Předmětem bakalářské práce je analýza dispečinkového centra ve společnosti MAREK spedition, s.r.o., možnosti jeho efektivnějšího řízení, vyhodnocení míry využití technologických prostředků a vymezení pojmu dispečerského řízení.
Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jde o teoretickou podstatu dopravy, jaká je její funkce, typy dopravy, způsoby jejího řízení a telematiky, které se zabývá technickými a technologickými prostředky řízení dopravy. Druhá část obsahuje charakteristiku vybrané společnosti, popisuje problematiku dispečerského řízení, rozbor a popis systému řízení dispečinkového centra společnosti, porovnání jednotlivých dopravních informačních systémů a následná vyhodnocení a doporučení pro účelnější způsob řízení dispečinku.
Anotace v angličtině
Subject matter of this bachelor's thesis is analysis of a dispatching center in MAREK spedition, s.r.o. enterprise, possibilities for more effective operating, review of a usage rate of technological instruments and a definition of the dispatching management term. This thesis is splitted into two parts. The first one describes the theoretical matter of transportation, it's function, types of transportation, methods of it's management and telematics which deals with technical and technological instuments of transportation management. The second part contains characterictics of the selected company, describes matters of dispatching management, analysis and description of dispatching management system, comparing separate information systems of transportation and their evaluation and recommentation for more efficient way of dispatching management.
Klíčová slova
doprava, silniční nákladní doprava, přeprava, dispečink, dispečerské řízení, dopravní informační systémy, dopravní telematika
Klíčová slova v angličtině
Transportation, road freight transportation, dispatching, dispatching management, information systems of transportation, transport telematics
Rozsah průvodní práce
64 s
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je analýza dispečinkového centra ve společnosti MAREK spedition, s.r.o., možnosti jeho efektivnějšího řízení, vyhodnocení míry využití technologických prostředků a vymezení pojmu dispečerského řízení.
Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jde o teoretickou podstatu dopravy, jaká je její funkce, typy dopravy, způsoby jejího řízení a telematiky, které se zabývá technickými a technologickými prostředky řízení dopravy. Druhá část obsahuje charakteristiku vybrané společnosti, popisuje problematiku dispečerského řízení, rozbor a popis systému řízení dispečinkového centra společnosti, porovnání jednotlivých dopravních informačních systémů a následná vyhodnocení a doporučení pro účelnější způsob řízení dispečinku.
Anotace v angličtině
Subject matter of this bachelor's thesis is analysis of a dispatching center in MAREK spedition, s.r.o. enterprise, possibilities for more effective operating, review of a usage rate of technological instruments and a definition of the dispatching management term. This thesis is splitted into two parts. The first one describes the theoretical matter of transportation, it's function, types of transportation, methods of it's management and telematics which deals with technical and technological instuments of transportation management. The second part contains characterictics of the selected company, describes matters of dispatching management, analysis and description of dispatching management system, comparing separate information systems of transportation and their evaluation and recommentation for more efficient way of dispatching management.
Klíčová slova
doprava, silniční nákladní doprava, přeprava, dispečink, dispečerské řízení, dopravní informační systémy, dopravní telematika
Klíčová slova v angličtině
Transportation, road freight transportation, dispatching, dispatching management, information systems of transportation, transport telematics
Zásady pro vypracování
Dispečinkové centrum a jeho význam pro podnik
Metodika řízení nákladní dálkové dopravy
Analýza a optimalizace řízení dispečinkového centra FTL, a.s.
Zásady pro vypracování
Dispečinkové centrum a jeho význam pro podnik
Metodika řízení nákladní dálkové dopravy
Analýza a optimalizace řízení dispečinkového centra FTL, a.s.
Seznam doporučené literatury
[1] ČUJAN Z., TOMEK M., Dopravní logistika, UTB Zlín. 2010.
ISBN 978-80-7318-937-2 \vsp{1,5mm}
[2] KLEPRLÍK J., KYNCL J., SOUŠEK R., Technologie a řízení silniční dopravy, Univerzita Pardubice. 2003.
ISBN 978-80-7194-520-8 \vsp{1,5mm}
[3] ŠTŮSEK J., Řízení dopravy, Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta ve vydavatelství Credit. 2002.
ISBN 978-80-2130-923-4 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] ČUJAN Z., TOMEK M., Dopravní logistika, UTB Zlín. 2010.
ISBN 978-80-7318-937-2 \vsp{1,5mm}
[2] KLEPRLÍK J., KYNCL J., SOUŠEK R., Technologie a řízení silniční dopravy, Univerzita Pardubice. 2003.
ISBN 978-80-7194-520-8 \vsp{1,5mm}
[3] ŠTŮSEK J., Řízení dopravy, Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta ve vydavatelství Credit. 2002.
ISBN 978-80-2130-923-4 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
Je dispečerská činnost v uvedeném podniku nepřetržitá ? Pokud ne tak proč.
Odp. je nepřetržitá. 4 dispečeři mají stanovenou dobu od do. ALe střídají se, jeden má vždy pohotovost.
Otázky oponent:
Proč v bakalářské práci chybí metodika řízení nákladní dálkové dopravy?
Odp. tento cíl, který byl zadaný na začátku,tak nechybí, ale rozepsal jsem ho ve více bodech.
Co vyřešila vaše bakalářská práce a jaký přínos to bude mít pro firmu?
Odp.bylo řečeno.
Které zásadní nedostatky jste shledal ve využívání informačního systému firmy a jak by jeho správné fungování ovlivnilo činnost zaměstnanců a výsledky firmy?
Odp. bylo již řečeno v prezentaci.
Rašner: tabulky - výsledky z praktické části. Postačuje počet respondentů?
Odp. všichni čtyři zodpověděli.
Rašner: nemůže to být dotazník.