Diplomová práce je věnována marketingovým komunikacím nového interne-tového časopisu Solokapr, který vznikl v roce 2004. Jeho obsahovým zamě-řením je občanská žurnalistika jako alternativa vůči současné stereotypní mediální produkci v Moravskoslezském kraji. Cílem práce je navrhnout marketingové komunikace, které by mohly pomoci ke vzniku profesionální redakce v regionu. V kontextu stávajícího mediálního prostředí je nutná i ideová specifikace obsahu a podoby internetových stránek, které potenciální úspěch marketingových komunikací výrazně ovlivňují.
Annotation in English
The thesis is dedicated to marketing communications of the new internet magazine Solokapr, founded in 2004. Its contextual aim is civic journalism as an alternative to the contemporary stereotypical medial production in the Moravian-Silesian region. The purpose of the thesis is to propose marketing communications that could help in the foundation of a professional desk in the region. In the context of the current medial world it is essential to spec-ify ideologically the context and form of the internet pages that influence the potential success significantly.
Keywords
Solokapr, redakce, internetový časopis, mediální výchova, občanská žurnalistika, občanské sdružení, lokální média, region, Ostrava, Moravskoslezský kraj, marketingové komunikace, reklama, podpora prodeje, sponzorování, public relations, prodejní místa, výstavy a veletrhy, direkt marketing, osobní prodej, interaktivní marketing, rozpočet, médiaplán.
Keywords in English
Solokapr, desk, internet magazine, medial education, civic journalism, civic society, local medias, region, Ostrava, Moravian-Silesian region, marketing communications, adverts, sales promotions, sponsorship, public relations, sale rooms, exhibitions and fairs, direct marketing, personal selling, interactive marketing, budget, mediaplan.
Length of the covering note
115 s., 21 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je věnována marketingovým komunikacím nového interne-tového časopisu Solokapr, který vznikl v roce 2004. Jeho obsahovým zamě-řením je občanská žurnalistika jako alternativa vůči současné stereotypní mediální produkci v Moravskoslezském kraji. Cílem práce je navrhnout marketingové komunikace, které by mohly pomoci ke vzniku profesionální redakce v regionu. V kontextu stávajícího mediálního prostředí je nutná i ideová specifikace obsahu a podoby internetových stránek, které potenciální úspěch marketingových komunikací výrazně ovlivňují.
Annotation in English
The thesis is dedicated to marketing communications of the new internet magazine Solokapr, founded in 2004. Its contextual aim is civic journalism as an alternative to the contemporary stereotypical medial production in the Moravian-Silesian region. The purpose of the thesis is to propose marketing communications that could help in the foundation of a professional desk in the region. In the context of the current medial world it is essential to spec-ify ideologically the context and form of the internet pages that influence the potential success significantly.
Keywords
Solokapr, redakce, internetový časopis, mediální výchova, občanská žurnalistika, občanské sdružení, lokální média, region, Ostrava, Moravskoslezský kraj, marketingové komunikace, reklama, podpora prodeje, sponzorování, public relations, prodejní místa, výstavy a veletrhy, direkt marketing, osobní prodej, interaktivní marketing, rozpočet, médiaplán.
Keywords in English
Solokapr, desk, internet magazine, medial education, civic journalism, civic society, local medias, region, Ostrava, Moravian-Silesian region, marketing communications, adverts, sales promotions, sponsorship, public relations, sale rooms, exhibitions and fairs, direct marketing, personal selling, interactive marketing, budget, mediaplan.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti mediální výchovy, marketingových komunikací pro časopisy na internetu a neziskový sektor a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem a možností komunikace nového internetového časopisu Sólokapr.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost a možnosti komunikace nového internetového časopisu Sólokapr se zaměřením na jeho výchozí pozici a současnou komunikační strategii.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt optimální komunikační strategie nového internetového časopisu Sólokapr, definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu, případná rizika.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti mediální výchovy, marketingových komunikací pro časopisy na internetu a neziskový sektor a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem a možností komunikace nového internetového časopisu Sólokapr.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost a možnosti komunikace nového internetového časopisu Sólokapr se zaměřením na jeho výchozí pozici a současnou komunikační strategii.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt optimální komunikační strategie nového internetového časopisu Sólokapr, definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu, případná rizika.
Recommended resources
NĚMEC, Petr: Public relations. Zásady komunikace s veřejností. MANAMEGENT PRESS. Praha 1993, ISBN 80-85603-26-8
De PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri: Marketingová komunikace. Grada Publishing. Praha, 2003, ISBN 80-247-0254-1
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum. Praha 1995, ISBN 80-7184-134-X
PARKER, Roger C.: Profesionální design v reklamě. SOFTPRESS PUBLISHING. Brno 2004, ISBN 80-902824-0-7
RAMONET, Ignacio: Tyranie médií. Mladá fronta. Praha 2003, ISBN 80-204-1037-6
COHENOVÁ, June: Neobyčejně užitečná kniha o webu. SOFTPRESS PUBLISHING. Praha 2000, ISBN 80-86497-63-1
STUCHLÍK, Petr; DVOŘÁČEK, Martin: Reklama na internetu. Grada Publishing. Grada 2002, ISBN 80-247-0201-0
MIKULÁŠTÍK, Milan: Komunikační dovednosti v praxi. Grada Publishing. Praha 2003, ISBN 80-247-0650-4
KOWALCZYK, Ryszard: Prasa lokalna w systemie komunikowania spolecznego. Poznań 2003, ISBN 83-87704-59-8
Recommended resources
NĚMEC, Petr: Public relations. Zásady komunikace s veřejností. MANAMEGENT PRESS. Praha 1993, ISBN 80-85603-26-8
De PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri: Marketingová komunikace. Grada Publishing. Praha, 2003, ISBN 80-247-0254-1
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum. Praha 1995, ISBN 80-7184-134-X
PARKER, Roger C.: Profesionální design v reklamě. SOFTPRESS PUBLISHING. Brno 2004, ISBN 80-902824-0-7
RAMONET, Ignacio: Tyranie médií. Mladá fronta. Praha 2003, ISBN 80-204-1037-6
COHENOVÁ, June: Neobyčejně užitečná kniha o webu. SOFTPRESS PUBLISHING. Praha 2000, ISBN 80-86497-63-1
STUCHLÍK, Petr; DVOŘÁČEK, Martin: Reklama na internetu. Grada Publishing. Grada 2002, ISBN 80-247-0201-0
MIKULÁŠTÍK, Milan: Komunikační dovednosti v praxi. Grada Publishing. Praha 2003, ISBN 80-247-0650-4
KOWALCZYK, Ryszard: Prasa lokalna w systemie komunikowania spolecznego. Poznań 2003, ISBN 83-87704-59-8