Diplomová práce se zabývá specifickým kulturním žánrem, jakým je muzikál na ledě, a jeho vymezením vůči ostatním odvětvím českého showbyznysu. Na konkrétních příkladech pohádkového muzikálu na ledě Mrazík a romantického muzikálu na ledě Romeo a Julie ukazuje důležitost marketingových komunikací pro realizaci tohoto typu kulturní akce. Analytická část vychází z aplikace marketingového mixu na prostředí muzikálu na ledě a porovnání teoretických principů marketingové komunikace s nástroji použitými v konkrétních případech muzikálů na ledě.
Na základě zhodnocení účinnosti jednotlivých komunikačních nástrojů a na základě výsledků průzkumu provedeného agenturou AMD jsou učiněna doporučení pro vytvoření komunikační strategie připravovaného pohádkového muzikálu na ledě Popelka.
Anotace v angličtině
My diploma thesis deals with a specific cultural genre, the musical on ice, and its role within other branches of Czech showbiz. It presents the importance of marketing communication strategy for the realisation of this sort of entertainment shown on concrete examples of the fairy tale musical Mrazik and the romantic musical on ice Romeo and Juliet. The analytical part is based on the application of the marketing mix on the musical on ice surroundings and on the comparison of theoretical principles of marketing communication with the tools used in specific examples.
Due to the assesment of the effectivity of individual communication tools and due to the results of polls provided by AMD agency the communication strategy criteria for the fairy tale musical on ice Cinderella, which is just being prepared, are formed.
Klíčová slova
kultura, umění, muzikál, muzikál na ledě, showbyznys, marketing, reklama, publicita
Klíčová slova v angličtině
culture, art, musical, musical on ice, showbiz, marketing, advertising, promotion
Rozsah průvodní práce
72 s., 17 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá specifickým kulturním žánrem, jakým je muzikál na ledě, a jeho vymezením vůči ostatním odvětvím českého showbyznysu. Na konkrétních příkladech pohádkového muzikálu na ledě Mrazík a romantického muzikálu na ledě Romeo a Julie ukazuje důležitost marketingových komunikací pro realizaci tohoto typu kulturní akce. Analytická část vychází z aplikace marketingového mixu na prostředí muzikálu na ledě a porovnání teoretických principů marketingové komunikace s nástroji použitými v konkrétních případech muzikálů na ledě.
Na základě zhodnocení účinnosti jednotlivých komunikačních nástrojů a na základě výsledků průzkumu provedeného agenturou AMD jsou učiněna doporučení pro vytvoření komunikační strategie připravovaného pohádkového muzikálu na ledě Popelka.
Anotace v angličtině
My diploma thesis deals with a specific cultural genre, the musical on ice, and its role within other branches of Czech showbiz. It presents the importance of marketing communication strategy for the realisation of this sort of entertainment shown on concrete examples of the fairy tale musical Mrazik and the romantic musical on ice Romeo and Juliet. The analytical part is based on the application of the marketing mix on the musical on ice surroundings and on the comparison of theoretical principles of marketing communication with the tools used in specific examples.
Due to the assesment of the effectivity of individual communication tools and due to the results of polls provided by AMD agency the communication strategy criteria for the fairy tale musical on ice Cinderella, which is just being prepared, are formed.
Klíčová slova
kultura, umění, muzikál, muzikál na ledě, showbyznys, marketing, reklama, publicita
Klíčová slova v angličtině
culture, art, musical, musical on ice, showbiz, marketing, advertising, promotion
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast kultury, sportu a showbusinessu. Formulujte pracovní hypotézy na základě zjištěných poznatků aplikovaných na prostředí muzikálu na ledě.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací agentury produkující muzikál na ledě z jejího vnitřního pohledu i z pohledu jejích cílových skupin. Srovnejte situaci se situací konkurečních produkčních společností. Zpracujte průzkum postojů veřejnosti k muzikálu na ledě a k muzikálům obecně.
3. Zpracujte projektové řešení marketingových komunikací muzikálu na ledě na základě výsledku analýzy. Zhodnoťte možnosti a problémy aplikace projektového řešení v praxi a možné další využití marketingových komunikací při přípravě a realizaci muzikálu na ledě.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast kultury, sportu a showbusinessu. Formulujte pracovní hypotézy na základě zjištěných poznatků aplikovaných na prostředí muzikálu na ledě.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací agentury produkující muzikál na ledě z jejího vnitřního pohledu i z pohledu jejích cílových skupin. Srovnejte situaci se situací konkurečních produkčních společností. Zpracujte průzkum postojů veřejnosti k muzikálu na ledě a k muzikálům obecně.
3. Zpracujte projektové řešení marketingových komunikací muzikálu na ledě na základě výsledku analýzy. Zhodnoťte možnosti a problémy aplikace projektového řešení v praxi a možné další využití marketingových komunikací při přípravě a realizaci muzikálu na ledě.
Seznam doporučené literatury
Foret, M.: Marketingová komunikace, Masarykova univerzita, Brno 1997
Kotler, P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 1999
Kotler, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů, Grada Publishing, Praha 2003
Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text, Grada Publishing, Praha 2003
Ries, A., Trout, J.: 22 věčných zákonů marketingu, Management Press, Praha 1997
Světlík, J.: Marketing pro evropský trh, Grada Publishing, Praha 2003
Šindler, P.: Event marketing, Grada Publishing, Praha 2001
Šroněk, I.: Kultura v mezinárodním podnikání, Grada Publishing, Praha 2001
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Nakladatelství Slovart, Praha 1996
Seznam doporučené literatury
Foret, M.: Marketingová komunikace, Masarykova univerzita, Brno 1997
Kotler, P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 1999
Kotler, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů, Grada Publishing, Praha 2003
Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text, Grada Publishing, Praha 2003
Ries, A., Trout, J.: 22 věčných zákonů marketingu, Management Press, Praha 1997
Světlík, J.: Marketing pro evropský trh, Grada Publishing, Praha 2003
Šindler, P.: Event marketing, Grada Publishing, Praha 2001
Šroněk, I.: Kultura v mezinárodním podnikání, Grada Publishing, Praha 2001
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Nakladatelství Slovart, Praha 1996