Hodnoty ovlivňují postoje a přání lidí nejen ve vztahu k produktu, značce a spotřebnímu chování, ale rovněž ve vztahu k reklamě. Firma by neměla plánovat a realizovat své reklamní aktivity bez ohledu na kulturní prostředí, ve kterém podniká. Tato diplomová práce pod názvem Kulturní aspekty kreativní strategie televizní reklamy se zabývá problematikou kulturních národních rozdílů v kulturních hodnotách zemí EU a jejich vlivu na reklamu, zejména v kreativní strategii, kam patří strategie sdělení, reklamní apel, informační obsah, formát reklamy a realizace reklamy.
Anotace v angličtině
The values have a substantial affect concerning people´s positions and wishes not only in relation towards product, trade mark and consumer´s behaviour, but also in their relation towards advertisement and promotional activities in general. No company shloud prepare plans and implement its promotional efforts without paying due respect to the cultural environment where its business activities are to be realized. This thesis made under the title "Cultural aspects of creative strategy in television commercials" deals with issues concerning the cultural values differences and how these affect individual EU countries and their nations. The diploma work here presented concentrates mostly on issues dealing with creative strategy, where for example belongs the message strategy, appeal of advertisement, information content, advertisement form and advertisement realization.
Klíčová slova
kultlura, kulturní dimenze, komunikační kontext, segmentace evropského trhu, strategie standardizace, kulturní shluky evropských zemí, národní kulturní dimenze a reklama, reklamní apel, kreativní strategie, formát reklamy, informační obsah, provedení reklamy, humor v reklamě, národní styly reklamy
Klíčová slova v angličtině
culture, cultural dimensions, communication context, Single European Market segmentation, national cultural dimension and advertising, advertising appeal, creative strategy, format, information context, execution of advertising, humor in advertising, national styles in ads.
Rozsah průvodní práce
82 s., 16 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Hodnoty ovlivňují postoje a přání lidí nejen ve vztahu k produktu, značce a spotřebnímu chování, ale rovněž ve vztahu k reklamě. Firma by neměla plánovat a realizovat své reklamní aktivity bez ohledu na kulturní prostředí, ve kterém podniká. Tato diplomová práce pod názvem Kulturní aspekty kreativní strategie televizní reklamy se zabývá problematikou kulturních národních rozdílů v kulturních hodnotách zemí EU a jejich vlivu na reklamu, zejména v kreativní strategii, kam patří strategie sdělení, reklamní apel, informační obsah, formát reklamy a realizace reklamy.
Anotace v angličtině
The values have a substantial affect concerning people´s positions and wishes not only in relation towards product, trade mark and consumer´s behaviour, but also in their relation towards advertisement and promotional activities in general. No company shloud prepare plans and implement its promotional efforts without paying due respect to the cultural environment where its business activities are to be realized. This thesis made under the title "Cultural aspects of creative strategy in television commercials" deals with issues concerning the cultural values differences and how these affect individual EU countries and their nations. The diploma work here presented concentrates mostly on issues dealing with creative strategy, where for example belongs the message strategy, appeal of advertisement, information content, advertisement form and advertisement realization.
Klíčová slova
kultlura, kulturní dimenze, komunikační kontext, segmentace evropského trhu, strategie standardizace, kulturní shluky evropských zemí, národní kulturní dimenze a reklama, reklamní apel, kreativní strategie, formát reklamy, informační obsah, provedení reklamy, humor v reklamě, národní styly reklamy
Klíčová slova v angličtině
culture, cultural dimensions, communication context, Single European Market segmentation, national cultural dimension and advertising, advertising appeal, creative strategy, format, information context, execution of advertising, humor in advertising, national styles in ads.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretického zdůvodnění problému na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti reklamní strategie se zaměřením na strategii kreativní.
2. Definování kulturních aspektů reklamy při využití Hofstedeho kulturních dimenzí a to jak v české, tak i evropské reklamě.
3. Na základě pozorování českých reklamních spotů charakterizovat styl české reklamy.
4. Syntézou sekundárních informací a vlastního pozorování identifikovat kulturní aspekty české a evropské reklamy při vyuřítí Hofstedeho dimenzí.
5. Definování dalších cest reklamního výzkumu v této oblasti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretického zdůvodnění problému na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti reklamní strategie se zaměřením na strategii kreativní.
2. Definování kulturních aspektů reklamy při využití Hofstedeho kulturních dimenzí a to jak v české, tak i evropské reklamě.
3. Na základě pozorování českých reklamních spotů charakterizovat styl české reklamy.
4. Syntézou sekundárních informací a vlastního pozorování identifikovat kulturní aspekty české a evropské reklamy při vyuřítí Hofstedeho dimenzí.
5. Definování dalších cest reklamního výzkumu v této oblasti.
Seznam doporučené literatury
DAHL, S. Advertising and Culture. The influence of culture on TV commercials. Luton 2000. 16. 3. 2004. Dostupné z:www.sietar.org.uk.library.pl
HOFSTEDE, G. Cultures and Organisations, London: McGraw-Hill International (UK) Limited 1991. 279 s. ISBN 0-07-707474-2
MOOIJ, M. de. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. London: Sage Publications 1998. 315 s. ISBN 0-8039-5970-2
PICTON, D., BRODERICK, A. Integrated Marketing Communications. Harlow: Pearson Education, 2001. 752 s. ISBN 0273-62513-6
SVĚTLÍK, J. Euromarketing. Zlín: UTB, 2003. 158 s. ISBN 80-7318-44-4
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
USUNIER, J. C. Marketing Across Cultures. 3. vyd. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. 626 s. ISBN 0-13-010668-2
Seznam doporučené literatury
DAHL, S. Advertising and Culture. The influence of culture on TV commercials. Luton 2000. 16. 3. 2004. Dostupné z:www.sietar.org.uk.library.pl
HOFSTEDE, G. Cultures and Organisations, London: McGraw-Hill International (UK) Limited 1991. 279 s. ISBN 0-07-707474-2
MOOIJ, M. de. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. London: Sage Publications 1998. 315 s. ISBN 0-8039-5970-2
PICTON, D., BRODERICK, A. Integrated Marketing Communications. Harlow: Pearson Education, 2001. 752 s. ISBN 0273-62513-6
SVĚTLÍK, J. Euromarketing. Zlín: UTB, 2003. 158 s. ISBN 80-7318-44-4
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
USUNIER, J. C. Marketing Across Cultures. 3. vyd. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. 626 s. ISBN 0-13-010668-2