Díky jeho fotografiím se čtenář dozví mnohé o životě ultraortodoxních Židů, na které se Kahana zaměřuje v rámci svého projektu ?Haredim?. Vedle této duchovní tematiky se zaměříme také na problematiku izraelsko-palestinského konfliktu, vztahy lidí rozdílných náboženství v Izraeli a problémy, se kterými se tato militární země od svého vzniku potýká. Všechna tato témata budou představena prostřednictvím fotografií Menahema Kahany. Čtenář bude také seznámen s vývojem fotografie v zemi izraelské od počátku minulého století do současnosti, hlavně pak s problematikou fotožurnalistiky.
Anotace v angličtině
This thesis brings to our awareness an Israeli photographer, Menahem Kahana and his work. Through his photographs, the reader learns much about life of ultra-orthodox Jews, to which Kahana focuses with his project called "Haredim". In addition to this spiritual theme we will focus on issues of the Israeli-Palestinian conflict, the relations of people of different religions in Israel and the problems that this military country has to deal with since its inception. All these topics will be presented by Menahem Kahana´s photography. The reader will also be familiar with the development of photography in the land of Israel since the beginning of last century to the present, especially with the issues of photojournalism.
1. Teoretická část:
Izraelský fotograf Menahem Kahana: dětství v ortodoxní židovské rodině,
vystoupení z ortodoxní komunity, studium fotografie v Izraeli, fotožurnalismus,
světové uznání, práce pro AFP, vlastní tvorba, projekt Haredim (mapování
ultra-ortodoxního židovského světa), Izraelsko-Palestinský projekt...
Minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce
je přednáška na téma teoretické části diplomové práce po dobu 15 min. včetně
obrazové prezentace. Přednáškou není přečtení obsahu práce.
2. Praktická část:
a) Reprezentativní publikace na téma Haredim (život ultra-ortodoxních židů
ve čtvrti Mea Shearim, Jeruzalém, Izrael). Publikace bude obsahovat
cca 20 fotografií. Odevzdává se definitivní podoba - vázaná publikace
včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol.
Doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává 10 ks
zdrojových originálních fotografií ve formátu 30x40 cm nebo odvozeném.
b) Volný výstavní soubor s názvem Holy Faces. Odevzdává se 12 -15 fotografií
uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní
kvalita fotografií, adjustované.
c) Prezentační CD (2 ks) - obsahuje všechny teoretické i praktické části
diplomové práce. Teoretické v pdf formátu a dále všechny fotografické práce
v uvedených technických parametrech.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Izraelský fotograf Menahem Kahana: dětství v ortodoxní židovské rodině,
vystoupení z ortodoxní komunity, studium fotografie v Izraeli, fotožurnalismus,
světové uznání, práce pro AFP, vlastní tvorba, projekt Haredim (mapování
ultra-ortodoxního židovského světa), Izraelsko-Palestinský projekt...
Minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce
je přednáška na téma teoretické části diplomové práce po dobu 15 min. včetně
obrazové prezentace. Přednáškou není přečtení obsahu práce.
2. Praktická část:
a) Reprezentativní publikace na téma Haredim (život ultra-ortodoxních židů
ve čtvrti Mea Shearim, Jeruzalém, Izrael). Publikace bude obsahovat
cca 20 fotografií. Odevzdává se definitivní podoba - vázaná publikace
včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol.
Doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává 10 ks
zdrojových originálních fotografií ve formátu 30x40 cm nebo odvozeném.
b) Volný výstavní soubor s názvem Holy Faces. Odevzdává se 12 -15 fotografií
uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní
kvalita fotografií, adjustované.
c) Prezentační CD (2 ks) - obsahuje všechny teoretické i praktické části
diplomové práce. Teoretické v pdf formátu a dále všechny fotografické práce
v uvedených technických parametrech.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Haredim: Menahem Kahana / Photographs. Tel Aviv, Israel: Eretz Israel Museum,
2009, 126 s.
CNN. Pictures behind closed doors. 2009.
RIEDER, Maxim. Keeping haredim in the picture. The Jerusalem Post. 2009.
Seznam doporučené literatury
Haredim: Menahem Kahana / Photographs. Tel Aviv, Israel: Eretz Israel Museum,
2009, 126 s.
CNN. Pictures behind closed doors. 2009.
RIEDER, Maxim. Keeping haredim in the picture. The Jerusalem Post. 2009.