Tématem mé diplomové práce bylo identifikovat a analyzovat vnější prostředí na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Toto téma jsem zpracovávala na základě dotazníkového šetření, kte-ré bylo prováděno u uchazečů o studium na vysoké školy (studenti středních školy) a také z části u stávajících studentů UTB. Smyslem mé práce bylo, aby získané poznatky byly pou-žity pro zlepšení vnější komunikace a vnějších vztahů UTB ve Zlíně se svými studenty, ab-solventy, uchazeči o studium a vlastně i širokou veřejností. Na základě výsledků analýzy a výzkumu jsem se snažila zhodnotit současnou situaci a případně navrhnout možná řešení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
The goal of my dissertation was to identify and analyze external environment of the Thomas Bata University in Zlin. I have compiled this topic on the base of questionnaire that was conducted among students applying to university studies (high school students) and partly also among current UTB’s students. Meaning of my thesis was to use acquired knowledge for improving external communication and external relationships of UTB with its students, graduates, candidates and whole public. I tried to evaluate current situation on the base of results of the analysis and research and possibly suggest potential solutions for improvement.
Klíčová slova
vysoká škola, uchazeči o studium, marketingový výzkum, dotazník, marketingová analýza, vnější prostředí vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
university, candidates, marketing research, questionnaire, marketing analysis, university external environment
Rozsah průvodní práce
110 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé diplomové práce bylo identifikovat a analyzovat vnější prostředí na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Toto téma jsem zpracovávala na základě dotazníkového šetření, kte-ré bylo prováděno u uchazečů o studium na vysoké školy (studenti středních školy) a také z části u stávajících studentů UTB. Smyslem mé práce bylo, aby získané poznatky byly pou-žity pro zlepšení vnější komunikace a vnějších vztahů UTB ve Zlíně se svými studenty, ab-solventy, uchazeči o studium a vlastně i širokou veřejností. Na základě výsledků analýzy a výzkumu jsem se snažila zhodnotit současnou situaci a případně navrhnout možná řešení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
The goal of my dissertation was to identify and analyze external environment of the Thomas Bata University in Zlin. I have compiled this topic on the base of questionnaire that was conducted among students applying to university studies (high school students) and partly also among current UTB’s students. Meaning of my thesis was to use acquired knowledge for improving external communication and external relationships of UTB with its students, graduates, candidates and whole public. I tried to evaluate current situation on the base of results of the analysis and research and possibly suggest potential solutions for improvement.
Klíčová slova
vysoká škola, uchazeči o studium, marketingový výzkum, dotazník, marketingová analýza, vnější prostředí vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
university, candidates, marketing research, questionnaire, marketing analysis, university external environment
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje zabývající se vnější komunikací a vnějším prostředím VŠ.
2. Charakterizujte současné postavení marketingu ve školství.
3. Identifikujte současný stav vnější komunikace se zaměřením na cílové skupiny.
4. Proveďte vyhodnocení sběru primárních i sekundárních informací se zaměřením na vnější prostředí.
5. Navrhněte možná řešení zjištěných problémů a doporučte závěry pro UTB.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje zabývající se vnější komunikací a vnějším prostředím VŠ.
2. Charakterizujte současné postavení marketingu ve školství.
3. Identifikujte současný stav vnější komunikace se zaměřením na cílové skupiny.
4. Proveďte vyhodnocení sběru primárních i sekundárních informací se zaměřením na vnější prostředí.
5. Navrhněte možná řešení zjištěných problémů a doporučte závěry pro UTB.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, J. Marketing školy, 1.vyd.Zlín:EKKA,1996.384 s. ISBN 80-902200-8-8.
KOTLER, P. Marketing-Management, 10.vyd.Praha:Grada Publishing,2001.720 s. ISBN 80-247-0016-6.
HANNAGAN, T.J. Marketing pro neziskový sektor, 1.vyd.Praha:Management Press,1996.208 s. ISBN 80-85943-07-7.
DE PELSMACKER, P. a spol. Marketingová komunikace, 1.vyd.Praha: Grada Publishing,2003.600 s. ISBN 80-247-0254-1.
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu, 2.vyd.Zlin:EKKA, 1994.256 s. ISBN 80-900015-8-0
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, J. Marketing školy, 1.vyd.Zlín:EKKA,1996.384 s. ISBN 80-902200-8-8.
KOTLER, P. Marketing-Management, 10.vyd.Praha:Grada Publishing,2001.720 s. ISBN 80-247-0016-6.
HANNAGAN, T.J. Marketing pro neziskový sektor, 1.vyd.Praha:Management Press,1996.208 s. ISBN 80-85943-07-7.
DE PELSMACKER, P. a spol. Marketingová komunikace, 1.vyd.Praha: Grada Publishing,2003.600 s. ISBN 80-247-0254-1.
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu, 2.vyd.Zlin:EKKA, 1994.256 s. ISBN 80-900015-8-0