Cieľom práce je vytvorenie real-time aplikácie odohrávajúcej sa v priestoroch budovy FAI UTB. Užívateľ sa môže po budove voľne prechádzať a navštevovať rôzne miesta. Aplikácia obsahuje navigáciu, ktorá umožní vyhľadanie ľubovoľnej miestnosti z ktoréhokoľvek miesta v budove. V aplikácii je taktiež zahrnutá hra, kedy hráč behá na čas po budove a zbiera zápočty. Celá aplikácia je postavená na CryEngine 3.
Teoretická časť pojednáva o programových možnostiach, ktoré je možné použiť k vytvoreniu jednotlivých modelov a o ich následnom textúrovaní. Sú tu taktiež popísané najpoužívanejšie dostupné engine.
V praktickej časti sú popísané podrobné postupy, ktoré boli použité k vymodelovaniu objektov v programe 3ds Max, textúrovanie v programe Photoshop a následne vytvorenie celkovej aplikácie v CryEngine3.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to create real-time application that takes place in areas of building FAI UTB. User can freely move around building and visit different places. The application includes a navigation that allows searching any room from anywhere in the building. It also includes a game, where player runs on time around building and collects credits. Entire application is built on CryEngine 3.
The theoretical part deals with programs, which can by used to create individual models and their subsequent texturing. There is also described about most common available engines.
The practical part describes detailed procedures, which were used to model objects in 3ds Max, texturing in Photoshop and the creation of overall applications in CryEngine 3.
Cieľom práce je vytvorenie real-time aplikácie odohrávajúcej sa v priestoroch budovy FAI UTB. Užívateľ sa môže po budove voľne prechádzať a navštevovať rôzne miesta. Aplikácia obsahuje navigáciu, ktorá umožní vyhľadanie ľubovoľnej miestnosti z ktoréhokoľvek miesta v budove. V aplikácii je taktiež zahrnutá hra, kedy hráč behá na čas po budove a zbiera zápočty. Celá aplikácia je postavená na CryEngine 3.
Teoretická časť pojednáva o programových možnostiach, ktoré je možné použiť k vytvoreniu jednotlivých modelov a o ich následnom textúrovaní. Sú tu taktiež popísané najpoužívanejšie dostupné engine.
V praktickej časti sú popísané podrobné postupy, ktoré boli použité k vymodelovaniu objektov v programe 3ds Max, textúrovanie v programe Photoshop a následne vytvorenie celkovej aplikácie v CryEngine3.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to create real-time application that takes place in areas of building FAI UTB. User can freely move around building and visit different places. The application includes a navigation that allows searching any room from anywhere in the building. It also includes a game, where player runs on time around building and collects credits. Entire application is built on CryEngine 3.
The theoretical part deals with programs, which can by used to create individual models and their subsequent texturing. There is also described about most common available engines.
The practical part describes detailed procedures, which were used to model objects in 3ds Max, texturing in Photoshop and the creation of overall applications in CryEngine 3.
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Seznamte se se stávajícím 3D modelem Fakulty aplikované informatiky, který byl řešen v rámci diplomové práce \"Příprava vstupních dat pro 3D aplikaci\". Analyzujte jej, případně podle potřeby upravte a doplňte chybějící části tohoto modelu.
Vytvořte 3D modely vybavení jednotlivých místností. Následně je umístěte je do 3D modelu budovy.
Ve vybraném 2D grafikcém programu vytvořte textury, které následně naneste na všechny vytvořené modely.
Celý model budovy i s vybavením interiérů exportujte do vhodného formátu tak, aby se dal použít v engine CryEngine3.
V CryEngine3 vytvorte 3D real-time aplikaci, která bude umožňovat libovolný pohyb v modelu budovy Fakulty aplikované informatiky. Součástí aplikace bude i její podrobný popis.
Navrhněte a realizujte funkci zobrazení cesty 3D modelem budovy k libovolné místnosti.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Seznamte se se stávajícím 3D modelem Fakulty aplikované informatiky, který byl řešen v rámci diplomové práce \"Příprava vstupních dat pro 3D aplikaci\". Analyzujte jej, případně podle potřeby upravte a doplňte chybějící části tohoto modelu.
Vytvořte 3D modely vybavení jednotlivých místností. Následně je umístěte je do 3D modelu budovy.
Ve vybraném 2D grafikcém programu vytvořte textury, které následně naneste na všechny vytvořené modely.
Celý model budovy i s vybavením interiérů exportujte do vhodného formátu tak, aby se dal použít v engine CryEngine3.
V CryEngine3 vytvorte 3D real-time aplikaci, která bude umožňovat libovolný pohyb v modelu budovy Fakulty aplikované informatiky. Součástí aplikace bude i její podrobný popis.
Navrhněte a realizujte funkci zobrazení cesty 3D modelem budovy k libovolné místnosti.
Seznam doporučené literatury
MURDOCK, Kelly L. 3ds max 2012 bible. 1st ed. Indianapolis, IN: Wiley Pubishing, Inc., 2011. ISBN 11-180-2220-3.
TRACY, Dan a Sean TRACY. CryENGINE 3 cookbook over 90 recipes written by Crytek developers for creating third-generation real-time games. Birmingham, U.K: Packt Pub, 2011. ISBN 9781849691079.
CGTutorials.com: Autodesk 3ds max tutorials. CGTutorials.com [online]. 2009- [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://www.cgtutorials.com/c1/Autodesk_3ds_max
ULLMAN, Larry. PHP a MySQL: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 534 s. ISBN 80-251-0063-4.
ŽÁRA, Jiří . Moderní počítačová grafika. Vyd 1. Brno: Computer Press, 2004, 609 s. ISBN 80-251-0454-0.
PFEIFFER, Silvia. HTML5 - audio a video: kompletní průvodce. Brno: Zoner Press, 2011. ISBN 978-807-4131-479.
Grafika.cz: vše o počítačové grafice. Grafika.cz [online]. 2010- [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://grafika.cz/
Seznam doporučené literatury
MURDOCK, Kelly L. 3ds max 2012 bible. 1st ed. Indianapolis, IN: Wiley Pubishing, Inc., 2011. ISBN 11-180-2220-3.
TRACY, Dan a Sean TRACY. CryENGINE 3 cookbook over 90 recipes written by Crytek developers for creating third-generation real-time games. Birmingham, U.K: Packt Pub, 2011. ISBN 9781849691079.
CGTutorials.com: Autodesk 3ds max tutorials. CGTutorials.com [online]. 2009- [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://www.cgtutorials.com/c1/Autodesk_3ds_max
ULLMAN, Larry. PHP a MySQL: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 534 s. ISBN 80-251-0063-4.
ŽÁRA, Jiří . Moderní počítačová grafika. Vyd 1. Brno: Computer Press, 2004, 609 s. ISBN 80-251-0454-0.
PFEIFFER, Silvia. HTML5 - audio a video: kompletní průvodce. Brno: Zoner Press, 2011. ISBN 978-807-4131-479.
Grafika.cz: vše o počítačové grafice. Grafika.cz [online]. 2010- [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://grafika.cz/
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
Dotazy oponenta byly studentem zodpovězeny.
doc. Sysel: Jak řešíte pohyb do dalších pater?
doc. Sysel: Proč nebyla vytvořena místnost menzy?
Student na všechny dotazy odpověděl.