Oblast budování firemní kultury, kterou jsem si vybrala pro svoji diplomovou práci, se v poslední době stává velmi častým námětem firemních porad a meetingů. Z tohoto důvodu jsem se zaměřila na proces budování firemní kultury a jeho možnosti aplikace nástrojů marketingových komunikací.
Úvodní část popisuje celkovou problematiku firemní kultury, představuje faktory, které neoddělitelně s touto oblastí souvisí a nabízí náhled na firemní kulturu z hlediska marketingových principů.
Praktická část popisuje společnost Veletrhy Brno a její procesy spjaté s firemní kulturou. Tato část zahrnuje průzkum ve formě dotazníkového šetření mezi vybranými cílovými skupinami, který se soustředí na problematiku vnímání profilu a práce manažerů PR a reklamy jako subkultury v rámci firmy.
V závěru je zpracován návrh na postup budování firemní kultury ve jmenované firmě a definice nástrojů k dosažení vytyčených cílů.
Anotace v angličtině
Field of the Corporate Identity, which I choose for my theases work is becoming to be a very common subject during a corporate meetings. From this reason I targeted this process, to build a company structure and its marketing strategies.
The introduction describes the whole structure of CI and introduces a factor, which depends on it and is presenting a view into the CI from the marketing principles point of view.
The practical part is describing company the VELETRHY BRNO a.s. and their dealings with CI. This part includes the research in form of an inquiry among the selected groups, focused on the problem solving profile of PR managers and advertisement, as the subculture within the company’s border.
At the conclusion there is a suggestion, depicting how to continue to build a subculture and a definition of means to set the goal for the VELETRHY BRNO.
Marketing communication, culture, subculture, building of the Corporate Identity, strategy, vision, mission, goals, value, standard, identity, management, employee, questionnarie.
Rozsah průvodní práce
99 s., 15 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Oblast budování firemní kultury, kterou jsem si vybrala pro svoji diplomovou práci, se v poslední době stává velmi častým námětem firemních porad a meetingů. Z tohoto důvodu jsem se zaměřila na proces budování firemní kultury a jeho možnosti aplikace nástrojů marketingových komunikací.
Úvodní část popisuje celkovou problematiku firemní kultury, představuje faktory, které neoddělitelně s touto oblastí souvisí a nabízí náhled na firemní kulturu z hlediska marketingových principů.
Praktická část popisuje společnost Veletrhy Brno a její procesy spjaté s firemní kulturou. Tato část zahrnuje průzkum ve formě dotazníkového šetření mezi vybranými cílovými skupinami, který se soustředí na problematiku vnímání profilu a práce manažerů PR a reklamy jako subkultury v rámci firmy.
V závěru je zpracován návrh na postup budování firemní kultury ve jmenované firmě a definice nástrojů k dosažení vytyčených cílů.
Anotace v angličtině
Field of the Corporate Identity, which I choose for my theases work is becoming to be a very common subject during a corporate meetings. From this reason I targeted this process, to build a company structure and its marketing strategies.
The introduction describes the whole structure of CI and introduces a factor, which depends on it and is presenting a view into the CI from the marketing principles point of view.
The practical part is describing company the VELETRHY BRNO a.s. and their dealings with CI. This part includes the research in form of an inquiry among the selected groups, focused on the problem solving profile of PR managers and advertisement, as the subculture within the company’s border.
At the conclusion there is a suggestion, depicting how to continue to build a subculture and a definition of means to set the goal for the VELETRHY BRNO.
Marketing communication, culture, subculture, building of the Corporate Identity, strategy, vision, mission, goals, value, standard, identity, management, employee, questionnarie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací, zvláštní pozornost věnujte prostředkům, které podporují budování firemní kultury. Definujte základní pojmy. Formulujte teoretická východiska pro analýzu, definujte hlavní cílovou skupinu, uveďte pracovní hypotézy.
2. Na základě vlastního výzkumu zpracujte analýzu, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
3. Na základě závěrů analýzy formulujte případná doporučení, která budou východisky k budování firemní kultury ve firmě Veletrhy Brno, a.s.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací, zvláštní pozornost věnujte prostředkům, které podporují budování firemní kultury. Definujte základní pojmy. Formulujte teoretická východiska pro analýzu, definujte hlavní cílovou skupinu, uveďte pracovní hypotézy.
2. Na základě vlastního výzkumu zpracujte analýzu, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
3. Na základě závěrů analýzy formulujte případná doporučení, která budou východisky k budování firemní kultury ve firmě Veletrhy Brno, a.s.
Seznam doporučené literatury
Brooks, I. Firemní kultura : jedinci, skupiny, organizace a jejich chování, 1. vyd. 2003, Computer Press, ISBN 80-7226-763-9
Umlaufová, M. Firemní kultura : konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit, Grada 1993, Praha, počet stran 131, ISBN 80-7169-018-X
Šinut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje, ASPI 2004, Praha, ISBN 80-7357-046-7
Lukášová R., Nový I. a kol. Organizační kultura : od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku, 1. vyd. 2004, Grada, Praha, počet stran 174, ISBN 80-247-0648-2
Caywood, C. L. Public relations řízení komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003, počet stran 600, ISBN 80-7226-886-4
Kotler, P. Marketing management, 1. vyd. Praha, Grada 2001, počet stran 719, ISBN 80-247-0016-6
Seznam doporučené literatury
Brooks, I. Firemní kultura : jedinci, skupiny, organizace a jejich chování, 1. vyd. 2003, Computer Press, ISBN 80-7226-763-9
Umlaufová, M. Firemní kultura : konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit, Grada 1993, Praha, počet stran 131, ISBN 80-7169-018-X
Šinut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje, ASPI 2004, Praha, ISBN 80-7357-046-7
Lukášová R., Nový I. a kol. Organizační kultura : od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku, 1. vyd. 2004, Grada, Praha, počet stran 174, ISBN 80-247-0648-2
Caywood, C. L. Public relations řízení komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003, počet stran 600, ISBN 80-7226-886-4
Kotler, P. Marketing management, 1. vyd. Praha, Grada 2001, počet stran 719, ISBN 80-247-0016-6