Cílem práce je popsat principy společenské odpovědnosti firem a analyzovat současnou strategii CSR společnosti Tesco Stores ČR a.s. Důležité je popsat fungující oblasti této strategie a odhalit slabá místa, kterým je potřeba věnovat zvýšenou pozornost. Při řešení těchto otázek bude použito rozdělení strategie CSR na tři základní oblasti: ekonomická, společenská a enviromentální a přiřadit k nim jednotlivé aktivity společnosti Tesco Stores ČR a.s. V konečném výsledku tato práce ukáže, že firma je silná v ekonomické a společenské oblasti, zatímco enviromentální oblast je zatím její slabá stránka.Práce bude obsahovat návrhy na zlepšení slabých stránek strategie CSR
Anotace v angličtině
The aim of this degree work is to describe corporate social responsibility principles and to ana-lyse a current situation of CSR strategy at Tesco Stores Czech Republic a.s. In this work I fo-cused on analysing that current CSR strategy in Tesco and to define its weaknesses and strengths. When solving giving answers to these questions I divided CSR areas to the following parts: eco-nomic, social and environment. In every area I describe relevant activities of Tesco Stores ČR. Based on these analyses we can see that is strong in economic and social areas, but the environ-mental area is not developed sufficiently. In this work I included proposal for improvement.
Klíčová slova
společenská odpovědnost, CSR, ekonomická, enviromentální, společenská, strategie řízení společnosti, marketing, vztahy s veřejností
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR, economic, environment, social, public relations, marketing, corporate governance strategy.
Rozsah průvodní práce
95 s., 11 s.příloh
Jazyk
PG
Anotace
Cílem práce je popsat principy společenské odpovědnosti firem a analyzovat současnou strategii CSR společnosti Tesco Stores ČR a.s. Důležité je popsat fungující oblasti této strategie a odhalit slabá místa, kterým je potřeba věnovat zvýšenou pozornost. Při řešení těchto otázek bude použito rozdělení strategie CSR na tři základní oblasti: ekonomická, společenská a enviromentální a přiřadit k nim jednotlivé aktivity společnosti Tesco Stores ČR a.s. V konečném výsledku tato práce ukáže, že firma je silná v ekonomické a společenské oblasti, zatímco enviromentální oblast je zatím její slabá stránka.Práce bude obsahovat návrhy na zlepšení slabých stránek strategie CSR
Anotace v angličtině
The aim of this degree work is to describe corporate social responsibility principles and to ana-lyse a current situation of CSR strategy at Tesco Stores Czech Republic a.s. In this work I fo-cused on analysing that current CSR strategy in Tesco and to define its weaknesses and strengths. When solving giving answers to these questions I divided CSR areas to the following parts: eco-nomic, social and environment. In every area I describe relevant activities of Tesco Stores ČR. Based on these analyses we can see that is strong in economic and social areas, but the environ-mental area is not developed sufficiently. In this work I included proposal for improvement.
Klíčová slova
společenská odpovědnost, CSR, ekonomická, enviromentální, společenská, strategie řízení společnosti, marketing, vztahy s veřejností
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR, economic, environment, social, public relations, marketing, corporate governance strategy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti řízení se zaměřením na problematiku společenské odpovědnosti firmy, firemní kultury a vztahů s veřejností. Formulujte teoretická východiska k řešení problému, kterým se budete v diplomové práci zabývat. Stanovte pracovní hypotézy.
2. Zpracujte analýzu současného stavu v oblasti řízení společenské odpovědnosti společnosti Tesco Stores ČR a.s. a formulujte závěry pro návrh na zlepšení řízení firmy v této oblasti. Ověřte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte projekt programu CSR pro firmu Tesco Stores ČR a.s.
4. Zhodnoťte ekonomickou náročnost navrhovaného řešení a případná rizika spojená s jeho realizací.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti řízení se zaměřením na problematiku společenské odpovědnosti firmy, firemní kultury a vztahů s veřejností. Formulujte teoretická východiska k řešení problému, kterým se budete v diplomové práci zabývat. Stanovte pracovní hypotézy.
2. Zpracujte analýzu současného stavu v oblasti řízení společenské odpovědnosti společnosti Tesco Stores ČR a.s. a formulujte závěry pro návrh na zlepšení řízení firmy v této oblasti. Ověřte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte projekt programu CSR pro firmu Tesco Stores ČR a.s.
4. Zhodnoťte ekonomickou náročnost navrhovaného řešení a případná rizika spojená s jeho realizací.
Seznam doporučené literatury
DONNELLY, J.H. a kol. Management. Praha: Grada Publishing 1997
VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Management. Praha: Management Press 2001
DĚDINA, J., CEJTHAMR, V. Management a organizační chování. Praha: Grada Publishing 2005
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. Praha: Grada Publishing 2004
HORÁKOVÁ, I. a kol. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press 200
SOUČEK, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing 2005
BOHATÁ, M. Základy hospodářské etiky. Praha: VŠE 1997
BLÁHA, J., DYTR, Z. Manažerská etika. Praha: Management Press 2003
ETZIONI, A. Morální dimenze ekonomiky. Praha: Victoria Publishing 1995
ROLNÝ, I. LACINA, L. Globalizace, etika, ekonomika. Věrovany: Piszkiewicz 2004
JEŘÁBKOVÁ, V., HARTL, J. Společenská odpovědnost firem. AISIS 2003
BARTOŠOVÁ,Z. Průvodce firemní filantropií. Praha: Fórum dárců 2005
BUSSARD,A.,MARČEK,E. a kol. Spoločensky zodpovedné podnikanie. Bratislava: Nadácia Pontis, Integra, Panet.
Seznam doporučené literatury
DONNELLY, J.H. a kol. Management. Praha: Grada Publishing 1997
VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Management. Praha: Management Press 2001
DĚDINA, J., CEJTHAMR, V. Management a organizační chování. Praha: Grada Publishing 2005
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. Praha: Grada Publishing 2004
HORÁKOVÁ, I. a kol. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press 200
SOUČEK, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing 2005
BOHATÁ, M. Základy hospodářské etiky. Praha: VŠE 1997
BLÁHA, J., DYTR, Z. Manažerská etika. Praha: Management Press 2003
ETZIONI, A. Morální dimenze ekonomiky. Praha: Victoria Publishing 1995
ROLNÝ, I. LACINA, L. Globalizace, etika, ekonomika. Věrovany: Piszkiewicz 2004
JEŘÁBKOVÁ, V., HARTL, J. Společenská odpovědnost firem. AISIS 2003
BARTOŠOVÁ,Z. Průvodce firemní filantropií. Praha: Fórum dárců 2005
BUSSARD,A.,MARČEK,E. a kol. Spoločensky zodpovedné podnikanie. Bratislava: Nadácia Pontis, Integra, Panet.