Cílem předkládané diplomové práce bylo analyzovat a popsat problematiku tvorby marketingové aplikace využitelné na sociální síti Facebook (dále jen "Facebook aplikace"). Práce se v teoretické části zabývá přiblížením sociální sítě Facebook - rozebrána je její historie, popis uživatelského prostředí, specifika sítě a v neposlední řadě také marketingové příležitosti, které tato síť nabízí firmám. Z těchto poznatků následně vychází praktická část, která popisuje realizaci konkrétního zadání marketingově využitelné Facebook aplikace, od jejího návrhu až po samotnou tvorbu. V závěru práce jsou pak prezentovány a diskutovány pozitivní dopady vytvořené aplikace, které byly získány přímo z praxe. Společně s nimi jsou rozebrány i možné nepříznivé vlivy aplikace na vnímání firmy samotným zákazníkem (fanouškem).
Anotace v angličtině
The goal of this thesis was to analyze and describe the development of marketing application usable on the Facebook social network (hereinafter referred to as "Facebook application"). The theoretical part is focused to description of the Facebook social network - its history, user interface, network specifics and marketing opportunities, that are available to business companies. The practical part, that is based on these findings, describes realization of specific Facebook marketing application, from its design to the actual creation. In the last part, there are presented and discussed the positive impacts of created application, obtained directly from the practice. Together with them, there are discussed possible negative effects to company perception by customer (fan).
Klíčová slova
Facebook, aplikace, sociální síť, marketing, vývoj
Klíčová slova v angličtině
Facebook, application, social network, marketing, development
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem předkládané diplomové práce bylo analyzovat a popsat problematiku tvorby marketingové aplikace využitelné na sociální síti Facebook (dále jen "Facebook aplikace"). Práce se v teoretické části zabývá přiblížením sociální sítě Facebook - rozebrána je její historie, popis uživatelského prostředí, specifika sítě a v neposlední řadě také marketingové příležitosti, které tato síť nabízí firmám. Z těchto poznatků následně vychází praktická část, která popisuje realizaci konkrétního zadání marketingově využitelné Facebook aplikace, od jejího návrhu až po samotnou tvorbu. V závěru práce jsou pak prezentovány a diskutovány pozitivní dopady vytvořené aplikace, které byly získány přímo z praxe. Společně s nimi jsou rozebrány i možné nepříznivé vlivy aplikace na vnímání firmy samotným zákazníkem (fanouškem).
Anotace v angličtině
The goal of this thesis was to analyze and describe the development of marketing application usable on the Facebook social network (hereinafter referred to as "Facebook application"). The theoretical part is focused to description of the Facebook social network - its history, user interface, network specifics and marketing opportunities, that are available to business companies. The practical part, that is based on these findings, describes realization of specific Facebook marketing application, from its design to the actual creation. In the last part, there are presented and discussed the positive impacts of created application, obtained directly from the practice. Together with them, there are discussed possible negative effects to company perception by customer (fan).
Klíčová slova
Facebook, aplikace, sociální síť, marketing, vývoj
Klíčová slova v angličtině
Facebook, application, social network, marketing, development
Zásady pro vypracování
Analyzujte problematiku a zpracujte literární rešerši na dané téma.
Navrhněte marketingovou aplikaci využitelnou na sociální síti Facebook.
Popište možnosti využití dostupných nástrojů (API).
Vytvořte navrženou aplikaci.
Popište proces tvorby aplikace a následné možnosti jejího využití.
Zásady pro vypracování
Analyzujte problematiku a zpracujte literární rešerši na dané téma.
Navrhněte marketingovou aplikaci využitelnou na sociální síti Facebook.
Popište možnosti využití dostupných nástrojů (API).
Vytvořte navrženou aplikaci.
Popište proces tvorby aplikace a následné možnosti jejího využití.
Seznam doporučené literatury
PROKOPOVÁ, Zdenka. Databázové systémy MySQL PHP. Vyd. 1. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, 2006, 126 s. ISBN 80-731-8486-9.
ULLMAN, Larry. PHP a MySQL: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 534 s. ISBN 80-251-0063-4.
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 456 s. ISBN 978-802-5129-401.
LACKO, Ľuboslav. 1001 tipů a triků pro SQL: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 416 s. ISBN 978-802-5130-100.
PILGRIM, Mark. HTML5: up and running. 1st ed. Sebastopol, CA: O\'Reilly, 2010, 416 s. ISBN 978-059-6806-026.
STAY, Jesse. Facebook application development for dummies. Chichester: John Wiley [distributor], 2011, 390 s. ISBN 978-0470768730.
KERPEN, Dave. Likeable social media: how to delight your customers, create an irresistible brand, and be generally amazing on facebook (And Other Social Networks). New York: McGraw-Hill, c2011, 260 s. ISBN 978-007-1762-342.
Seznam doporučené literatury
PROKOPOVÁ, Zdenka. Databázové systémy MySQL PHP. Vyd. 1. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, 2006, 126 s. ISBN 80-731-8486-9.
ULLMAN, Larry. PHP a MySQL: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 534 s. ISBN 80-251-0063-4.
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 456 s. ISBN 978-802-5129-401.
LACKO, Ľuboslav. 1001 tipů a triků pro SQL: názorný průvodce tvorbou dynamických WWW stránek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 416 s. ISBN 978-802-5130-100.
PILGRIM, Mark. HTML5: up and running. 1st ed. Sebastopol, CA: O\'Reilly, 2010, 416 s. ISBN 978-059-6806-026.
STAY, Jesse. Facebook application development for dummies. Chichester: John Wiley [distributor], 2011, 390 s. ISBN 978-0470768730.
KERPEN, Dave. Likeable social media: how to delight your customers, create an irresistible brand, and be generally amazing on facebook (And Other Social Networks). New York: McGraw-Hill, c2011, 260 s. ISBN 978-007-1762-342.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Prokopvá: Byly nejaké problémy při vývoji?
doc.Kureková: Hrozí nějaké riziko z pohledu uživatele?
Student na položené dotazy odpověděl. Následovalo zkoušení ze tří předmětů.