Téma této diplomové práce je ''Agentura Neopublic Porter Novelli v prostředí českého Public relations‘‘. Jejím cílem je zanalyzovat současný stav vybrané Public relations agentury, uvést ji do souvislostí českým trhem Public relations a následně stanovit strategické cíle pro další působení agentury a kroky k jejich uskutečnění.
První část uvádí obecné souvislosti oboru Public relations: historii oboru, jeho současnost a budoucnost, zařazení Public relations do kontextu marketingových komunikací. V první části jsou rovněž uvedeny etické kodexy Public relations a specifikace Public relations agentur.
Další část již popisuje vývoj českého trhu Public relations, a to jak před rokem 1989, tak po něm.
Poslední část práce se věnuje agentuře Neopublic Porter Novelli, popisuje její současnou situaci, včetně analýzy konkurence a SWOT analýzy. Následuje určení strategických cílů a kroků k jejich uskutečnění.
Anotace v angličtině
The theme of this master thesis is "Agency Neopublic Porter Novelli in the context of Czech Public relations". Main goal of this work is analyse actual position of the Public relations agency on Czech Public relations market, determination of strategic goals for future and specification of realization steps.
In the first part there are presented general information about Public relations branch: history, actual situation and future, submission of Public relations branch in the context of marketing communications. In addition there are introduced ethics codes of Public relations and general information about Public relations agencies.
Next part describes development of Czech Public relations market before and after the year 1989.
Last part of this master thesis is devoted to the Neopublic Porter Novelli agency. Described actual situation, include SWOT analysis and analysis of competition. At the end this part there are determinate strategic goals and measures of the realization.
Klíčová slova
Public relations, Neopublic Porter Novelli
Klíčová slova v angličtině
Public relations, Neopublic Porter Novelli
Rozsah průvodní práce
67 s., 18 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Téma této diplomové práce je ''Agentura Neopublic Porter Novelli v prostředí českého Public relations‘‘. Jejím cílem je zanalyzovat současný stav vybrané Public relations agentury, uvést ji do souvislostí českým trhem Public relations a následně stanovit strategické cíle pro další působení agentury a kroky k jejich uskutečnění.
První část uvádí obecné souvislosti oboru Public relations: historii oboru, jeho současnost a budoucnost, zařazení Public relations do kontextu marketingových komunikací. V první části jsou rovněž uvedeny etické kodexy Public relations a specifikace Public relations agentur.
Další část již popisuje vývoj českého trhu Public relations, a to jak před rokem 1989, tak po něm.
Poslední část práce se věnuje agentuře Neopublic Porter Novelli, popisuje její současnou situaci, včetně analýzy konkurence a SWOT analýzy. Následuje určení strategických cílů a kroků k jejich uskutečnění.
Anotace v angličtině
The theme of this master thesis is "Agency Neopublic Porter Novelli in the context of Czech Public relations". Main goal of this work is analyse actual position of the Public relations agency on Czech Public relations market, determination of strategic goals for future and specification of realization steps.
In the first part there are presented general information about Public relations branch: history, actual situation and future, submission of Public relations branch in the context of marketing communications. In addition there are introduced ethics codes of Public relations and general information about Public relations agencies.
Next part describes development of Czech Public relations market before and after the year 1989.
Last part of this master thesis is devoted to the Neopublic Porter Novelli agency. Described actual situation, include SWOT analysis and analysis of competition. At the end this part there are determinate strategic goals and measures of the realization.
Klíčová slova
Public relations, Neopublic Porter Novelli
Klíčová slova v angličtině
Public relations, Neopublic Porter Novelli
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši z odborné literatury a zdrojů k tématu Public Relations.
2. Zpracujte přehled a vývoj oboru Public Relations v ČR po roce 1989, včetně profesních asociací a specializace uvnitř oboru.
3. V praktické části analyzujte současný stav vybrané Public Relations agentury.
4. Navrhněte strategické cíle pro další rozvoj vybrané agentury a doporučte vhodné nástroje a prostředky k jejich dosažení.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši z odborné literatury a zdrojů k tématu Public Relations.
2. Zpracujte přehled a vývoj oboru Public Relations v ČR po roce 1989, včetně profesních asociací a specializace uvnitř oboru.
3. V praktické části analyzujte současný stav vybrané Public Relations agentury.
4. Navrhněte strategické cíle pro další rozvoj vybrané agentury a doporučte vhodné nástroje a prostředky k jejich dosažení.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, C. L.: Public Relations - řízená komunikace podniku s veřejností. Computer Press 2003. ISBN 80-7226-886-4
FREY, P.: Marketingová komunikace: Nové trendy a jejich využití. Management Press 2005. ISBN 80-7261-129-1
PELSMACKER, P., GENNES, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
POSPÍŠIL, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Computer Press 2002. ISBN 80-7226-823-6
VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ, J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media relations není manipulace. Ekopress 2004. ISBN 80-86119-43-2
Odborné články v médiích - především Marketing & Media, Strategie, TREND marketing a další média.
Internetové stránky profesních asociací - www.apra.cz, www.prklub.cz, www.kopr.cz
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, C. L.: Public Relations - řízená komunikace podniku s veřejností. Computer Press 2003. ISBN 80-7226-886-4
FREY, P.: Marketingová komunikace: Nové trendy a jejich využití. Management Press 2005. ISBN 80-7261-129-1
PELSMACKER, P., GENNES, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace. Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
POSPÍŠIL, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Computer Press 2002. ISBN 80-7226-823-6
VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ, J., LIŠKAŘOVÁ, R.: Media relations není manipulace. Ekopress 2004. ISBN 80-86119-43-2
Odborné články v médiích - především Marketing & Media, Strategie, TREND marketing a další média.
Internetové stránky profesních asociací - www.apra.cz, www.prklub.cz, www.kopr.cz