Tato bakalářská práce se věnuje problematice 3D vizualizací. Zamýšlí se nad vývojem od okamžiku vzniku potřeby produkty vizualizovat až po současnost. Dále zmiňuje vývoj na poli 3D softwaru, vysvětluje základní pojmy a pracovní postupy. Jejím cílem je představit digitální 3D technologii jako mocný nástroj pro průmyslový design, shrnout její výhody pro obor a zamyslet se nad možnostmi budoucího využití 3D v oblasti průmyslového designu. Práce je podložena praktickou tvorbou 3D modelu konkrétního produktu a její část je zároveň metodickou dokumentací postupu jeho vytvoření v programu Cinema 4D od přípravy podkladů až po finální obrazový výstup.
Annotation in English
This thesis deals with the issue of 3D visualization. It ponders on the evolution, from the birth of the need of visualization to the present day. Furthermore, it mentions development in the field of 3D software and explains the basic terms and methods. Its aim is to introduce digital 3D technology as a powerful tool for industrial design, to summarize its advantages in the field, and to consider the future possible uses of 3D in the field of industrial design. This thesis is supported by the practical creation of a 3D model of a particular product. This part of the thesis is also a methodology on how to create a 3D model in the Cinema 4D software from the preparation of blueprints and references to final image output.
Tato bakalářská práce se věnuje problematice 3D vizualizací. Zamýšlí se nad vývojem od okamžiku vzniku potřeby produkty vizualizovat až po současnost. Dále zmiňuje vývoj na poli 3D softwaru, vysvětluje základní pojmy a pracovní postupy. Jejím cílem je představit digitální 3D technologii jako mocný nástroj pro průmyslový design, shrnout její výhody pro obor a zamyslet se nad možnostmi budoucího využití 3D v oblasti průmyslového designu. Práce je podložena praktickou tvorbou 3D modelu konkrétního produktu a její část je zároveň metodickou dokumentací postupu jeho vytvoření v programu Cinema 4D od přípravy podkladů až po finální obrazový výstup.
Annotation in English
This thesis deals with the issue of 3D visualization. It ponders on the evolution, from the birth of the need of visualization to the present day. Furthermore, it mentions development in the field of 3D software and explains the basic terms and methods. Its aim is to introduce digital 3D technology as a powerful tool for industrial design, to summarize its advantages in the field, and to consider the future possible uses of 3D in the field of industrial design. This thesis is supported by the practical creation of a 3D model of a particular product. This part of the thesis is also a methodology on how to create a 3D model in the Cinema 4D software from the preparation of blueprints and references to final image output.
1. Historický vývoj a souvislosti
2. Přehled dílčích součástí tvorby vizualizace ve 3D
3. Praktická ukázka vizualizace produktu
4. Využití v oboru PD
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Historický vývoj a souvislosti
2. Přehled dílčích součástí tvorby vizualizace ve 3D
3. Praktická ukázka vizualizace produktu
4. Využití v oboru PD
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
Seznam navrhované doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vydání první. Praha: Vysoká škola
uměleckoprůmyslová v Praze, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
3Dsoftware.cz: server o programech Cinema4D, Bodypaint a 3D grafice obecně
[online]. Digital Media, (C) 2006-2011. Dostupné z: http://3dsoftware.cz
FORD, Roger. Nejslavnější krátké palné zbraně: od roku 1450 do současnosti.
České vydání první. Praha: Svojtka & Co., 1998. ISBN 80-7237-089-8.
KOENIGSMARCK, Arndt von. Cinema 4D R10: praktický výukový kurz. Brno: Computer
Press, 2008. ISBN 978-80-251-2056-9.
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika.
Vydání první. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
Grafika.cz - vše o počítačové grafice [online]. Grafika Publishing,
(C) 2010. ISSN: 1212-9569. Dostupné z: http://www.grafika.cz
Recommended resources
Seznam navrhované doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vydání první. Praha: Vysoká škola
uměleckoprůmyslová v Praze, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
3Dsoftware.cz: server o programech Cinema4D, Bodypaint a 3D grafice obecně
[online]. Digital Media, (C) 2006-2011. Dostupné z: http://3dsoftware.cz
FORD, Roger. Nejslavnější krátké palné zbraně: od roku 1450 do současnosti.
České vydání první. Praha: Svojtka & Co., 1998. ISBN 80-7237-089-8.
KOENIGSMARCK, Arndt von. Cinema 4D R10: praktický výukový kurz. Brno: Computer
Press, 2008. ISBN 978-80-251-2056-9.
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika.
Vydání první. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
Grafika.cz - vše o počítačové grafice [online]. Grafika Publishing,
(C) 2010. ISSN: 1212-9569. Dostupné z: http://www.grafika.cz
Enclosed appendices
1x CD ROM (text práce ve formátu DOC kompatibilním a ve formátu PDF, finální obrazové soubory v tiskové kvalitě, poster a screenshoty)
Appendices bound in thesis
illustrations, plans, schemes
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student představil svou práci. M. Surman: Co je hlavním kreativním přínosem Vaší práce? Student zodpověděl dotazy komise po diskusi členů komise proběhla klasifikace.