Diplomová práce se věnuje softwaru Mathematica a jeho využití ve vzdělání. Prezentuje obecný popis, funkce, licenci, spojení se vzděláním. A dále uvádí ŠVP (Školní vzdělávací program) pro konkrétní předmět (matematiku) a ročník (prima) Gymnázia Kolín. V práci je popsána aplikace vytvořená v softwaru Mathematica a její hodnocení prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The thesis is focuses on the Mathematica software and its usage in tuition. It presents some basic description, functions, licensioning and connection to the education. It also describes School Educational Program (ŠVP) for particular school subject (mathematics) and grade (first grade) of Gymnázium Kolín. The application created in the Mathematica software is described in the thesis which includes its evaluation via questionnaire form.
Mathematica software, Usage, Functions, Mathematica software licensing, School Educational Program of Gymnázium Kolín, Mathematics
Rozsah průvodní práce
70 s. (73 020 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje softwaru Mathematica a jeho využití ve vzdělání. Prezentuje obecný popis, funkce, licenci, spojení se vzděláním. A dále uvádí ŠVP (Školní vzdělávací program) pro konkrétní předmět (matematiku) a ročník (prima) Gymnázia Kolín. V práci je popsána aplikace vytvořená v softwaru Mathematica a její hodnocení prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The thesis is focuses on the Mathematica software and its usage in tuition. It presents some basic description, functions, licensioning and connection to the education. It also describes School Educational Program (ŠVP) for particular school subject (mathematics) and grade (first grade) of Gymnázium Kolín. The application created in the Mathematica software is described in the thesis which includes its evaluation via questionnaire form.
Mathematica software, Usage, Functions, Mathematica software licensing, School Educational Program of Gymnázium Kolín, Mathematics
Zásady pro vypracování
Popište aspekty softwaru Mathematica z hlediska možností využití při výuce.
Proveďte analýzu použití jednotlivých možností na konkrétní škole konkrétního ročníku na základě jejich školního vzdělávacího programu.
Připravte aplikaci v softwaru Mathematica pro interaktivní práci při výkladu, zkoušení, příp. pro práci s interaktivní tabulí.
Proveďte hodnocení aplikace, např. formou dotazníku u studentů vybraného typu školy.
Zásady pro vypracování
Popište aspekty softwaru Mathematica z hlediska možností využití při výuce.
Proveďte analýzu použití jednotlivých možností na konkrétní škole konkrétního ročníku na základě jejich školního vzdělávacího programu.
Připravte aplikaci v softwaru Mathematica pro interaktivní práci při výkladu, zkoušení, příp. pro práci s interaktivní tabulí.
Proveďte hodnocení aplikace, např. formou dotazníku u studentů vybraného typu školy.
Seznam doporučené literatury
WOLFRAM, Stephen. The mathematica book. 5th ed. Champaign: Wolfram Media, 2003. ISBN 1579550223.
GYMNÁZIUM KOLÍN. ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM: P R O G YMNA Z I Á LNÍ V ZDĚ L Á V ÁNÍ V Y T V O Ř ENÝ DL E R V P Z V A R V P G. 1. 9. 2009, 307 s.
CHRAMCOV, Bronislav. Základy práce v prostředí Mathematica. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-510-5.
Wolfram [online]. 2012 [cit. 2012-01-23]. Dostupné z: http://www.wolfram.com/
Dokumenty. ELKAN, spol. s r.o. ELKAN, spol. s r.o. [online]. [cit. 2012-01-23]. Dostupné z: http://www.mathematica.cz/dokumenty.php
ABELL, Martha L. a James P. BRASELTON. Mathematica by Example: Fourth Edition. Fourth edition. Academic Press, 2008. ISBN 9780123743183.
HOSTE, Jim. Mathematica DeMYSTiFied. 1. McGraw-Hill Professional, 2008. ISBN 0071591443.
JORDAN, D. W. a P. D. SMITH. Mathematical Techniques: An Introduction for the Engineering, Physical, and Mathematical Sciences, Fourth Edition. Oxford University Press, 2008. ISBN 9780199282012.
Seznam doporučené literatury
WOLFRAM, Stephen. The mathematica book. 5th ed. Champaign: Wolfram Media, 2003. ISBN 1579550223.
GYMNÁZIUM KOLÍN. ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM: P R O G YMNA Z I Á LNÍ V ZDĚ L Á V ÁNÍ V Y T V O Ř ENÝ DL E R V P Z V A R V P G. 1. 9. 2009, 307 s.
CHRAMCOV, Bronislav. Základy práce v prostředí Mathematica. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-510-5.
Wolfram [online]. 2012 [cit. 2012-01-23]. Dostupné z: http://www.wolfram.com/
Dokumenty. ELKAN, spol. s r.o. ELKAN, spol. s r.o. [online]. [cit. 2012-01-23]. Dostupné z: http://www.mathematica.cz/dokumenty.php
ABELL, Martha L. a James P. BRASELTON. Mathematica by Example: Fourth Edition. Fourth edition. Academic Press, 2008. ISBN 9780123743183.
HOSTE, Jim. Mathematica DeMYSTiFied. 1. McGraw-Hill Professional, 2008. ISBN 0071591443.
JORDAN, D. W. a P. D. SMITH. Mathematical Techniques: An Introduction for the Engineering, Physical, and Mathematical Sciences, Fourth Edition. Oxford University Press, 2008. ISBN 9780199282012.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka prezentovala výsledky, kterých dosáhla při řešení své diplomové práce.
Součástí prezentace nebyla praktická ukázka.
Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
1.Máte představu o tom, kde byste použila jiný software pro modelování a simulace?
2.Existuje nějaký freeware fungující jako extenze výuky matematiky?
3.Je na dané škole zakoupený software Mathematica?
4.Jak se díváte na výuku matematiky na základní škole?
Diplomantka zodpověděla na všechny položené dotazy s přehledem.