Práce se zabývá možnostmi využití Google aplikací ve školním prostředí, se zaměřením
na spolupráci žáků. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola
se zaměřuje na spolupráci ve skupinách z didaktického pohledu, ve druhé kapitole jsou popsány jednotlivé Google aplikace a jejich možnosti. V praktické části je možné nalézt kompletní průběh řešení projektu v reálné škole, ZŠ Vlachovice. Popis prací na projektu začíná analýzou požadavků školy, pokračuje návrhem řešení implementace Google Apps, popisem možností využití ve školním prostředí a končí vypracováním ukázkových zadání úkolů pro práci ve skupinách a realizací celého projektu v praxi. Hlavní náplní diplomové práce je vytvoření ukázkových zadání úkolů, při jejichž plnění mohou žáci spolupracovat ve skupinách. Tyto úkoly budou vypracovávat v online editorech dokumentů aplikace Disk Google.
Anotace v angličtině
This thesis deals with options of using Google Apps in the school environment focusing on cooperation of pupils. The theoretical part is divided into two chapters. The first chapter focuses on cooperation in groups from the didactical point of view, in the other one all Google Apps and their options are described. In the practical part it is possible to find the whole process of the project solution in real school, The Primary School in Vlachovice. The description of work on the project starts with the analysis of school's requirements, continues with a suggestion of implementing Google Apps, with the description of options for their utilization in the school environment and ends with an elaboration of sample tasks for group work and with the realization of the whole project in practice. The main purpose of this thesis is to create sample tasks during which pupils can work in groups. They are going to work on these tasks using Google Drive online documents editors.
Klíčová slova
Práce ve skupinách, spolupráce, týmová práce, ICT ve škole, Google Apps, Disk Google
Klíčová slova v angličtině
Work in groups, cooperation, team work, ICT in school, Google Apps, Google Drive.
Rozsah průvodní práce
83 s. (119 159 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá možnostmi využití Google aplikací ve školním prostředí, se zaměřením
na spolupráci žáků. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola
se zaměřuje na spolupráci ve skupinách z didaktického pohledu, ve druhé kapitole jsou popsány jednotlivé Google aplikace a jejich možnosti. V praktické části je možné nalézt kompletní průběh řešení projektu v reálné škole, ZŠ Vlachovice. Popis prací na projektu začíná analýzou požadavků školy, pokračuje návrhem řešení implementace Google Apps, popisem možností využití ve školním prostředí a končí vypracováním ukázkových zadání úkolů pro práci ve skupinách a realizací celého projektu v praxi. Hlavní náplní diplomové práce je vytvoření ukázkových zadání úkolů, při jejichž plnění mohou žáci spolupracovat ve skupinách. Tyto úkoly budou vypracovávat v online editorech dokumentů aplikace Disk Google.
Anotace v angličtině
This thesis deals with options of using Google Apps in the school environment focusing on cooperation of pupils. The theoretical part is divided into two chapters. The first chapter focuses on cooperation in groups from the didactical point of view, in the other one all Google Apps and their options are described. In the practical part it is possible to find the whole process of the project solution in real school, The Primary School in Vlachovice. The description of work on the project starts with the analysis of school's requirements, continues with a suggestion of implementing Google Apps, with the description of options for their utilization in the school environment and ends with an elaboration of sample tasks for group work and with the realization of the whole project in practice. The main purpose of this thesis is to create sample tasks during which pupils can work in groups. They are going to work on these tasks using Google Drive online documents editors.
Klíčová slova
Práce ve skupinách, spolupráce, týmová práce, ICT ve škole, Google Apps, Disk Google
Klíčová slova v angličtině
Work in groups, cooperation, team work, ICT in school, Google Apps, Google Drive.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši případových studií využití Google Apps (GA) aplikací ve školním prostředí.
Analyzujte požadavky využití GA ve specifickém prostředí české školy.
Navrhněte projekt implementace GA jako podporu kolaborativního typu výuky.
Připravte vzorová řešení aplikace GA ve školním prostředí s vnímanou vazbou na podnikové prostředí.
Vyhodnoťte výsledky použitelnosti GA ve škole.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši případových studií využití Google Apps (GA) aplikací ve školním prostředí.
Analyzujte požadavky využití GA ve specifickém prostředí české školy.
Navrhněte projekt implementace GA jako podporu kolaborativního typu výuky.
Připravte vzorová řešení aplikace GA ve školním prostředí s vnímanou vazbou na podnikové prostředí.
Vyhodnoťte výsledky použitelnosti GA ve škole.
Seznam doporučené literatury
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 150 s. ISBN 978-807-3672-461.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 978-807-3675-271.
KALHOUS, Zdeněk. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-717-8253-X.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s. ISBN 80-210-1070-3.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-717-8463-X.
Seznam doporučené literatury
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 150 s. ISBN 978-807-3672-461.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 978-807-3675-271.
KALHOUS, Zdeněk. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-717-8253-X.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s. ISBN 80-210-1070-3.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-717-8463-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své diplomové práce.
Součástí prezentace byla praktická ukázka online editoru.
Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
1.Našel jste v sytému nějaké významné nedostatky pro spolupráci?
2.Jakým způsobem lze dokument sdílet?
3.Jak je časově náročná implementace systému?
Diplomant zodpověděl na všechny položené dotazy s přehledem.