Cílem diplomové práce '' Zpravodaj firmy Barum Continental jako nástroj vnitřních PR‘‘ je na konkrétním příkladě firmy ukázat a popsat, jaké nástroje a metody vnitřní komunikace mohou společnosti používat a také to jakou roli může zastávat v systému vnitřní komuni-kace podnikové periodikum. Teoretická část se zabývá především problematikou public relations a vnitřní komunikace, ale také pojmy firemní kultura, osobnost, image firmy. V další části je analyzována vnitřní komunikace, firemní kultura a firemní noviny společ-nosti Barum Continental Otrokovice. Tato analýza vychází ze studia všech relevantních dostupných materiálů, zdrojem informací byly rovněž řízené rozhovory s lidmi pracujících ve firmě a obsahová analýza firemních novin. Závěrečná, praktická, část obsahuje některá zlepšení, která vycházejí z analýzy současné situace.
Anotace v angličtině
The aim of the Master thesis titled: ‘‘Bulletin of Barum Continental as a medium of internal PR of a company‘‘ is to describe the current situation and role of the company’s bulletin in an internal communication and to suggest improvement. Theoretical part explains basic ideas of public relations, internal communication and corporate culture. It also contains some ideas and rules of creating the company’s bulletin. The next part charts the current situation in a company Barum Continental and deals with the contemporary role of bulletin Otisk in its internal communication. The analysis of the Otisk is also included. The last project part is based on conclusions of analyzed information. It brings some ideas, sugges-tions of improvement that could lead to more efficient internal communication and could stress the role of bulletin.
Klíčová slova
Public relations, firemní kultura, vnitřní komunikace, firemní periodikum, Barum Continental
Klíčová slova v angličtině
Public relations, corporate culture, internal communication, corporate periodical, Barum Continental
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce '' Zpravodaj firmy Barum Continental jako nástroj vnitřních PR‘‘ je na konkrétním příkladě firmy ukázat a popsat, jaké nástroje a metody vnitřní komunikace mohou společnosti používat a také to jakou roli může zastávat v systému vnitřní komuni-kace podnikové periodikum. Teoretická část se zabývá především problematikou public relations a vnitřní komunikace, ale také pojmy firemní kultura, osobnost, image firmy. V další části je analyzována vnitřní komunikace, firemní kultura a firemní noviny společ-nosti Barum Continental Otrokovice. Tato analýza vychází ze studia všech relevantních dostupných materiálů, zdrojem informací byly rovněž řízené rozhovory s lidmi pracujících ve firmě a obsahová analýza firemních novin. Závěrečná, praktická, část obsahuje některá zlepšení, která vycházejí z analýzy současné situace.
Anotace v angličtině
The aim of the Master thesis titled: ‘‘Bulletin of Barum Continental as a medium of internal PR of a company‘‘ is to describe the current situation and role of the company’s bulletin in an internal communication and to suggest improvement. Theoretical part explains basic ideas of public relations, internal communication and corporate culture. It also contains some ideas and rules of creating the company’s bulletin. The next part charts the current situation in a company Barum Continental and deals with the contemporary role of bulletin Otisk in its internal communication. The analysis of the Otisk is also included. The last project part is based on conclusions of analyzed information. It brings some ideas, sugges-tions of improvement that could lead to more efficient internal communication and could stress the role of bulletin.
Klíčová slova
Public relations, firemní kultura, vnitřní komunikace, firemní periodikum, Barum Continental
Klíčová slova v angličtině
Public relations, corporate culture, internal communication, corporate periodical, Barum Continental
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, marketingu a marketingových komunikací s důrazem na public relations a roli firemních médií, corporate communication, corporate culture, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu ve vydávání firemního periodika ve firmě Barum Continental.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu firemního periodika s přihlédnutím k cílovým skupinám a efektivitě působení periodika.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů zpracujte projekt vydávání firemního periodika, které by efektivně oslovilo definované cílové skupiny, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, marketingu a marketingových komunikací s důrazem na public relations a roli firemních médií, corporate communication, corporate culture, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu ve vydávání firemního periodika ve firmě Barum Continental.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu firemního periodika s přihlédnutím k cílovým skupinám a efektivitě působení periodika.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů zpracujte projekt vydávání firemního periodika, které by efektivně oslovilo definované cílové skupiny, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v realizaci.
Seznam doporučené literatury
Defleur, M. L., Ballová-Rokeachová, S. J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996.
Foret, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, MU, 1997.
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002. Počet stran
Lukášová a kol. Organizační kultura. Grada 2004
Nový a kol. Interkulturální management. Grada 1996
Naftová, J. Marketingová komunikace není pouze reklama. Praha, Vox, 1999. ISBN 80-86324-00-1
Pospíšil,P. Efektivní public relations a media relations. Vydání první. Praha, Karolinum, 2002. ISBN 80-7226-823-6
Jirák, J., Köpplová B. Média a společnost Praha, Portál, Praha
Jirák, J. Úvod do studia médií Praha, Barrister & Principal, 2003
Seznam doporučené literatury
Defleur, M. L., Ballová-Rokeachová, S. J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996.
Foret, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, MU, 1997.
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002. Počet stran
Lukášová a kol. Organizační kultura. Grada 2004
Nový a kol. Interkulturální management. Grada 1996
Naftová, J. Marketingová komunikace není pouze reklama. Praha, Vox, 1999. ISBN 80-86324-00-1
Pospíšil,P. Efektivní public relations a media relations. Vydání první. Praha, Karolinum, 2002. ISBN 80-7226-823-6
Jirák, J., Köpplová B. Média a společnost Praha, Portál, Praha
Jirák, J. Úvod do studia médií Praha, Barrister & Principal, 2003