Cílem bakalářské práce je navrhnout a nalézt pozitivní změny v oblasti nákupu, zejména výběru dodavatele a v oblasti prodeje. Navrhované změny mají klást důraz na efektivní výběr dodavatelů, zlepšení prodejní situace a především zlepšení získávání klíčových zá-kazníků a péče o ně. Teoretická část poukazuje na základní pojmy v souvislosti s nákupní a prodejní logistiky. Analytická část se zaměřuje na optimalizaci jednotlivých činností nákupu a prodeje ve společnosti Honeywell, spol. s r.o. ? Brno o. z., divize Environmental a k problematice je navrženo několik způsobů zlepšení současné situace ve společnosti.
Anotace v angličtině
The object of this work is to suggest and found positive changes in purchase, in particular to selection of the supplier and sales. The proposed changes have put emphasis on the effective selection of suppliers, improving sales, improving the situation and the acquisition of key customers and care for them. The theoretical part shows the basic concepts relating to purchase and sales logistics. The analytical part focuses on optimizing the individual activities of purchase and sales at Honeywell, et al. with r.o. - Brno oz, Environmental Division, and the issue is suggested several ways to improve the current situation in society.
Klíčová slova
logistika, nákup, prodejní strategie, dodavatelé, modely řízení nákupu, SWOT analýza.
Cílem bakalářské práce je navrhnout a nalézt pozitivní změny v oblasti nákupu, zejména výběru dodavatele a v oblasti prodeje. Navrhované změny mají klást důraz na efektivní výběr dodavatelů, zlepšení prodejní situace a především zlepšení získávání klíčových zá-kazníků a péče o ně. Teoretická část poukazuje na základní pojmy v souvislosti s nákupní a prodejní logistiky. Analytická část se zaměřuje na optimalizaci jednotlivých činností nákupu a prodeje ve společnosti Honeywell, spol. s r.o. ? Brno o. z., divize Environmental a k problematice je navrženo několik způsobů zlepšení současné situace ve společnosti.
Anotace v angličtině
The object of this work is to suggest and found positive changes in purchase, in particular to selection of the supplier and sales. The proposed changes have put emphasis on the effective selection of suppliers, improving sales, improving the situation and the acquisition of key customers and care for them. The theoretical part shows the basic concepts relating to purchase and sales logistics. The analytical part focuses on optimizing the individual activities of purchase and sales at Honeywell, et al. with r.o. - Brno oz, Environmental Division, and the issue is suggested several ways to improve the current situation in society.
Klíčová slova
logistika, nákup, prodejní strategie, dodavatelé, modely řízení nákupu, SWOT analýza.
Zpracování teoretických podkladů problematiky nákupu a prodeje ve firmě
Analýza metod nákupní a prodejní logistiky firmy
Optimalizace nákupu a prodeje firmy - zavedení opatření k realizaci
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických podkladů problematiky nákupu a prodeje ve firmě
Analýza metod nákupní a prodejní logistiky firmy
Optimalizace nákupu a prodeje firmy - zavedení opatření k realizaci
Seznam doporučené literatury
[1] TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu. 1. vyd. Praha: Ekon, 2007. 384 s. ISBN 978-80-247-1479-0. \vsp{1,5mm}
[2] Lukoszová, X. Nákup a jeho řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0174-6. \vsp{1,5mm}
[3] PERNICA, P. Logistika pro 21. století. 1. vyd. Praha: 2005. 570 s. ISBN 80-86031-59-4. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu. 1. vyd. Praha: Ekon, 2007. 384 s. ISBN 978-80-247-1479-0. \vsp{1,5mm}
[2] Lukoszová, X. Nákup a jeho řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0174-6. \vsp{1,5mm}
[3] PERNICA, P. Logistika pro 21. století. 1. vyd. Praha: 2005. 570 s. ISBN 80-86031-59-4. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
Jak zní cíl bakalářské práce stanovený zadáním?
Odp. byl na pozici číslo 5. Již vyjasněno.
Jaké znáte metody nákupní logistiky?
Odp.4 základní metody.
Otázky oponent:
1. Z jakých informačních zdrojů jste vycházel při tvorbě SWOT analýzy?
Odp. ze sekundárních inf.zdrojů - internetové stránky. Tyto informace jsem konzultoval s materiálovým nákupčím.
2. Tabulka 2 pochází skutečně z vlastního pramene autora nebo z vnitropodnikových materiálů?
Odp. ano, z vlastního pramene. Současná podoba této tabulka dříve neexistovala, a vycházi z konzultací a realizace.
3. Jak lze využít technologii CRM pro optimalizaci prodeje?
Odp. zodpověděl. Ano, lze.
4. Jaká jsou pravidla zákaznického servisu firmy?
Odp. dobře naslouchat, určit a předvídat potřebu.
Vidová: rozdělení na strategické a nestrategiké dodavatele. Koncepce je založena, že zakázníky dělíte podle Vašich kritérií. Máte to na dodavatele. Nepřemýšlel jste na zákazníky?
Odp. Možná by to šlo, ale nevím, jestli by to bylo efektivnější.
Vidová: co je divize Environmental?
Odp. specializovaná na výrobu, která méně škodí životnímu prostředí.
Vidová: řeší něco jako reverzní logistiku?
Odp. v divizi Environmentl nevím, ale zaměřují se na šetrnou výrobu vůči životnímu prostředí.
Rašner: vy jste vyhodnotil SWOT analýzu, jak jste přišel, že terč je umístěný jak je?
Odp. Omlouvám se, neodečetl jsem to.
Vidová: co Vám vyšlo ze SWOT analýzy?
Odp. stabilita a růst je obrovská, budoucnost je prosperita. Disponuje silnými stránkama. Prosperita do budoucnosti je jednoznačná.