Cílem diplomové práce je charakterizovat jednotlivé atributy veřejného mínění a specifikovat jejich vliv na názor veřejnosti o dané organizaci, resp. o Armádě České republiky. V návaznosti na teoretickou a analytickou část je sestaven dotazník, jehož úkolem je zjistit současný názor české veřejnosti na armádu a dále potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Projektová část je návodem a cestou ke zlepšení image armády a ke zlepšení vztahů mezi armádou a veřejností, ale i ke zlepšení komunikace a vztahů uvnitř organizace.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to characterize single attributes of public opinion and to specify their influence on the opinion of public on the given organization, or more precisely on the Army of the Czech Republic. Following the theoretical and practical part there has been compiled a questionnaire, its task is to find out the contemporary opinion of the Czech public on the Army and next to confirm or disprove the given hypothesis. The project part is a guide how to improve the image of the army and the relationships between the army and public, as well as innovation of communication and relationships inside the organization.
Klíčová slova
osobnost, veřejnost, organizace, corporate image, chování, jednání, komunikace, zvláštnosti komunikace, nositelé komunikace, prostředek osobního jednání, etický kodex, mínění, veřejné mínění, tvorba veřejného mínění, význam veřejného mínění, ovlivňování veřejného mínění, public relations, členění public relations, profesionalizace, ozbrojené síly, Armáda České republiky, reforma Armády České republiky, lidské zdroje, informovanost.
Klíčová slova v angličtině
Personality, public, organization, corporate image, behavior, negotiation, communication, peculiarities of communication, bearers of communication, means of personal treatment, ethical codex, opinion, public opinion, creation of public opinion, importance of public opinion, influence of public opinion, public relations, division of public relations, professionalization, armed forces, the Army of the Czech Republic, reformation of the Army of the Czech Republic, human resources, awareness
Rozsah průvodní práce
88 s., 41 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je charakterizovat jednotlivé atributy veřejného mínění a specifikovat jejich vliv na názor veřejnosti o dané organizaci, resp. o Armádě České republiky. V návaznosti na teoretickou a analytickou část je sestaven dotazník, jehož úkolem je zjistit současný názor české veřejnosti na armádu a dále potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Projektová část je návodem a cestou ke zlepšení image armády a ke zlepšení vztahů mezi armádou a veřejností, ale i ke zlepšení komunikace a vztahů uvnitř organizace.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to characterize single attributes of public opinion and to specify their influence on the opinion of public on the given organization, or more precisely on the Army of the Czech Republic. Following the theoretical and practical part there has been compiled a questionnaire, its task is to find out the contemporary opinion of the Czech public on the Army and next to confirm or disprove the given hypothesis. The project part is a guide how to improve the image of the army and the relationships between the army and public, as well as innovation of communication and relationships inside the organization.
Klíčová slova
osobnost, veřejnost, organizace, corporate image, chování, jednání, komunikace, zvláštnosti komunikace, nositelé komunikace, prostředek osobního jednání, etický kodex, mínění, veřejné mínění, tvorba veřejného mínění, význam veřejného mínění, ovlivňování veřejného mínění, public relations, členění public relations, profesionalizace, ozbrojené síly, Armáda České republiky, reforma Armády České republiky, lidské zdroje, informovanost.
Klíčová slova v angličtině
Personality, public, organization, corporate image, behavior, negotiation, communication, peculiarities of communication, bearers of communication, means of personal treatment, ethical codex, opinion, public opinion, creation of public opinion, importance of public opinion, influence of public opinion, public relations, division of public relations, professionalization, armed forces, the Army of the Czech Republic, reformation of the Army of the Czech Republic, human resources, awareness
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti corporate identity a komunikace s důrazem na vliv na veřejné mínění. Definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu veřejného mínění o Armádě České republiky a faktorů, které veřejné mínění ovlivňují.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů zpracujte projekt pro zlepšení mínění veřejnosti o Armádě České republiky. Zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika realizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti corporate identity a komunikace s důrazem na vliv na veřejné mínění. Definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu veřejného mínění o Armádě České republiky a faktorů, které veřejné mínění ovlivňují.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů zpracujte projekt pro zlepšení mínění veřejnosti o Armádě České republiky. Zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika realizace.
Seznam doporučené literatury
Brauer,G. Öffentlichkeitsarbeit, ECON Düsseldorf, Wien, New York, Moskau 1993, ISBN 3-430-11485-3
Foret, M., Komunikace s veřejností, Masarykova univerzita, Brno 1994, ISBN 80-210-1287-0
Gregar, A., Personální řízení, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2001, ISBN 80-7318-045-6
Koncepce výstavby profesionální AČR a mobilizace ozbrojených sil ČR, schválená vládou 13. listopadu 2002
Koncepce výstavby profesionální Armády České republiky a mobilizace ozbrojených sil České republiky přepracovaná na změněný zdrojový rámec, zveřejněno v A-report č. 24/2003, vydal AVIS 2003
Svoboda, V., Corporate identity, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2003, ISBN 80-7318-106-1
Seznam doporučené literatury
Brauer,G. Öffentlichkeitsarbeit, ECON Düsseldorf, Wien, New York, Moskau 1993, ISBN 3-430-11485-3
Foret, M., Komunikace s veřejností, Masarykova univerzita, Brno 1994, ISBN 80-210-1287-0
Gregar, A., Personální řízení, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2001, ISBN 80-7318-045-6
Koncepce výstavby profesionální AČR a mobilizace ozbrojených sil ČR, schválená vládou 13. listopadu 2002
Koncepce výstavby profesionální Armády České republiky a mobilizace ozbrojených sil České republiky přepracovaná na změněný zdrojový rámec, zveřejněno v A-report č. 24/2003, vydal AVIS 2003
Svoboda, V., Corporate identity, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2003, ISBN 80-7318-106-1