Tato práce se zabývá ve své praktické části tvorbou didaktické soutěžní hry pro ověřování znalostí žáků na prvním a druhém stupni základní školy. Hra je na motiv televizní soutěže Riskuj a je naprogramovaná jako online webová aplikace ve skriptovacím jazyku PHP a JavaScript.
Práce popisuje implementaci této aplikace od použitých technologií a obecných zásad při programování informačních systémů až po testování v praxi na skupině žáků základní školy.
Teoretickou část tvoří rozbor problematiky didaktických her a jejich použití ve výuce a motivace žáků ve vyučovacím procesu.
Anotace v angličtině
The practical part of the Thesis introduces a didactic competitive game aimed at the examination of the knowledge of pupils at the lower and upper primary school. The game is based on a motive of the TV competition Jeopardy and is completely developed as an online web-based application using the web technologies of PHP and JavaScript.
The Thesis completely describes the implementation of the application from the core technologies and general principles of the information systems programming to the applied testing on a selective target group of pupils in a primary school.
The theoretical part comprises the analysis of didactic games and their application in the education as well as the motivation of pupils in a didactic process.
hp, php injection, mysql, mysql injection, database, scripts, ajax, javascript, information systems security, didactic game, Jeopardy, pupils motivation, knowledge examination
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá ve své praktické části tvorbou didaktické soutěžní hry pro ověřování znalostí žáků na prvním a druhém stupni základní školy. Hra je na motiv televizní soutěže Riskuj a je naprogramovaná jako online webová aplikace ve skriptovacím jazyku PHP a JavaScript.
Práce popisuje implementaci této aplikace od použitých technologií a obecných zásad při programování informačních systémů až po testování v praxi na skupině žáků základní školy.
Teoretickou část tvoří rozbor problematiky didaktických her a jejich použití ve výuce a motivace žáků ve vyučovacím procesu.
Anotace v angličtině
The practical part of the Thesis introduces a didactic competitive game aimed at the examination of the knowledge of pupils at the lower and upper primary school. The game is based on a motive of the TV competition Jeopardy and is completely developed as an online web-based application using the web technologies of PHP and JavaScript.
The Thesis completely describes the implementation of the application from the core technologies and general principles of the information systems programming to the applied testing on a selective target group of pupils in a primary school.
The theoretical part comprises the analysis of didactic games and their application in the education as well as the motivation of pupils in a didactic process.
hp, php injection, mysql, mysql injection, database, scripts, ajax, javascript, information systems security, didactic game, Jeopardy, pupils motivation, knowledge examination
Zásady pro vypracování
Zpracujte základní názvosloví k problematice.
Vytvořte výukový software.
Vytvořte několik sad otázek pro různé předměty a ročníky s akcentem na RVP.
Zvolte nejvhodnější postup pro otestování na skupině žáků.
Zhodnoťte průběh testování, navrhněte a proveďte případné změny.
Zpracujte dokumentaci k obsluze softwaru.
Zásady pro vypracování
Zpracujte základní názvosloví k problematice.
Vytvořte výukový software.
Vytvořte několik sad otázek pro různé předměty a ročníky s akcentem na RVP.
Zvolte nejvhodnější postup pro otestování na skupině žáků.
Zhodnoťte průběh testování, navrhněte a proveďte případné změny.
Zpracujte dokumentaci k obsluze softwaru.
Seznam doporučené literatury
SCHAFER, Steven M. HTML, XHTML a CSS: bible [pro tvorbu WWW stránek] : 4. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 647 s. ISBN 978-802-4728-506.
ZOUNEK, Jiří. Multimédia a (versus) škola. Computer. 2011, 11(23).
ADAMUS, Tomáš. Interaktivně s počítačem, ale bez interaktivní tabule. In Sborník konference Počítač ve škole 2011. Ostrava: Matiční gymnázium, 2011.
NEUMAJER, Ondřej. Interaktivní tabule - vzdělávací trend i módní záležitost. Ondřej Neumajer - domovská stránka [online]. Nový Jičín, 1.3.2008 [cit. 2012-01-31]. Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/?item=interaktivni-tabule-vzdelavaci-trend-i-modni-zalezitost
ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 172 s. ISBN 978-807-3151-874.
ČANDÍK, Marek a Štefan CHUDÝ. Didaktika informatiky. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 133 s. ISBN 80-731-8285-8.
Seznam doporučené literatury
SCHAFER, Steven M. HTML, XHTML a CSS: bible [pro tvorbu WWW stránek] : 4. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 647 s. ISBN 978-802-4728-506.
ZOUNEK, Jiří. Multimédia a (versus) škola. Computer. 2011, 11(23).
ADAMUS, Tomáš. Interaktivně s počítačem, ale bez interaktivní tabule. In Sborník konference Počítač ve škole 2011. Ostrava: Matiční gymnázium, 2011.
NEUMAJER, Ondřej. Interaktivní tabule - vzdělávací trend i módní záležitost. Ondřej Neumajer - domovská stránka [online]. Nový Jičín, 1.3.2008 [cit. 2012-01-31]. Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/?item=interaktivni-tabule-vzdelavaci-trend-i-modni-zalezitost
ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 172 s. ISBN 978-807-3151-874.
ČANDÍK, Marek a Štefan CHUDÝ. Didaktika informatiky. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 133 s. ISBN 80-731-8285-8.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své diplomové práce.
Součástí prezentace nebyla praktická ukázka.
Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
1.Mohl byste ukázat Vámi navržený systém na internetu?
2.Jakým způsobem máte vyřešeno vyhodnocování odpovědí?
3.Můžete charakterizovat základní zásady didaktického testu?
Diplomant zodpověděl na všechny položené dotazy s přehledem.