Na území obce Hoděšovice došlo k suburbanizační výstavbě, díky které vzrostl počet jejích obyvatel na dvojnásobek. Noví obyvatelé jsou na rozdíl od původních občanů nositeli městské kultury, a tak nyní vedle sebe žijí v obci, trpící nedostatkem komunikace, dvě zcela odlišné skupiny. Na základě výzkumu je třeba zpracovat komunikační strategii obce založenou na strategii rozvoje a podloženou vyváženým marketingovým mixem. Úkolem obecního úřadu je podporovat občany v aktivním přístupu k rozvoji obce a motivovat je k participaci v občanské společnosti. Podmínkou tohoto přístupu je integrace nových obyvatel do života obce, podpora vzájemného soužití a rozvoj předností, které z přílivu nových obyvatel plynou.
Závěry dvou výzkumných šetření poukázaly na konkrétní potřeby jednotlivých segmentů občanů obce. Na základě těchto závěrů byly formulovány zásadní kroky strategického rozvoje a komunikační strategie zaměřené na integraci.
Anotace v angličtině
Suburbanizational construction in the location of Hoděšovice doubled the amount of its inhabitants. Newcomers, unlike the original inhabitants, are bearers of a city culture, therefore there are two quite different groups living in the village, which suffers from lack of cummunication. It is necessary to create a communication strategy, which would reflect results of research and which would be based on a development strategy and a marketing strategy. The task of the local authority is to support active approach of inhabitants to
a development of their village and to motivate them in a participation in a civil society. This approach depends on an integration of new inhabitants into life of the village, support of their co-existence and development of advantages, which come from the influx of new inhabitants.
Results of two researches pointed to concrete needs of the individual segments of inhabitants. Based on the research results, the main tasks of strategic development and communication strategy focused on integration were formulated.
Klíčová slova
integrace, komunikační strategie, marketingový mix obce, občanské sdružení, občanská společnost, suburbanizace, obecní úřad
Klíčová slova v angličtině
integration, communication strategy, municipal marketing mix, civil association, civil sociaty, suburbanization, local authority
Rozsah průvodní práce
93 s., 31 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Na území obce Hoděšovice došlo k suburbanizační výstavbě, díky které vzrostl počet jejích obyvatel na dvojnásobek. Noví obyvatelé jsou na rozdíl od původních občanů nositeli městské kultury, a tak nyní vedle sebe žijí v obci, trpící nedostatkem komunikace, dvě zcela odlišné skupiny. Na základě výzkumu je třeba zpracovat komunikační strategii obce založenou na strategii rozvoje a podloženou vyváženým marketingovým mixem. Úkolem obecního úřadu je podporovat občany v aktivním přístupu k rozvoji obce a motivovat je k participaci v občanské společnosti. Podmínkou tohoto přístupu je integrace nových obyvatel do života obce, podpora vzájemného soužití a rozvoj předností, které z přílivu nových obyvatel plynou.
Závěry dvou výzkumných šetření poukázaly na konkrétní potřeby jednotlivých segmentů občanů obce. Na základě těchto závěrů byly formulovány zásadní kroky strategického rozvoje a komunikační strategie zaměřené na integraci.
Anotace v angličtině
Suburbanizational construction in the location of Hoděšovice doubled the amount of its inhabitants. Newcomers, unlike the original inhabitants, are bearers of a city culture, therefore there are two quite different groups living in the village, which suffers from lack of cummunication. It is necessary to create a communication strategy, which would reflect results of research and which would be based on a development strategy and a marketing strategy. The task of the local authority is to support active approach of inhabitants to
a development of their village and to motivate them in a participation in a civil society. This approach depends on an integration of new inhabitants into life of the village, support of their co-existence and development of advantages, which come from the influx of new inhabitants.
Results of two researches pointed to concrete needs of the individual segments of inhabitants. Based on the research results, the main tasks of strategic development and communication strategy focused on integration were formulated.
Klíčová slova
integrace, komunikační strategie, marketingový mix obce, občanské sdružení, občanská společnost, suburbanizace, obecní úřad
Klíčová slova v angličtině
integration, communication strategy, municipal marketing mix, civil association, civil sociaty, suburbanization, local authority
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro specifickou oblast marketingových komunikací v obcích a městech.
2. Stanovte účel, cíl a hypotézy Vaší práce.
3. Charakterizujte objekt zkoumání a analyzujte stávající situaci obce Hoděšovice.
4. Vyhodnoťte primární šetření u občanů obce.
5. Vyvoďte z analýzy a výsledků mark. výzkumu závěry potřebné k vypracování komunikační strategie, posuďte hypotézy práce.
6. Vypracujte projekt komunikační strategie obce Hoděšovice při zohlednění výsledků výzkumného šetření.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro specifickou oblast marketingových komunikací v obcích a městech.
2. Stanovte účel, cíl a hypotézy Vaší práce.
3. Charakterizujte objekt zkoumání a analyzujte stávající situaci obce Hoděšovice.
4. Vyhodnoťte primární šetření u občanů obce.
5. Vyvoďte z analýzy a výsledků mark. výzkumu závěry potřebné k vypracování komunikační strategie, posuďte hypotézy práce.
6. Vypracujte projekt komunikační strategie obce Hoděšovice při zohlednění výsledků výzkumného šetření.
Seznam doporučené literatury
Dohnalová, M. Antropologie občanské společnosti. Vydání 1. Brno, NAUMA 2004. Počet stran 164. ISBN 80-86258-49-1
Foret, M. Komunikace s veřejností. Vydání 1. Brno, Vydavatelství Masarykovy univerzity Brno 1994. Počet stran 206. ISBN 80-210-1034-7
Hannagen, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Vydání 1. Praha, Management Press 1996. Počet stran 205. ISBN 80-85943-07-7
Janečková, L. Marketing měst a obcí. Vydání 1. Praha, Grada Publishing 1999. Počet stran 184 + 2 přílohy. ISBN 80-7169-750-8
Janečková, L. Marketing služeb. Vydání 1. Praha, Grada Publishing 2001. Počet stran 180. ISBN 80-7169-995-0
Királová, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Vydání 1. Praha, EKOPRESS 2003. Počet stran 173. ISBN 80-86119-56-4
Kohout, J. Veřejné mínění, image a metody PR. Vydání 1. Praha, Management Press 1999. Počet stran 122. ISBN 80-7267-006-6
Kolektiv autorů Suburbanizace a její důsledky. Vydání 1. Praha, Ústav pro ekopolitiku 2002. Počet stran 191. ISBN 80-901914-9-5
Kotler, P. Marketing Management. Vydání 1. Praha, Grada Publishing 2001. Počet stran 720. ISBN 80-247-0016-6
Lesley P. Public Relations. Vydání 1. Praha, Victoria Publishing, 1995, počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Lukáš, M. Městský informační management. Vydání 1. Praha, Grada Publishing, 2000. Počet stran 320. ISBN 80-7169-554-8
Veselá, J. Sociologie obcí a regionů. Vydání 1. Pardubice, Univerzita Pardubice 1998. Počet stran 77. ISBN 80-7194-129-8
Seznam doporučené literatury
Dohnalová, M. Antropologie občanské společnosti. Vydání 1. Brno, NAUMA 2004. Počet stran 164. ISBN 80-86258-49-1
Foret, M. Komunikace s veřejností. Vydání 1. Brno, Vydavatelství Masarykovy univerzity Brno 1994. Počet stran 206. ISBN 80-210-1034-7
Hannagen, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Vydání 1. Praha, Management Press 1996. Počet stran 205. ISBN 80-85943-07-7
Janečková, L. Marketing měst a obcí. Vydání 1. Praha, Grada Publishing 1999. Počet stran 184 + 2 přílohy. ISBN 80-7169-750-8
Janečková, L. Marketing služeb. Vydání 1. Praha, Grada Publishing 2001. Počet stran 180. ISBN 80-7169-995-0
Királová, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Vydání 1. Praha, EKOPRESS 2003. Počet stran 173. ISBN 80-86119-56-4
Kohout, J. Veřejné mínění, image a metody PR. Vydání 1. Praha, Management Press 1999. Počet stran 122. ISBN 80-7267-006-6
Kolektiv autorů Suburbanizace a její důsledky. Vydání 1. Praha, Ústav pro ekopolitiku 2002. Počet stran 191. ISBN 80-901914-9-5
Kotler, P. Marketing Management. Vydání 1. Praha, Grada Publishing 2001. Počet stran 720. ISBN 80-247-0016-6
Lesley P. Public Relations. Vydání 1. Praha, Victoria Publishing, 1995, počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Lukáš, M. Městský informační management. Vydání 1. Praha, Grada Publishing, 2000. Počet stran 320. ISBN 80-7169-554-8
Veselá, J. Sociologie obcí a regionů. Vydání 1. Pardubice, Univerzita Pardubice 1998. Počet stran 77. ISBN 80-7194-129-8